مکمل بنزین
تماشاخانه

بررسی خودروی هوشمند اسمارت ویژن EQ (ویدئوی اختصاصی)

کارخانه معروف آلمانی مرسدس بنز سال ۲۰۱۷ میلادی کانسپت خودروی اسمارت ویژن EQ را به دنیای صنعت خودروسازی معرفی کرد ولی دوباره امسال این خودرو در نمایشگاه CES 2018 نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته شده، قرار است تا سال ۲۰۳۰ میلادی این وسیله نقلیه، به صورت کاملا خودران به تولید انبوه برسد.

خودروی هوشمند اسمارت ویژن EQ یکی از خودروهای مناسب برای جاده‌های شهری است که تمام تکنولوژیهای روز دنیا با استراتژی الکتریکی بودن، متصل بودن به شبکه‌های اینترنت، خودران و قابلیت انعطاف پذیری برای رانندگی در آن تعبیه شده است. مالکان این خودرو می‌توانند با استفاده از تلفن همراه خود با خودرویشان ارتباط برقرار کنند و برنامه‌های سفری خود را به این خودروی هوشمند ارائه دهند. به علاوه مهندسان مرسدس بنز تصمیم گرفته‌اند به غیر از این مدل تا سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ده مدل خودروی برقی جدید از سایز کوچک تا شاسي‌بلند با سایز بزرگ وارد بازار جهانی کنند.

خودروی اسمارت ویژن EQ دارای ابعادی به طول ۲۶۹۹، پهنای ۱۷۲۰ و ارتفاع ۱۵۳۵ میلی‌متر است که می‌تواند به راحتی دو سرنشین را در خود جای دهد. ظاهر بیرونی این خودرو به جای داشتن توری مشبک،‌ نمایشگر LED مشبک به کار گرفته شده که نشان دهنده اطلاعات لازم برای سفر است و در واقع جایگزینی برای چراغ‌های جلویی و عقب خودرو در نظر گرفته شده است. پیشرانه برقی ۳۰ کیلووات ساعت آن از نوع لیتیوم یونی با قابلیت شارژ مجدد است. به علاوه درب‌های این خودرو منحصر به فرد طراحی شده‌اند بطوریکه باز و بسته شدن آن‌ها تا به امروز در خودروی دیگری مشاهده نشده است. شیشه‌ جلوی این خودروی هوشمند با توجه به شیشه‌ای بودن سقف به شیشه عقبی متصل است و سرنشینان می‌توانند حتی آسمان بالای سر خود را به راحتی تماشا کنند. از سوی دیگر برف پاک‌کن این خودرو نه تنها شیشه جلو بلکه سقف و شیشه عقبی را یک سره تمیز می‌کند که به نوعی جالب است.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا بیشتر خودروی هوشمند اسمارت ویژن EQ را مورد بررسی قرار دهیم.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا