مکمل بنزین
خبر

زنوو TSR-S در ژنو رونمایی شد

با ادامه فعالیت نمایشگاه بزرگ ژنو، خوروسازان یکی پس از دیگری محصولات جدید خود را به‌نمایش می‌گذارند و اکنون دقیقا یک سال پس از اولین حضور زنوو TS1 GT در ژنو، سازنده خودروهای سوپراسپرت از دانمارک، یک خودروی فوق العاده قدرتمند در سوئیس را به رخ کشید. مدل TSR-S، یک نسخه خیابانی قانونی از ماشین مسابقه‌ای TSR، است.

این نسخه، سومین مدل برای پیوستن به خانواده TS بوده که رشد مثبتی داشته است. اگر صادقانه بگوییم، از لحاظ طراحی، این مدل تفاوت عمده‌ای در مقایسه با خودروهای قبلی Zenvo ندارد، اما از لحاظ آیرودینامیکی، مهندسان زنوو بسیار خوب کارکرده‌اند. این کمپانی دانمارکی استفاده از باله بالقوه دراماتیک را  که دو محور چرخشی دارد، بسیار خوب می‌داند که بنابر ادعای این شرکت می‌تواند باعث شکست هوا با استفاده از تثبیت کننده چرخشی شود.

قدرت  TSR-S توسط یک پیشرانه 5.8 لیتری هشت سیلندر با دو سوپرشارژر گریز از مرکز و تزریق سوخت متوالی تامین می‌شود که توانایی تولید 1،177 اسب بخار (878 کیلووات) قدرت را دارد. علاوه بر این، TSR-S از یک گیربکس هفت سرعته بهره می‌برد که می‌توان آن را یکی از بهترین گیربکس‌های جهان دانست که به ماشین کمک می‌کند در مدت زمان ۲.۸ ثانیه از شتاب صفر به ۱۰۰ برسد. شرکت دانمارکی می‌گوید سوپراسپرت جدید آنها “بسیار نزدیک به یک ماشین تراک واقعی” است، اما همچنان در جاده‌های عمومی به راحتی حرکت می‌کند که با استفاده از حالات مختلف آن می‌توان به‌راحتی در شرایط مختلف رانندگی کرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا