مکمل بنزین
برترین‌ها

معرفی 9 روکش صندلی خاص تاریخ در دنیای خودروها!

شاید ازنظر زیباشناختی در خودروها بتوان مسئله طراحی آن‌ها و درواقع شکل بیرونی هر خودرو را یکی از مهم‌ترین مصداق‌های زیبایی خودرو نام برد. البته در کنار این طراحی خارجی، چیدمان داخلی خودرو و کاربرد مواد مرغوب و ایده ال نیز کمی از طراحی خارجی در زیباتر شدن آن ندارد.

دراین‌بین شاید در طراحی داخلی به رنگ، شکل و یا حتی جنس روکش‌های صندلی و هماهنگی آن‌ها با دیگر اجزای داخلی کمتر توجه شود. با چرخان همراه باشید تا 9 روکش صندلی را که برای هر مشتری می‌تواند ایده آل ترین صندلی در طول عمرش باشد برای شما عزیزان معرفی کنیم.

1-روکش‌های صندلی مربع شکل پورشه

این روکش صندلی مرغوب و زیبا در پورشه 991R و متناسب با چیدمان داخلی آن، بازطراحی شد. روکش کلاسیک راه‌راه مانند شرکت پورشه از دهه پنجاه میلادی تاکنون به‌عنوان شاکله اصلی این روکش‌های ابر خودروهای پورشه به‌کاررفته است. روکشی که حتی توانسته از روکش صندلی‌های با الگوی پاشا (Pasha) در مدل‌های 944 و 928 قدیمی پورشه نیز بیشتر دوام بیاورد.

2-تارتان فولکس‌واگن GTI

شاید اگر شخصی در اروپا یا آمریکا که ماشین‌های مختلفی را داشته و یکی از آن‌ها نیز فولکس‌واگن گلف GTI بوده و از او در مورد راحتی و زیبایی روکش‌های صندلی خودروهایش بپرسید بدون شک یکی از برترین انتخاب‌هایش همین فولکس‌واگن خواهد بود. روکشی شطرنجی مانند که توانسته هم در دل مشتریان گلف و هم در چشم طراحان داخلی این ماشین جایی برای خود باز کند.

3-تارتان لوتوس اسپریت S1

شاید در ماشین‌های اسپرت نتوان ماشینی را پیدا کرد که روکش صندلی‌هایش مانند این لوتوس تا این حد با جزئیات و دقیق و سرزنده طراحی و دوخته‌شده باشد. روکش صندلی‌های زیبا و رنگارنگی که شاید با مبلمان یک اداره مجلل یا خانه اشتباه گرفته شوند.

4-پارچه فوق‌العاده مرغوب رنج روور

خودروهای انگلیسی لندروور شاید برای اثبات خود بتوانند به همین مبحث زیباشناختی و طراحی دقیق خود بسنده کنند. در این مدل نیز شاهد بافت آلکانترا مانند این روکش صندلی هستیم که اگرچه مانند آنچه در لوتوس مشاهده کردیم رنگارنگ نیست اما با همین رنگ ساده و البته جنس مرغوب خود زیبایی خاصی را به مدل‌های میزبان خود می‌بخشد.

5-یک روکش صندلی کادیلاکی از دهه 70 میلادی

شاید با خود بگویید که در حال حاضر و در سال 2018 نیز خودروهای بسیار زیادی پیدا می‌شوند که بتوانند در این فهرست ما جایی داشته باشند و نیازی به،‌قرار دادن یک کادیلاک دهه هفتادی با این روکش‌هایی که شاید شما در مبلمان خانه‌های قدیمی و یا در فیلم‌ها دیده باشید، نیست. اما این روکش خاص مخملی از مد افتاده در دهه‌ای که به دلیل بحران سوخت، شرکت‌ها بیشتر به دنبال بحث موتوری خودروها بودند و نه زیبایی آن‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

6-روکش صندلی خط ‌دار بی ام و M

شاید این روکش‌های صندلی با طرح‌ها و رنگ‌هایی که در خود دارند نتوانند حس خاطره‌انگیزی را به شما القا کنند و در ذهن جایی برای خود باز کنند اما این روکش کمی بی‌حال ازنظر رنگ و طرح و البته کمی حجیم توانسته به‌خوبی از پس طراحی داخلی خودرو و توازن موجود در آن بربیاید.

7-صندلی و روکش‌های منحنی مانند هوندا سیویک مدل R

اگر یک جستجوی ساده در وب داشته باشید متوجه خواهید شد که تمامی مدل‌های هوندا سیویک چه توربو دار یا 9000rpm یا هر مدلی که شرکت ژاپنی آن‌ها را تولید می‌کند در یک‌چیز به‌خصوص مشترک هستند. مؤلفه‌ای که می‌تواند در ایجاد یک امضای خاص برای طراحی داخلی این خودرو نقش مهمی داشته باشد. این شاخصه جذاب صندلی‌هایی قرمزرنگ و منحنی مانند هستند که در آخرین‌مدل هوندا سیویک R نیز می‌توان به‌جرئت گفت که از بهترین صندلی‌ها و روکش صندلی‌های موجود در خودروهای سریع بودند.

8-روکش‌های تویوتا سنچری

تویوتا سنچری (Century به معنای قرن) را می‌توان برترین خودروی لوکس ژاپن دانست. با بروز رسانی‌هایی که تویوتا به این خودرو در نسخه‌های جدید و جدیدترش می‌بخشد، می‌توان گفت که از نسخه سوم این مدل یعنی سال 1967، سنچری این نوع پارچه پشمی را برای روکش صندلی‌های خود حفظ کرده است. روکش‌هایی که به دما کمتر حساس بوده و حس یک ماشین لوکس را به سرنشینان می‌بخشند.

9-روکش‌های پژو 205GTI

در دهه هشتاد میلادی، هاچبک محبوب شرکت پژو باروکش صندلی‌هایی قرمزرنگ که با بالشتک‌هایی از جنس چرم در طرفین این روکش ارائه می‌شد. روکشی که با کنسول میانی داخل خودرو و روکش‌های موجود روی در هم‌خوانی خوبی داشت.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. پیکان روکش چرمی لوکس
    اگه ادامه میداد همون مسیر پیشرفت رو الان از بنز هم جلوتر بود

  2. روکش پرایدی که میگی قبلا خوب نبوده حالا با توقف تولید دیگه هنوز پراید ماشین سفتی برای صندلیش میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا