Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

رانای سال یا رانا پلاس؟ فیس لیفت جدید ایران خودرو در راه بازار

پس از عرضه دنا پلاس، ایران خودرو نشان داد که اگر بخواهد به معنای فیس لیفت در تولیدات خود جامه عمل بپوشاند، توانایی اش را دارند و همه چیز برای آن‌ها امکان پذیر است، البته این که چرا از اول این فکر را نمی‌کنند و البته اضافه کردن کلمه پلاس طبق چه اصلی بوده است، خود در جای دیگری می‌تواند بحث زیادی در پیش داشته باشد.

چندی پیش در مقاله‌ای، پس از این که دنا پلاس معرفی شد، مقاله‌ای طنز تحت عنوان رانا پلاس توسط چرخان منتشر گردید که البته استقبال خوبی از آن شد. حال به نظر می‌رسد که ایران خودرو برای عرضه نسخه جدید و فیس لیفت دومین محصول ملی خود یعنی رانا، برنامه‌های جدیدی در پیش دارد.

رانا در واقع دومین محصول ملی ایران خودروست که بر اساس پلتفرم خودروی 206 صندوق دار تولید شده و از موتور معروف TU5 نیز بهره می‌برد. این خودرو که از سال 91 وارد بازار کشور شد، در ابتدا دارای مشکلاتی بود که به مرور زمان اکثر آن‌ها برطرف شده و هم اکنون یکی از به صرفه‌ترین خودروهای کشور به شمار می‌رود.

پس از آنکه زمزمه‌های زیادی در مورد عرضه نسخه جدید رانا در رسانه‌ها منتشر شد، بالاخره تصاویری از این خودروی ملی به بیرون درز کرد که نشان می‌دهد مهندسین ایران خودرو، همانند دنا برای فیس لیفت کردن این محصول که البته طرفداران خاص خود را دارد، به سراغ تغییراتی ظاهری رفته و برای رضایت مشتریان، هر آن چیزی را تغییر داده‌اند که پیش از این برخی از صاحبان این خودرو، شخصاً با تغییر آن‌ها اقدام به زیبا کردن یا اسپرت کردن رانای خود کردند. البته باید عنوان کرد که این تغییرات کوچک هنوز تا رسیدن به معنای واقعی کلمه فیس لیفت فاصله زیادی دارد.

طرح اولیه رانا
طرح اولیه رانا

 

اما بگذارید تا این تغییرات کوچک را باهم مرور کنیم

تصاویر درز کرده نشان می‌دهد در نمای جلوی این خودرو، ایران خودرو به سراغ تغییر چراغ‌های جلو و البته جلو پنجره این محصول رفته است. بهره گیری از چراغ‌های اسپرت، با پس زمینه مشکی و به کارگیری چراغ‌های DayLight و همچنین نئون نشان از یک تغییر زیبا در این محصول دارد. لازم به ذکر است که چراغ‌های جلوی رانا چند سالی است که توسط خود صاحبان خوش ذوق رانا، تزیین شده و به انواع و اقسام مختلفی در آمده است.

تعویض جلو پنجره قدیمی با نمونه جدید نیز دیگر تغییر واضحی است که در نمای جلویی رانا به چشم می‌خورد. دیگر تغییری که پیش از این خریداران رانا خود به سراغ زیبا کردن آن می‌رفتند. به نظر می‌رسد که طراحی کلی سپر جلو و چراغ‌های مه شکن تغییری نداشته و باهمان ظاهر پیشین بر روی خودرو نصب خواهد شد.

در نمای کناری، ایران خودرو با همرنگ‌سازی زه‌ها و دستگیره‌های روی درب خودرو، سعی در تغییری اساسی بر روی رانا داشته است. البته این موضوع در ابتدا و طرح اولیه رانا قرار بود به همین شکل باشد که ناگهان در هنگام رونمایی از رانا، به رنگ مشکی تغییر داده شده بود و حال ایران خودرو به طرح اولیه خود بازگشته است.

همچنین باید اشاره کنیم که قالپاق‌های رانا نیز با مدل جدیدی عرضه خواهد که البته ای کاش، ایران خودرو این محصول را نیز با رینگ‌های اسپرت آلومینیومی تعویض می‌کرد.

البته کاش رانای جدید همانند دناپلاس از خطوطی بر روی بدنه برخوردار می‌شد تا ظاهری بهتر پیدا کند اما مهندسین ایران خودرو هنوز این موضوع را مناسب رانا ندانسته‌اند. دیگر تغییر واضح، نصب آینه‌ای با راهنما است که البته به احتمال زیاد برقی خواهد بود که اتفاقی مناسب و تصمیمی درست است.

اما به سراغ عقب خودرو که برویم، تعویض چراغ‌های عقب با مدلی جدید واضح‌ترین تغییری است که به چشم می‌آید. بهره گیری از چراغ‌های نئون تایپ در عقب نیز، زیبایی این قسمت دو چندان شده است. البته همانند چراغ جلو، ظاهر کلی چراغ دست خوش هیچ تغییری نشده است و فقط آرایش لامپ ها و چراغ‌های درونی آن بسیار زیباتر و شکیل تر شده است.

البته یکی از دیگر تغییرات داخلی، افزودن پشت سری‌های سه‌گانه به پشتی صندلی عقب است که این هم تصمیم خوب و مناسب به شمار می‌رود.

اما به داخل رانا می‌رویم تا ببینیم فیس لیفت رانا، در داخل چه تغییری داشته است. یکی از مهم‌ترین مشکلات رانا، طراحی داشبورد و البته جنس بسیار خشک آن است که اکثر خریداران رانا از آن گله‌دارند. شایعات حاکی از آن است که جنس داشبورد به طور کلی تغییری نداشته اما کمی بهتر از قبل شده است. قسمتی‌هایی از داشبورد همانند قسمت دور ضبط و سیستم تهویه هوا نیز با طرح کربن تزیین شده است و قسمت جا لیوانی پشت دنده نیز از یک عدد به دو عدد افزایش یافته است.

ایران خودرو صفحه کیلومتر شمار رانای جدید را به طور کلی تغییر داده و نسخه اولیه این کیلومتر شمار را که تا پیش از این تنها بر روی نسخه EL رانا نصب شده بود را قرار داده است. کیلومتر شماری که بسیار زیباتر از کیلومتر شمار فعلی این محصول است که بر روی 206 اس دی نیز نصب می‌شود.

یکی دیگر از مهم‌ترین تغییرات صورت گرفته در داخل، تعویض فرمان رانا با مدل جدید است. فرمانی با دارا بودن کنترل‌های روی خود که می‌تواند جذابیت بالایی برای دوست داران رانا داشته باشد. کنترل ضبط و بهره گیری از سیستم بلوتوث برای مکالمات درون خودرو مهم‌ترین کارایی کنترل‌های روی فرمان به شمار می‌روند.

با توجه به اینکه راناهای جدید از دریچه گاز برقی نیز سود می‌برند، امیدواریم که رانای فیس لیفت با سیستم کروز به بازار عرضه شود که در این صورت تصمیمی جذاب و تحسین بر انگیز است.

متأسفانه ایران خودرو، از نصب مالتی مدیای 7 اینچی رانا که هم اکنون توسط آپکو به فروش می‌رسد بر روی رانای جدید خودداری کرده و همچنین با کمی دقت می‌بینیم که در تصاویر خبری از سیستم تهویه هوای اتوماتیک نیز نیست. دو تغییری که به راحتی می‌توانست بر محبوبیت فعلی رانا بی افزاید خیال خریداران رانا از بسیاری از مسائل راحت کند.

موتور رانای جدید همان TU5 جدید ایرانیزه است. تاکنون خبری مبنی بر تغییر پیشرانه یا قسمت‌های فنی رانا منتشر نشده است، اما بهره گیری از فرمان برقی و افزودن سیستم کنترل پایداری و کروز کنترل از مهم‌ترین شایعاتی است که پیش از معرفی رسمی این خودرو به گوش می‌رسد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این بار رانای جدید، با همین وضع و ظاهر مشخص شده عرضه می‌شود یا بازهم سرنوشتی همانند طرح اولیه رانا پیدا کرده و با تغییراتی عجیب روانه بازارهای داخلی می‌شود.

(منبع تصاویر: پیج اینستاگرامی صنعتِ خودرو)

هنوز هیچ اطلاعات رسمی یا حتی غیر رسمی در خصوص قیمت رانای جدید از سوی مسئولین ایران خودرو بیان نشده است، اما با توجه به قیمت نزدیک به 37 میلیونی فعلی رانا، باید دید که با این تغییرات ظاهری، ایران خودرو تا چه میزان می‌تواند قیمت این محصول به صرفه داخلی را افزایش دهد. بدیهی است که با افزایش غیر منطقی قیمت این محصول فروش رانای جدید کاملا با چالشی جدی مواجه خواهد شد. در واقع باید دید که آیا خریداران حاضر هستند به طور مثال مبلغی نزدیک به 5 میلیون تومان بیشتر را تنها به خاطر تعویض 2 چراغ، جلو پنجره و یک فرمان پرداخت نمایند یا خیر؟

نظر شما چیست؟!

 

به بزرگترین سوپر گروه تلگرامی خودروی رانا بپیوندید

81 دیدگاه
  1. محمد می گوید

    همه تصمیماتشون که درست و منطقی بود

  2. محسن می گوید

    من عاشق رانا هستم و خودمم رانا دارم، نسبت به اکثر داخلیا، ارزش خرید بالاتری داره، فقط امیدوارم تغییرات به همین صورت خوب باشه و قیمتشم خیلی بالاتر نباشه، اگه قیمت منطقی براش تعیین کنن، حتما رانای فعلیمو با مدل جدید عوض میکنم…

  3. فرید می گوید

    به دلیل محبوبیت زیاد ۲۰۶ اس دی و بازار خوبش رانا زمانی موفق خواهد بود که فاصله قیمتیشو حفظ کنه اگه قیمتش بیشتر از این نزدیک بشه کاملاً شکست خواهد خورد

  4. فقط ال نود می گوید

    ایران خودرو فقط بلده چراغای ماشینا رو عوض کنه و بگه جدیده و گرون تر بفروشه_ حداقل ی مانیتوری گیربکس اتوماتی بهش اضافه میکرد_ یعنی خاک بر سر ایران خودرو و سایپا با این گاری ساختنشون

  5. احسان می گوید

    ماشین خوبی نیست ۲۰۶ خیلی بهتره

    1. عباس می گوید

      شما هنوز نمیدونی جفتشون یکیه؟برو دوغتو بنوش

      1. محمد می گوید

        شما هم بیا دوغتو بنوش مکاملا متفاوته هندلینک رانا از اس دی فوق العاده بالا تره به خاطره سه تیکه بودن اکسل . پس تو چیزی که اطلاعات نرادی نظر نده . دوغتو بنوش

        1. امیرعلی می گوید

          ۲۰۶ خیلی بهتر از این لنگنه همکاره ما خرید گوش نکرد الا میخواد بفروشه هیچکی نمیخره افتاده به گدایی بازار ایران تو سواری فقط پراید سمند ۲۰۶ پرشیا ۲۰۷ بقیش پول دور ریختنه رانا هم با ۲۰۶ تیپ هیچ فرقی نداره موقعه فروشم رو دستت باد نمیکنه

      2. ناشناس می گوید

        من خودم چهار سال رانا داشتم. کیفیت داشبورد و رویه درها در ۲۰۶ خیلی بالاتر از راناست. داشبورد رانا صدا میده و رویه درها از پلاستیک یک تکه ساخته شده. کلا بخاطر صرفه جویی تا جایی که تونستن از کیفیتش زدن. اختلاف قیمت رانا و ۲۰۶ بیخودی نیست. هر چند ۲۰۶ های جدید هم فکر نمیکنم کیفیت آنچنانی داشته باشن.

  6. امیر می گوید

    میگن حمایت از کالای ایرانی…اخه این کجاش خوبه که حمایتش کنیم بخریم

    1. فاطمه می گوید

      ببین دوست عزیز همه پیش خوبه من خودم رانا دارم اسپرت اسپرته مال اخرای ۹۶ خریدم صفر عالیه مخصوصا سر پیچ و ترمز اگه رانا نداشتم تو تصادفی که نزدیک بود بکنم میموردم رانا از نظر زیبایی خیلی بهتر از بقیه ماشیناست من رانا رو پیشنهاد میکنم…در ضمن اگه خودتون رانا نداشتید حرف مفت نزنید

  7. یو سف می گوید

    اولین حرکت اصلاحی که ایران خودرو تو سیستم تولید و فروشش باید بده که حداقل ماشینهای پلاسش رو با همون قیمت و اسم قبلی بده بیرون. مثلا این به اصطلاح رانای پلاس رو با نام رانا بده بیرون و با همون قیمت قبلی و تولید مدل قبلی رو متوقف کنه. ملت کلی هم راضی میمونند

    1. ناشناس می گوید

      مگه شاه برگشته

    2. افشین می گوید

      من هم موافق هستم در تمام دنیا بعد از چند سال اگر مدلی رو فیس لیفت کنن جایگزین قبلی میکنن نه اینکه در کنار قبلی و گرونتر بفروشنش

  8. Alireza می گوید

    من خودم از سواری رانا بسسسسیار راضیم
    حتی درگش( مسابقه) با ۲۰۶ اس دی رو تونستم با اختلاف زیاد ببرم . ولی فکر میکنم رانا پلاس مصرف سوختش یه مقدار بالا تر باشه چون بومی سازی شده
    اگر دقت کنید روی برچسب انرژی ۲۰۶ ..۹۶ اس دی انرژی c زده ولی روی رانا B
    توی سر بالایی ها که دیگه عاااااالیه ترمزش بسیار تیز و عالیه تویه این ۴ سال که داشتمش تنها تعمیرش تعویض شمعش بوده و صفحه کلاج اونم چون پدرشو در اورده بودم … در کل من راضی بودم ازش خییییلی بی آزار بوده

    1. amir می گوید

      اول اینکه همچین نیگی درگ که اگار جنسیس سوار شدی میگی ۲۰۶رو راحت بردن خب نگاه کن از سال ۹۲تا العان ۴۰۵/۲۰۶/و… همشون متور ملی شده یعنی کاملا ساخت داخله ایران خودرو خره که بیاد ماشین کشور دیگه رو خوب بزنه بعد مردم مال خودشو نخرن؟ مشخصه میاد ۲۰۶/۴۰۵/و… ضعیف میزنه (از ۹۲ به بعد) تا مردم ماشین خود ایران خودرو رو بخرن اگه درگ دوست داری برو پیست ازادی ۲۰۶ مدل ۸۰ تیپ یک اونجا هست بدون دست کاری موتور و بدون تیونینگ کردن تو همین ۰تا ۱۰۰ جمت میکنه و دوم تو سربالایی دوچرخم ترمزش قویه تو سرپایینی باید ببینی چیه
      ترفدار ۲۰۶نیستم ولی با چراغ عوض کردن این ماشینو کردن رانا

      1. احسان می گوید

        من که نفهمیدم چی گفتی.

      2. محمد می گوید

        پس مهم اینه که رانا بهتره و به صرفه تره
        من رانا رو دوست دارم برای ماشین مبتدی درحد ۲۰۶

  9. ناشناس می گوید

    واقعا مهندسان ایرانی تا این حد بی تجربه اند که حتی نمی توانند یه خودرو استاندارد و شیک را با قیمت مناسب بسازند؟ تا کی می تونین اینجوری پیش بری؟ واقعا تعصب انگیزه!

    1. من می گوید

      منظورتون تاسف برانگیزه؟؟

      1. علی می گوید

        نه فک کنم منظورشون رقت انگیزه!!!

  10. ناشناس می گوید

    با سلام،از لحاظ قیمت نسبت به خیلی از خودروهای داخلی و چینی به صرفه تره
    از لحاظ فنی، هم تراز ۲۰۶ و آل نود هست اما زیباتر،ولی ۲۰۶ و ال نود هم قدیمی ترن،هم سازنده پول برند این دو خودرو رو که به پژو و رنو میده داره از مشتری بیچاره میگیره،رانا از این باج دادن به علت برند ملی مستثنا ست .

  11. امیر می گوید

    با سلام،از لحاظ قیمت نسبت به خیلی از خودروهای داخلی و چینی به صرفه تره
    از لحاظ فنی، هم تراز ۲۰۶ و آل نود هست اما زیباتر،ولی ۲۰۶ و ال نود هم قدیمی ترن،هم سازنده پول برند این دو خودرو رو که به پژو و رنو میده داره از مشتری بیچاره میگیره،رانا از این باج دادن به علت برند ملی مستثنا ست .

  12. کاوه می گوید

    ایا رانا تحویلی در اردیبهشت۹۷ مدلفیس لیفتش هست یا LX معمولی

    1. محمد سعید بهمنی می گوید

      معمولی

    2. ناشناس می گوید

      واقعا چقدر ساده ای!!!

  13. ناشناس می گوید

    کاش داشبورد کلا عوض میشد

  14. ایمان می گوید

    اگر کمی داخل این خودرو از جنس و متریال بهتری استفاده کند و ایمنی را ارتقا بدهد شانس خوبی برای فروش دارد نظر شخصی بنده این هست که این خودرو از ظاهر بیرونی بهتری نسبت به خودروهای داخلی برخوردار هست فقط با ارتقای سیستم ایمنی و کیفیت و باز طراحی کنسول صندلی و .‌. و با تیراژ بالا هم فروش بالا می رود و هم قیمت سر شکن می شود

  15. علی می گوید

    با سلام منم ۱سالی هست رانا دارم واقعا ازش راضیم خدا گواه از موقعی خریدمش ۴۰تا راه رفته اصلا اذیت نکرده بجز روغن با لنت هیچی عوض نکردم مثل ساعت کار میکنه الان نگاه کردم به نظره یه بنده خدا نوشته بود بی ازاره رانا واقعا درسته بخدا نسبت به پولش نسبت به ماشینا دیگه عالیه

  16. رضا می گوید

    آشغال به تمام معناست ۴سال رانا داشتم اونم سری اول از سال ۹۲تا ۹۶پدرم در اومد تا فروختمش زیر قیمت ،ایرادات،،،،مواد پلاستیکی از مواد کهنه بعد از شش ماه تمام نوارهای دربها پوسیدن مواد پلاستیک جلو شیشه، جلد هواکش،جلوبندی ضعیف ،سپرها توخالی ،داخل سپرها یه مقدار یونولیت گذاشتن پشت فقط پلاک ،امکانات رفاهی صفرقسمت جا بوکسل جلو داخل سپر ماشین تعبیه شده ولی پیچ مخصوص رو نداشت روزهای اول قطعات کمیاب وگرون،خدمات کارت طلایی توی نمایندگی هیچ قطعه ای نداشتن،نخرید ما گفتیم کالای ایرانی هست بخریم ولی کلا رفت سرمون

    1. مهدي م می گوید

      مال شما بد درامده شاید. من و چند تا از رفقا با هم همون مدل ۹۲ البته سری دومش رو خریدیم الان ۵ ساله زیر پامونه فقط لنت و شمع و صفحه عوض کردیم. حتی برقش هم مشکل خاصی نداشت تقریبا مثل ۲۰۶ بوده تا حالا. فقط حیف رو پلت فرم ۲۰۶ هستش . کوچیکه و جا پای کمی داره. موتورش برا شاسی بزرگتر هم جواب میده. مثلا بعدتر رو ۴۰۵ و پارس گذاشتن و جدیدتر هم رو اچ ۳۰ کراس چینی

    2. امیر همتی سیاب می گوید

      لطفا اول یه کم فکر کنید بعد نظر بدید ما یه دانای مدل ۹۳داریم که خیلی عالیه به نظر من از ۲۰۶ ،۴۰۵،سمند خیلی بهتره

    3. غاسم می گوید

      چرت وپرت نگو خیلی خودروی خوب و خوش مشتری هست احمق جان

  17. علی می گوید

    اره سریع اولش خوب نبود سیستم‌برقش ایراد داشت تا جای اطلاع دارم ماشینا از سال ۹۳به بد تمام ایرادشو رفع کردن مال خودم‌اول ۹۵بود واقعا عالیه اینقد ازش کار کشیدم جاهای بدی بردمش ولی اخ نگفته ولی این حرف دوستمو قبول دارم‌سریع اولش واقعا ایراد داشتن

  18. علی می گوید

    بدش اون سپر تو خالیش ضعف نیست اپشن اگه خدای نکرده زدی به کسی نکشیش یه کم سواد ببربالا تحقیق کن وقتی هیچی نمیدونی حرف الکی نزن .بدش فکر کنم‌جنابالی باین خدمات رفاهی که میخای باید ۲۰۰میلیون تو ایران‌خرج کنی که خدمات رفای بهت بدن اقا کجای تو ها تو شهر زندگی میکنی نگاهی به اطرافت بنداز ببین ماشینا دیگه چی دارن ها مثلا پارس ۱۶سوپاپ چی داره متور رانا روشه میدنش ۴۴ تومن اونوقت رانا چقده ۳۴تومن حالا که مردم رفتن طرفش کردنش ۳۷تومن یه کم فکر کن برا پولت ارزش بزار تو ایران تو ماشینای ایرانی بصرفه ترینش رانا من نمیگم‌رانا بهترینه نسبت ماشینا کره ای خیلی خیلی عقبیم‌ ولی چکار کنیم فعلا با این شرایط میگم رانا بهتره باصرفه تره تمام لوازمش هست وارزون تو سایت لوازمش پره هم نمایندگی خواهشن میاید حرف میزنید بزنید ولی منطقی باشید

  19. یوسف می گوید

    من عاشق رانام یعنی هیچ ماشینی ب خشگلی و با کیفیتی رانا نمیشه گیریبکس عالی جعبه دنده عالی فرمون عالی همش خیلی خوبه مخصوصا چراغای جلو ک تعویض شده خیلی قشنگش کرده ولی معایبی هم داره مثل سیستم صوتیش ک خیلی ضعیفه ولی در کل ماشین خوبیه قیمتشو کمتر کنن حتما میخرم

  20. حسین می گوید

    من خیلی رانا رو دوست دارم و تغییراتی خوبی هم دادن و گیر بکس جعبه دنده هم خیلی خوبه ولی یه کمی قیمتش بیاد پاین حدود۳۵ میلیون خیلی عالی میشه

  21. اسی می گوید

    فقط کراس اچ سی

  22. ناشناس می گوید

    سی کراس که همون متور رانا روشه بنده خدا بدش به من بگو چی از رانا بالا تر داره که فکر کنم قیمتش ۴۵میلیونی باشه یا بیشتر دقیق نمیدونم ولی درکل اماری بگیر اقای کراس

    1. خودم می گوید

      درست موتور tu5 روشه ولی دنده اتومات فضای داخلی بزرگ و خیلی خوشگلتر از این رانای عقیمه.برداشتن ۲۰۶ به اون خوشگلی رو شبیه بز کردن به اسم خودروی داخلی قالب شما کردن

      1. احسان می گوید

        ۲۰۶ اس دی کجاش خوشگله آخه؟ حالا هاچ بکشو بگی یه چیزی ولی اس دی واقعا بیریخته. رانا خیلی خیلی خوشگلتر از اس دی هستش

  23. G می گوید

    فکر کنم‌ ۶۰درصد مردم فقط ظاهر ماشین میبینن خرید میکنن من الان مشخصات کلی سی کراس دروردم سیستم رانا روشه حالا قیمت بهمن ۹۶ زده بود ۴۵ الان با رفتن دلار باید ۵۰تومنی شده باشه خوب الان باید از مغز اکبند بعضیا بکار بندازن چون خوبیت نداره پلمپ بره زیر خاک .من نظر نمیدم فقط شما بگید اگه ماشین پرقدرت باکلاس میخاید خوب باید زیر ۱۵۰دیگه خرج نکنی میایم رو کسای که فقط از ۳۰تا ۵۰تومن قدرت خرید دارن .خوب ما یه ماشین میخایم اول کم مصرف باشه دوم شتاب خوبی داشته باشه سوم ۴چرخ دیسک باشه تو گروه Bباشه وقیمت مناسب داشته باشه بنظر شما چی میتونه خوب باشه بعضی شاید بگن تندر .من نمیگم تندر بده ولی ۴۵ میصرفه کل ماشینا ایرانی تو یه رنجن متور این رو اونه بدنه اون رو اون ماشینه چراغ این گذاشتن رو اون درکل همین چیزا مثل ماشینا خارجی نیست اپشن برتری داشته باشه مثلا دیدم طرف میگفت پارس بهتره یکی میگفت ۴۰۵ بابا اینا یکی هستن چراغشون عوض شده نهایتش گریبکسش از cبهBشده بد ۸تومن گرون کردن .اقایون فکر کنید الان متور tufخوبه بد بریم رو ترمز بد شتاب قیمت .فکر کنم فهمیدید دیگه ماشینا ایرانی نمیشه بگی این از اون عالی تره ولی باصرفه ترینش که تحقیق کنی کارتو راه بندازه درحال حاظر با قیمتای بسیار بالا فقط رانا ارزش خرید داره

  24. اشکان می گوید

    بعد از داشتن ۱۵ سال دوو سیلو سال ۹۵ رانا خریدم اون موقع قیمتش ۳۳ت بود بصورت پلکانی خریدم و نزدیک به ۳۲ت تحویلش گرفتم تا الان که ۲سال و چند ماه گذشته ۲بار بیشتر نمایندگی نرفتم بار اول برای تعویض روغن روی ۲۰۰۰تا و بار دوم اونم مقصر خودم بودم رفتم شمال ولی دیاگ نگذاشتم ک تنظیمات ای سی یو رو روی هوای شرجی تنظیم کنم توی برگشت سنسور اکسیژنش خراب شد ک نمایندگی هم لطف کرد و سریع جنس ژاپنی رایگان برام عوض کردبزنم ب تخته تا حالا بجز تعویض روغن و سالی یک بار واسکازین هیچ مشکل دیگه ای نداشته اما یکی دوستام پاس تی یو فایو ۹۷ گرفته ۴۴ت هنوز ۴ماه نگذشته ریموتش کار نمیکنه سنسور دنده عقبش خراب شده سنسور شیشه بالابرش کار نمیکنه یه سنسور هم‌گفت داخل موتوره اونم خرابه همه رو نمایندگی گفته باید از تهران برات سفارش بدیم بیاد الان ۲ماهه منتظره برسه
    اره اونایی ک میگن رانا خوب نیست باید با عرض پوزش عرض کنم که گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده

  25. میلاد می گوید

    سلام به دوستان عزیز من قصد خرید یه ماشین صفر دارم بین سمند جدید که میخواد بیاد و رانای جدید نمیدونم کدوم انتخاب کنم زیادم سر در نمیارم ، لطفا منطقی کمکم کنید قصدم کار با ماشینه الان پراید دارم ولی تو انتخاب جدیدم موندم واقعا گیج شدم ممنونم از شما (میلاد)

    1. ناشناس می گوید

      برای سوار شدن رانا بگیر ولی بازارش خرابه

  26. تهران می گوید

    سلام اگه تا ۴۵ هزینه میکنی ی تندر ۹۰ پلاس بخر_ ولی بین سمند و رانا قطعا رانا بهتره چون سمند نه قیافه داره نه موتور ی لگن که بشه و موقع رانندگی سنگینیش احساس میشه_

  27. مهران می گوید

    آیا رانا در خرداد ۹۷ لیفتش هست یا LX

  28. رانا سوار می گوید

    سلام، رانا پلاس یا رانای سال در مهر ماه سال ۱۳۹۷ وارد بازار میشود کد کلاس فروشش ۹۸۶۰۱ هست

    1. علی می گوید

      سلام، شما از کجا میدونید؟؟؟؟

  29. سینا می گوید

    من یکسال میشه رانا صفر گرفتم ۱۴۰۰۰ باهاش راه رفتم. دوبار شمال رفتم مشکل خاصی ندیدم. ماشین خوبیه.

  30. امیر می گوید

    من رانا مدل ۹۳دارم واقعا راضیم ازش هم جاده خوبی داره هم مصرفش نسبت به بقیه ماشینای داخلی کمتره .تنها مشگلی که خیلی رومخمه صندلی هاست که خیلی معمولیه هم ازنظرفنی خوبه هم ترمزی وهم ظاهری بسیارزیباتراز۲۰۶ که خیلی دمده شده به نسبت هم ردهای خودش عالیه

  31. اميد می گوید

    تو ماشینای حال حاضر ایرانخودرو از همش بهتره از ٢٠۶هم بهتره چون زیبا تره

    1. امیررضا می گوید

      داداش اصلا شماداخل ۲۰۶ رو نگاه کردید که چقدر زشت است

  32. امیررضا می گوید

    ماالأن ۵ساله که راناداریم خدایی ماشین فولیی موتورش بی صدا است وقتی باهاش رانندگی می کنم صدای موتور لذتبخشی داره خیلیییییییی فولللل

  33. امیررضا می گوید

    ما الان ۵سال هست که رانا داریم ماشین فولیی یک بارهم مارا ازییت نکرد صدای موتور لذت بخشی داره

  34. امیررضا می گوید

    ما الان ۵سال هست که رانا داریم یک بار هم مارا اذییت نکرد

  35. امیررضا می گوید

    ما الان۵سال رانا داریم ماشین خیلی خوبیی

  36. امیر محمد می گوید

    منم یه رانا دارم اصلا راضی نیستم .ازنظر طراحی داخلی واقعا افتزاحه تماما از مواد بازیافتنی و بی کیفیت درست شده .حتی چراغ هشدار کمر بند، ارم غلبیرک ،چراغ داخلی داشبوردهم ازش دزدیده شده .بعد با افتخار دست خودشون رو به نشانه پیروزی بالا میبرن .واقعا که.. .

  37. محمد می گوید

    من سال ۹۶ خریدم خدای عالیه از ۲۰۶ تیپ ۵ وتیپ ۲ سمند ۴۰۵ پرشیا لگن خیلی بهتر وبه صرفه تر

  38. محمد می گوید

    من سال ۹۶ خریدم خدای عالیه از ۲۰۶ تیپ ۵ وتیپ ۲ سمند ۴۰۵ پرشیا لگن خیلی بهتر وبه صرفه تر

  39. ناشناس می گوید

    نظریه کلیه افراد قابل قبول وقابل احترام رانا معایب دارد اما بیشتراز همه چیز ازار دهنده است اگر خریدی صاحب تا اخر عمرش خودت هستی چون مشتری نزدیکش نمیاد درصورتیکه هم از ماشینهای چینی بهتره وهم از سمند بیشتر قدرت دارد که از لحاظ شتاب چرخش عالیه بخدا عیب ماشین اینه که تو بورس بازار جا نیفتاده وگرنه کسی سمت ۲۰۶نمیرفت

  40. مصطفی می گوید

    همه چیش عالیه فقط قیمت رانا لیفت به حالت اول خودش برگرده و در کارخانه ها کاهش بیدا کنه
    خیال مردم وجوان ها برای خرید این ماشین راحت میشه و خیلی ها هم هستند نه قسط خرید رو داران اما
    توانایی رسوندن۳۹ ملیون را ندارن. در کل ماشین خوبیه

  41. Kiyan می گوید

    دوستان رانا واقعا ماشین خوبیه نمیگم تکه ولی خدایش تو این رنج خودرو های داخلی خوبه هم از نظر مونور هم گیربکس هم اتاق حالا طراحی داخلیش ضعیفه ولی در کل خوبه نصبت به ۲۰۶ سمند پارس من که خوشم اومده میخام تا یه ماه دیگه بخرم

  42. رضا می گوید

    رانا که همون ۲۰۶ سمندم که ۴۰۵ فقط اسمشون عوض شده با این تفاوت که خودرو سی چهل سال پیشن ما از هیوندا خیلی جلوتر بودیم وقتی که ایرانخودرو پیکان میزد هیوندا کجا بود الان ما کجاییم هیوندا کجاست تاسف اوره چرا که نمیخوایم وقت وهزینه کنیم واسه صنعت در صورتی که کره داره آمریکا رو با صنعتش فتح میکنه ما هنوز سر دوراهی هستیم

  43. سیداقبال اهواز می گوید

    من سال ۹۲خریدم اولا توجاده حرف اولو میزدتعادل وترمز فوق العاده دوما سربالاییها کشش فوق العاده ای حتی باصندوق پر وفول پنج نفرپرداشت اما اقایون ایران خودرو ودمتون گرم دوتا هم خواهش مگه رینگ اسپرت ویه مانیتورچقدرواسه شما خرج داره حتی تواین گرونی هم براشما بیشتراز۱۵۰۰۰۰۰خرج نداره پس بجای ضدمحصولات چینی حرف زدن اینارو اضاف کنید تا چندسال دیگه میخواین اینقدر عقب باشین بقران دوسال دیگه افغانستانم از شما جلو میزنه فقط اینو بدونین وقتی یه جوون ایرانی تو درگ چندتا ماشین خارجی رو پشت سرمیزاره بدون ترس از کیفیت ماشین ساخت کشورش دوست داره پشت شیشه ماشینش بنویسه با افتخار سربه سرساخت ایران نزارین

  44. حامد می گوید

    من رانای مدل ۹۴ دارم و حساااابی ازش راضیم.قبل خرید از خیلیا میشنیدم ماشین خوبی نیست ولی من ظاهر رانا رو ترجیح میددادم ب ۲۰۶ .حالا ک خریدم میبینم اینکه میگفتن ماشین خوبی نیست همش حرف مفته و هیچ ایرا فنی نداره و اذیت نمیکنه ظاهرشم ک خوبه نسبت ب قیمتش.۲۰۶-سمند-۴۰۵ هم سوار شدم با رانا خیلی بیشتر حال میکنم

  45. اعظم قاسمی می گوید

    سلام میخواستم بدونم تحویل خودروی رانا که از بهمن ۹۷ تحویل میدیدرو تاریخ سال ۹۸ میزنید وخودرو جدید رانا هستش با سالهای قبل فرق داره حتما

    1. ذاکری می گوید

      با سلام
      احتمالا با مدل ۹۸ تحویل میدن.
      رانا معمولی …

  46. اعظم قاسمی می گوید

    سلام میخواستم بدونم تحویل خودروی رانا که از بهمن ۹۷ تحویل میدیدرو تاریخ سال ۹۸ میزنید وخودرو جدید رانا هستش با سالهای قبل فرق داره حتما جوابمو کی میدید ممنون

  47. اعظم قاسمی می گوید

    جواب سوالاتمون را کی میدید ممنون از لطفتون

  48. ناشناس می گوید

    جناب آقای بهمنی سلام شما به تغییر رنگ دستگیره ها توجه نکردید.در رانا دستگیره ها مشکی بود اما با توجه به تصاویر دستگیره ها هم رنگ بدنه شده اند.

  49. مهدی می گوید

    با سلام خدمت همه ی دوستان . من دو ماهه رانا مدل ۹۴ خریدم . خیلیها میگفتند نخر ماشین خوبی نیست اما من واقعا ازش راضیم . سرعت و شتاب فوق العاده حتی تو سربالایی کم نمیاره . ترمز عالی . قیافه زیبا . هر کی میگه بده تا حالا سوار نشده و الکی اظهار نظر میکنه . من که راضیم ازش . اگه بازم بخام ماشین بخرم یه صفرش رو میخرم . با تشکر از سایت خوبتون

  50. حاج عباس می گوید

    سلام دوستان رانا خیلی عالیه .۹۹درصد خودرو داخلی رو سوسک کردم شتابش عالی عالی.من ۹۶دارم خدایی از سمند خانواده پژو همجوره سره.

  51. محمد می گوید

    بنظر من خودرو بدی است چون فقط قالپاق ها وچراغ هاهایش تقیر کرده است

  52. مسعود می گوید

    امیدوارم قیمتش هم مناسب باشه

  53. emad_pg می گوید

    ما می گیم خر نمی خوایم پالونشو عوض می کنن

  54. سروش می گوید

    من مدل ۹۵ دارم و حدود سه ساله دارمش خداوکیلی از سمند و ۴۰۵ و پارس و ۲۰۶ خیلی بهتره. تو این سه سال یه ریالی خرج نداشته بجز روغن و فیلتر. قیمتش نسبت به بقیه کمتره و تو سربالایی از همه بهتره. شتابش خوبه و ترمز عالی. من تا حالا سه با با ماشینم از جاده خارج شدم نه چپ شده نه کوچکترین مشکلی پیدا کرده. جلوبندی رو دست نزدم چون مشکل نداشته. فقط دلیل اینکه بازار نداره رو نمیدونم چون خیلی عالیه

  55. علی می گوید

    دوستان آیا رانا تحویل خرداد ۹۸ مدل فیس لیفتشه یا Lx معمولی ؟

    1. محمد سعید بهمنی می گوید

      lx معمولی

  56. بوگاتی می گوید

    من الان رانای دارم عالی

  57. مصطفی می گوید

    گرونه گرون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.