مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا K900 با نام K9 به طور رسمی رونمایی شد

تا کمتر از دو هفته دیگر نسل بعدی مدل کیا K900 در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی می‌شود ولی دیگر احتیاجی نیست تا ۱۰ روز دیگر صبر کنیم؛ چرا که بروشور این سدان جدید در بازار کشور کره جنوبی منتشر شده است. جالب است بدانیم که این مدل با نام K9 در بازار کره و دیگر کشورهای آسیای شرقی شناخته شده است.

یکی از تفاوت‌های بارز این نسل جدید با مدل‌های قبلی چراغ‌های LED کار گذاشته شده در جلو و عقب خودروی سدان کیا K900 است. به علاوه در جلوی خودرو مانند رکاب، پایین سپر، پنجره جلوی خودرو و دور قاب‌های شیشه‌های جانبی از نوارهای کرومی براق استفاده شده است. بسیاری از کارشناسان طراحی بیرونی این خودروی سدان را زیاد چشمگیر ندانسته‌اند و حتی آن را به جذابی مدل کیا استینگر توصیف نکرده‌اند. در داخل کابین نیز سیستم سرگرمی و اطلاعات عریض نصب شده تقریبا تمام داشبورد جلوی خودرو را پوشش داده است. همچنین در مهندسان کیا از چرم و چوب برای تزئینات داخلی استفاده کرده‌اند. به علاوه رنگ روشن کرمی صندلی‌های چرمی شیک بودن خودرو را دوچندان کرده است. البته به نظر می‌رسد انتخاب رنگ‌های دیگر مانند قرمز، مشکی، بژ و قهوه‌ای نیز برای مشتریان فراهم باشد.

در بروشور منتشر شده برای کیا K9 دو پیشرانه مختلف ۶ سیلندر با گنجایش‌های ۳.۳ یا ۳.۸ لیتر و پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۰ لیتری اشاره شده است. در نسخه موجود با پیشرانه ۶ سیلندر قدرت بر روی تمام چرخ‌ها توزیع می‌شود ولی برای نسخه با پیشرانه ۸ سیلندر توضیحی درباره جلو محور یا عقب محور بودن چرخ‌ها داده نشده است. این پیشرانه قوی متصل به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خواهد شد. به احتمال زیاد تنها دو نسخه‌ی پیشرانه ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر و ۸ سیلندر با گنجایش ۵.۰ لیتری برای بازار آمریکا تولید خواهند شد.

در دو سال گذشته میلادی از مدل‌های قبلی K900 در ایالات متحده آمریکا تنها ۴۵۵ دستگاه به فروش رسید که نسبت به سال گذشته ۸۳۴ دستگاه،‌ می‌توان گفت این مدل می‌تواند دوباره رشد خوبی در سال‌های آتی داشته باشد. برای خبرهای بیشتر درباره محصولات کیا همراه چرخان باشید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا