مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

هیوندای سانتافه مدل 2019 در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد + تصاویر

به گزارش چرخان، در حالیکه در هفته‌های گذشته مدل 2019 سانتافه مخصوص بازار کره جنوبی رونمایی شده و مشخصات این خودرو اعلام شده بود، شرکت هیوندای که قبل از این دو مدل جدید از خودروهای خود را به بازار عرضه کرده بود، در جدیدترین اقدام خود هیوندای سانتافه مدل 2019 را رونمایی کرد که با نگاه به طراحی‌های نوین صنعت خودرو طراحی شده و تغییراتی در ظاهر و داخل خودرو به همراه مشخصات فنی آن ایجاد شده است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

سانتافه که یک کراس‌اوور محسوب می‌شود، هنوز برای شرکت هیوندای یک پرچمدار محسوب شده که در این نوع از خودروها یک خودروی نسبتا پرطرفدار محسوب می‌شود. در حال حاضر سانتافه رقبایی از شرکت هوندا و مزدا دارد که تا زمانی که محصول جدیدی از هیوندای یا جنسیس به بازار عرضه نشود، تنها محصولی است که توسط این شرکت در بازار به عنوان پرچمدار پشتیبانی می‌شود.

البته فروش این خودرو بر خلاف هیوندای توسان که در روزهای گذشته مدل جدید آن رونمایی شد، فروش بسیار بالایی نداشته و فروش متوسطی را در بازار آسیا و اروپا و آمریکا داشته است. یکی از اصلی‌ترین رقبای این خودرو از برند کیا است که در مدل سورنتو فروش بالاتری را نسبت به سانتافه دارد.

سانتافه مدل 2019

البته این خودرو در بازار اروپا و آمریکا به عنوان سانتافه اسپرت شناخته شده و مدل عرضه شده در این بازارها کمی گران‌تر بوده و از سایز بزرگترین نیز برخوردار است. طبق اعلام شرکت هیوندای نسخه جدید سانتافه در بازار اروپا و آمریکا با نام سانتافه XL عرضه خواهد شد.

این مدل از سانتافه که در حال حاضر رونمایی شده است تا دو سال آتی مشمول توقف تولید خواهد شد و صرفا مدل اروپا و آمریکایی آن در سرتاسر دنیا عرضه می‌شود. این اتفاق به این دلیل بوده که کیفیت خودروی عرضه شده در این قاره‌ها، بسیار بهتر از مدل‌های عرضه در دیگر کشورها از جمله کشور ما است.

اما در مورد هیوندای سانتافه مدل 2019 نیز باید بگوئیم که سایز این مدل از سایز فعلی موجود در کشور ما متفاوت بوده و کمی بزرگتر است. افزایش حدود 6 سانتی متری فاصله محورها در اندازه کابین داخلی خودرو تاثیر قابل توجهی داشته است. همچنین فضای صندوق این خودرو افزایش یافته و در صورتی که صندلی‌های عقب آن خوابانده شود، فضای صندوق افزایش 100 لیتری را خواهد داشت.

مشتریان و متقاضیان خرید این خودرو می‌توانند سانتافه مدل 2019 را در نوع دو دیفرانسیل نیز سفارش دهند که همگی مدل‌های موجود از این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک 8 سرعته است که امکان تعویض دستی نیز دارد. سبک‌تر و سریع‌تر بودن این جعبه دنده از جمله تغییراتی است که در نسخه جدید اعمال شده است که نسبت به جعبه دنده 6 سرعته فعلی عملکرد بهتری دارد.

مصرف سوخت و شتاب‌گیری بهتر در نسخه 2019 این خودرو از جمله ویژگی‌هایی است که هیوندای در نسخه جدید به آن توجه داشته است. هیوندای برای این نسخه از سانتافه 3 نوع پیشرانه معرفی کرده است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

هیوندای سانتافه مدل 2019

طبق روال گذشته در شرکت هیوندای پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی در این خودرو استفاده شده است. این پیشرانه در ارزان‌ترین مدل سانتافه ارائه می‌شود که از فناوری GDI بهره می‌برد. این پیشرانه قدرت 185 اسب بخار و گشتارو 241 نیوتون متری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. میانگین مصرف این پیشرانه 10 لیتر در 100 کیلومتر است که سرعت صفر تا صد این خودرو در 8 ثانیه طی می‌شود.

دیگر پیشرانه ارائه شده توسط هیوندای پیشرانه دو لیتری است که مجهز به تکنولوژی توربوشارژ بوده و از اینترکولر استفاده می‌کند. توان تولیدی این پیشرانه 235 اسب بخار بوده که گشتاور 352 نیوتون متری را تولید می‌نماید. این پیشرانه توانایی رساندن سرعت خودرو از صفر تا صد در مدت 7.2 ثانیه را دارا بوده و میانگین مصرف 9.5 لیتری را در هر 100 کیلومتر به ثبت رسانده است.

هیوندای سانتافه مدل 2019

سومین پیشرانه عرض شده توسط هیوندای برای سانتافه مدل 2019 پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل است که توان ارائه شده توسط آن 190 اسب بخار بوده و گشتاور 436 نیوتون متری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

از دیگر مشخصات فنی خودرو می‌توان به متفاوت بودن سیستم چهارچرخ متحرک اشاره کرد که نسبت به دیگر تولیدات هیوندای و رقبای هم‌رده خود، عملکرد متفاوتی خواهد داشت چرا که از تکنولوژی HTRAC مخصوص هیوندای بهره می‌برد تا در حالت‌های مختلف رانندگی عملکرد بهتری را داشته باشد.

به طور مثال در شرایط آب و هوایی مختلف از جمله شرایط بارانی، شرایط برفی و دیگر حالت‌های سخت آب و هوایی گشتاور خودرو بین چرخ‌های مختلف تقسیم شده و قدرت آن افزایش می‌یابد و در حالت‌هایی مثل اسپرت انتقال قدرت از سمت چرخ‌های عقب انجام شده و تمرکز بیشتر روی آن‌ها خواهد بود.

هیوندای سانتافه مدل 2019

از دیگر مشخصات قابل ذکر برای سانتافه مدل 2019 می‌توان به فضای کابین این خودرو اشاره کرد که استفاده از نمایشگر 7 اینچی استاندارد در میان داشبورد از مشخصات ثابت در همگی آن‌هاست. امکانات سرگرمی و رفاهی دیگر از جمله بلوتوث، اندروید اتو، اپل کارپلی و دوربین مخصوص دید عقب از مشخصات مدل جدید سانتافه هستند.

همچنین نمایشگر اطلاعات 8.5 اینچی روی شیشه، شارژر بی سیم و ناوبری ماهواره‌ای از دیگر مشخصاتی است که توسط هیوندای برای مدل جدید این خودرو ارائه شده است.

در مورد قیمت این خودرو نیز گمانه زنی‌های فراوانی وجود داشته ولی از سوی هیوندای قیمتی اعلام نشده ولی حدود قیمت احتمالی 26 هزار دلار برای این خودرو مطرح می‌شود. در مورد ارائه این خودرو در بازار نیز، احتمالا اواخر سال 2018 زمانی است که این خودرو به بازارهای جهانی عرضه می‌شود و ایران نیز در سه ماهه پایانی سال 97 میزبان این خودرو خواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا