مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

با 65 میلیون تومان، نیسان ماکسیما کارکرده بخریم یا برلیانس h330 صفر کیلومتر؟

بی شک، بازار خودرویی ایران را می‌توان یکی از عجیب ترین نقاط برای خرید و انتخاب انواع اتومبیل نام نهاد. زیرا در این بازار، مشتریان اولویت خود را همواره بر امکانات رفاهی و ظاهر خودروها معطوف کرده‌اند و مقایسه دو خودرو هم رده در این عرصه، صرفا با توجه به مشخصات یکسان صورت نمی‌گیرد، بلکه مقایسه آن‌ها به صورت ارزش قیمتی انجام می‌شود!

حال در این بررسی قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم که با بودجه‌ای در حدود 65 میلیون تومان، خرید نیسان ماکسیما اتوماتیک کارکرده معقول تر است، یا اینکه برلیانس h330 موتور جدید، انتخاب مناسب تر و بهتری است؟

برای پاسخ به این سوال در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

1-معرفی کلی

در رابطه با معرفی این دو خودرو این‌گونه می‌توان گفت که نیسان ماکسیما نخستین بار در سال 1380 شمسی توسط گروه خودروسازی پارس خودرو با همکاری کمپانی نیسان ژاپن وارد بازار خودرویی ایران شد و تا سال 1391 نیز بر روی خطوط تولید این شرکت قرار داشت.

اما در سوی دیگر، برلیانس H330 را می‌توان یک خودرو نسبتا جدید در بازار ایران نام نهاد. این خودرو نیز توسط گروه خودروسازی پارس خودرو در سال 1394 وارد بازار خودرویی ایران شد و از آن زمان تاکون، در رده اتومبیل‌های سدان اقتصادی توانسته است فروش و میزان رضایت مندی بالایی را به خود اختصاص دهد.

2-طراحی ظاهری و داخلی

همان‌گونه که در مطالب اخیر گفته شد، طراحی ظاهری هر خودرو بسته به نظر مشتریان هم می‌تواند زیبا باشد و هم زشت و نمی‌توان به صورت قطعی راجع به نمای بیرونی یک خودرو در مقایسه با دیگری نظری را عنوان کرد. اما به اعتقاد کارشناسان، برلیانس H330 در این بخش با توجه به طراحی امروزی تر، ابعادی کوچک تر و مناسب تر، خودرویی بهتر نسبت به نیسان ماکسیما در این قسمت به شمار می‌رود.

حال بهتر است نگاهی به طراحی داخلی این دو خودرو بی‌اندازیم که در این بخش نیز با قاطعیت کامل می‌توان گفت که برلیانس H330 پیروز میدان است. زیرا اتاق داخلی ماکسیما به شدت ساده و یکنواخت است و با توجه به فقر آپشن در این خودرو، می‌بایست این‌گونه نتیجه گرفت که برلیانس H330 با توجه به طراحی امروزی در کابین، امکانات و ادوات رفاهی بیشتر، خودرویی به مراتب بهتر از نیسان ماکسیما در این قسمت است.

3-مشخصات فنی و عملکرد

حال نوبت به بررسی مشخصات فنی و عملکرد این دو خودرو می‌رسد که نخست به سراغ نیسان ماکسیما می‌رویم. این مدل دارای یک پیشرانه شش سیلندر 24 سوپاپ با حجمی برابر با 3.0 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 227 اسب بخار و گشتاوری برابر با 288 نیوتن متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و یا 5 سرعته دستی، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نیسان ماکسیما در زمانی برابر با 8.1 الی 8.4 ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق می‌رسد و حداکثر سرعت آن در حدود 250 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت مجموع برابر با 11.9 لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو3 است.

اما در سوی دیگر این میدان، برلیانس H330 جدید از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1650 سی‌سی بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 114 اسب بخار و گشتاوری برابر با 154 نیوتن است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

در رابطه با عملکرد این خودرو نیز می‌توان گفت که برلیانس H330 جدید در زمانی برابر با 12.7 الی 13.1 ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق دست پیدا خواهد کرد وحداکثر سرعت آن در حدود 185 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت مجموع برابر با 6.8 الی 7.0 لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو5 است.

حال نوبت به اعلام پیروز میدان در این بخش می‌رسد که در مرحله اول، نیسان ماکسیما به دلیل شتاب اولیه و ثانویه بهتر و موتور پر قدرت تر، در این بخش پیروز اعلام شده و در برلیانس H330 جدید با توجه به مصرف سوخت کمتر، آلایندگی کمتر، پیروز قسمت دوم اعلام می‌شود.

4-امکانات رفاهی

حال نوبت به بررسی امکانات رفاهی این دو خودرو می‌رسد که در این بخش نیز برلیانس H330 جدید با دارا بودن آپشن‌هایی همچون ترمزهای جلو و عقب دیسکی و (ABS – EBD)، سیستم صوتی با دارا بودن 6 بلندگو و ورودی USB، شیشه‌های بالابر برقی، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، باز شدن خودکار قفل درب‌ها هنگام تصادف، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سانروف برقی، فرمان برقی، سنسور دنده عقب، بسته شدن پنجره‌ها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، آینه‌های جانبی برقی، چراغ مه شکن جلو، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارتر، روکش چرمی غربیلک فرمان، کلیدهای کنترلی و … خودرویی به مراتب بهتر و کامل از نیسان ماکسیما به شمار می‌رود.

5-هزینه سرویس‌های دوره‌ای و استهلاک

در رابطه با هزینه سرویس‌های دوره‌ای و استهلاک این دور خودرو نیز می‌توان این‌گونه گفت که برلیانس H330 با دارا بودن هزینه‌ای در حدود 100 الی 135 هزار تومان برای بررسی و سرویس‌های دوره‌ای در هر 5250 الی 5750 کیلومتر، خودرویی اقتصادی تر و کم خرج تر از نیسان ماکسیما که در هر 5500 الی 6200 کیلومتر دارای هزینه‌ای در حدود 150 الی 170 هزار تومان است، به شمار می‌رود.

6-قیمت در بازار

پیرامون قیمت این دو خودرو در بازار داخلی کشور با توجه به بودجه مورد نظر، می‌بایست گفت که برلیانس H330 جدید با مدل ساخت 1397 و در نمونه صفرکیلومتر خود، دارای ارزش قیمتی برابر با 63 میلیون تومان است.

 اما در سود دیگر، با بودجه‌ای برابر با 65 میلیون تومان تنها می‌توان مدل‌های 1382 الی 1383 نیسان ماکسیما اتوماتیک را با کارکردی بین 155 الی 190 هزار کیلومتر در بهترین وضعیت ظاهری و موتوری تهیه کرد.

نتیجه گیری

سرانجام، نوبت به نتجیه گیری در رابطه با انتخاب یکی از این دو خودرو برای خرید می‌رسد که در همین رابطه، پیشنهاد تیم چرخان با قاطعیت کامل، برلیانس H330 جدید است. زیرا این خودرو با توجه به حضور در خطوط تولید، بروز بودن و مخارجی کمتر نسبت به نیسان ماکسیما، انتخابی به مراتب بهتر محسوب شده و خریداران این محصول تا چندین سال آینده با توجه به خدمات دهی رضایت بخش گروه خودروسازی پارس خودرو، می‌توانند از برلیانس H330 استفاده نمایند.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫25 دیدگاه ها

  1. پارس خودرو زیر مجموعه ای از گروه خودرو سازی سایپا است. شرکتی به اسم گروه خودرو سازی پارس خودرو نداریم.

  2. به نظرم برلیانس با طراحی بهتر و به روز و مصرف سوخت کمتر ارزش خرید بیشتری داره_ ماکسیما درسته قدرت موتورش بالاس ولی مصرفش زیاد هست و برا شهر هایی مثل تهران که آلودگی دارن برلیانس بهتره

  3. بسی خندیدیم.
    به قول قدیمیها یک موی گندیده ی ماکسیما برلیانس رو می ارزه.

  4. با سلام.اولا این دو خودرو در یک کلاس نیستن که بشه باهم مقایسه بشه. دوما راحتی و امنیت و کیفیت نیسان که تولید ژاپن هست فقط در پارس خودرو مونتاژ میشد با برلیانس به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. با اینکه چند ساله تولید نمیشه ولی قیمت دست دوم این خودرو همچنان مشخص کننده کیفیت و ارزش ماکسیما هستش.

  5. مقایسه برلیانس با ماکسیما مثل مقایسه مشکی پوشان مشهد با بارسلوناست

  6. مقایسه فقط از نظر قیمتی است نه از نظر کلاس خودرو.ولی با این وجود اگه دنبال امکانات بروز تر هستید برلیانس گزینه بهتری ایت.در ضمن با توجه به اینکه با این قیمت شاید بشه یه ماکسیما سال 1383 خرید حتما دردسر های پیش پای خریداره.شما اگه به مناطق آزاد برین متوجه میشین که همه ماشینهارو تا 10 الی 15 سال نگه میدارن و پس از اون راحت ترن تا عوضش کنن حالا من نمیگم اینجا هم میشه راحت عوض کرد ولی خب میشه گزینه معقولانه تری رو انتخاب کرد.
    ماکسیمای جدید صد البته با ارزش تر از خیلی ماشین های چینی به ظها شاسی بلند یا سدان هست.

    1. ماکسیما ابهتش هزار شرف داره به اسم مزخرف برلیانس که چینی بودن از سر و روش میباره

  7. چطور روتون شد برلیانس رو با ماکسیما مقایسه کردین؟!!!

    1. جناب ایرجی عزیز لطفا در این رده قیمت 65 میلیونی رنو مگان کارکرده یا ماشینای دیگه رو هم باهم مقایسه کنید.
      با تشکر از شما

  8. برلیانس =بی ام و افلیج ماکسیما=ی ژاپنی اصیل و با وقار

  9. ماکسیما دارم حتی با بهترین ماشینانمیشه مقایسش کردکلاسش و پایین نیارین بابا

  10. خیلی خوب بود که نظر تون رو روشن بیان کردید. متنفرم از مقاله هایی که آخرش خواننده رو بلاتکلیف رها میکنن.

  11. من برلیانس دارم ولی زیاد رازی نیستم بیشتر با پراید رفت امد میکنم

    1. شما زكرياي رازي نيستي من راضيم پرايد دارم آرزومه يه روز برليانس بخرم.

  12. به نظر من اگر از یه بچه بپرسید بهتون میگه که ژاپن غول خودروسازی جهانه ماکسیما اینقدر کم استهلاک و بادوامه که تو کشور امریکا یا بسفارش امریکا داره تولید میشه

  13. سلام دوستان ،در جواب اين سوال شما ،بايد بگم كه ماشين بگيرين كه اصالت داشته باشه ،نيسان ماكسيما ماشين با اصالتيه ،برليانس پدرش كيه مادرش كيه ،مفت بدن سوار نميشم فعلا يه پارس ٨٤ elx دارم اما تو فكر ماكسيما هستم

  14. من خودم یه ماکسیما دارم کلی کلیپ دیدم که ماکسیما داره یکی یکی مزدا و بنز را شکست میده حتی یک کلیپی دیدم که زده ماکسیما همش مسابقه را خراب می کند و همش میبره

  15. اصلا قبول ندارم که برلیانس مزخرف چینی رو با ماکسیما درجه یک مقایسه کنید
    ترجیح میدید برلیانس مزخرف چینی رو بخرید یا ماکسیما عالی
    ماشین های چینی اصلا بدرد نمی خورند بخاطر اینکه چینی ها فقط فکر این هستن
    که فقط ماشین بسازن بدون دقت تا فقط ارزون در بیاد

    من که میگم ماشین های المان از همه جا بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا