مکمل بنزین
تماشاخانه

بررسی سه شاسی‌بلند باکیفیت بازار (ویدئوی اختصاصی)

در دنیای امروز خودروهای شاسی‌بلند طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، به علاوه در بازار ایران نیز شاسی‌بلندهای متفاوتی وارد شده‌اند. همین امر باعث رقابت شدید بین خودروسازان و شرکت‌های مرتبط با صنعت خودرو شده است. در این ویدئو سه خودروی شاسی‌بلند خانوادگی سایز متوسط شامل هوندا CRV، تویوتا RAV4 و فولکس‌واگن تیگوان از لحاظ طراحی، امکانات، پیشرانه و کیفیت رانندگی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در میان این سه خودروی شاسی‌بلند فولکس‌واگن تیگوان بیشترین تنوع پیشرانه را دارد و پیشرانه‌های بزرگ و قوی با گیربکس دستی یا اتوماتیک در تک محوره یا دو محوره دارد. از سوی دیگر فضای داخلی این خودرو بسیار بزرگ تعبیه شده است و در مقایسه با دو خودروی دیگر به راحتی ۳ سرنشین در ردیف عقب خودرو قرار می‌گیرند ولی کیفیت رویه صندلی‌های عقب و داشبورد آن نسبت به دو رقیب دیگر زیاد خوب طراحی نشده است. تویوتا RAV4 نیز توانسته طراحی زیبا در جلو، عقب و داخل خودرو داشته باشد و به علاوه باکیفیت بالا صندلی‌های چرم و جیر را در داخل کابین به کار ببرد. در نهایت باید بگوییم که هوندا نسبت به دو رقیب دیگر ضعیف‌تر عمل کرده خیلی طراحی ساده داشته و تنها با گذاشتن سیستم سرگرمی و اطلاعات ابتدایی و کنترل کروز با دکمه‌های زیاد روی فرمان رانندگی را برای مالک سخت‌تر از گذشته بکند.

فرمان هوندا CRV سبک است و به راحتی خودرو به چپ و راست متمایل می‌شود، همچنین سیستم تعلیق نرم این شاسی‌بلند باعث می‌شود که به راحتی چاله چوله‌ها را راننده رد کند و حتی دست‌اندازها را احساس نکند. نکته دیگر اینکه در سرعت‌های بالا سرنشینان خودرو صدای موتور را حس نمی‌کنند. به علاوه آینه‌های بغل بزرگ می‌توانند مقدار زیادی از جاده را به راننده نشان دهند. تویوتا RAV4 نسبت به دیگر رقبا تنوع موتور کمتری دارد و تنها دو پیشرانه بنزینی و هیبریدی با تک محوره ارائه کرده؛ البته در بازار می‌توانید مدل هیبریدی با گیربکس اتوماتیک را خریداری کنید که به صورت دو محوره عرضه می‌شود. تویوتا RAV4 هندلینگ خوبی دارد ولی تنها در سرعت‌های بالا تایرهایش صدا می‌کنند و صدای زوزه باد در داخل کابین خودرو شنیده می‌شود.

از میان این سه خودروی معرفی شده هوندا CRV شیک‌ترین کابین و بهترین سیستم تعلیق را دارد؛ تویوتا RAV4 ظاهر و کابین خوبی دارد و صندوق عقب آن بسیار جا دارد. از سوی دیگر فولکس‌واگن تیگوان بیشترین تنوع پیشرانه و فضای بزرگ داخلی را دارد و رانندگی با آن خوب و مطلوب است. در نهایت باید بگوییم در طراحی، امکانات و کیفیت رانندگی برنده این مسابقه فولکس‌واگن تیگوان است.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا مقایسه سه شاسی‌بلند باکیفیت موجود در بازار جهانی را تماشا کنید.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا