مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوخبر

با طراحی عجیب و خاص موتورسیکلت هوندا آشنا شوید!

دنیای موتورسیکلت‌ها نیز ازنظر جذابیت و زیبایی، چیزی کمتر از دنیای پیشتاز خودروها ندارد. موتورهای برقی، کلاس‌های مختلف موتورها، طراحی‌ها خلاقانه و عجیب، قلب‌های تپنده قدرتمند و ده‌ها ویژگی دیگر، هر یک می‌تواند این وسایل نقلیه دوچرخ را به جذابیت نهایی خود برسانند. درواقع می‌توان گفت که هر یک از برندهای سازنده موتورسیکلت‌ها، با کمک همین ویژگی‌ها می‌توانند قدرت رقابت‌پذیری محصول خود و یا متفاوت بودن آن را حفظ کنند.

موتورسیکلت هوندا سوپر کاب (Super Cub) نیز یکی از همین وسایل با طراحی عجیب است. این موتورسیکلت درواقع باهدف راندن مسیرهای کوتاه روزانه و رفت‌وآمدهای سبک، طراحی‌شده است. جالب است بدانید که این موتورسیکلت هوندا، در زمان خود، یکی از پیشتازان ازنظر تولید بوده و شرکت ژاپنی تعداد بسیار زیادی از آن را تولید کرده و به فروش رسانده بود.

اما شاید طراحی و موتور کم‌حجم آن برای استانداردهای امروزی، کمی ضعیف و غیرقابل‌قبول برسند. به همین دلیل یک شرکت برای هرچه جذاب‌تر کردن این موتورسیکلت کوچک، قلب تپنده 90 سی‌سی چهارزمانه اورجینال آن را برداشته و به‌جای آن‌یک موتور 190 سی‌سی با جعبه‌دنده 5 سرعته را جایگزین کردند.

صندلی یک‌نفره، حالت چاپر (Chopper) بودن موتورسیکلت، بدنه سبک و طراحی ساده و البته جالب‌توجه، ازجمله مواردی هستند که می‌توان به‌عنوان ویژگی‌هایی خاص برای این موتورسیکلت در نظر گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا