مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

با 80 میلیون تومان چه خودرویی می‌توان خرید؟! (به‌روز رسانی اردیبهشت 97)

همواره خرید خودرو در بازار داخلی کشور، طی چندین سال اخیر به دلیل نوسانات قیمت و آشفتگی موجود، امری سخت بوده و اغلب مشتریان در هنگام انتخاب نهایی خود، دچار شک و تردیدهای فراوانی هستند. همچنین، یکی دیگر از عواملی که موجب سخت تر شدن انتخاب از سوی خریداران شده است، بودجه محدود آن‌ها بوده که باعث می‌شود تا این افراد نتوانند گزینه‌های آنچنان مناسبی را مد نظر خود قرار دهند.

بر این اساس، حال در این مطلب قصد داریم با بررسی بازار خودرویی کشور، به این پرسش مهم پاسخ دهیم که با بودجه‌ای حداکثر تا 80 میلیون تومان، چه اتومبیل‌هایی را می‌توان در بازار داخلی کشور خریداری کرد؟ برای دریافت پاسخ این سوال، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

1-رنو سیمبل LE

یکی از خودروهایی که می‌توان با بودجه تا سقف 80 میلیون تومان خریداری کرد، رنو سیمبل LE نام دارد. البته لازم به یاداوریست که با این مبلغ تنها می‌توان نمونه‌های کارکرده و دسته دوم این مدل را تهیه نمود. در این رابطه، باید گفت که سیمبل به عنوان نمونه ارتقاع یافته رنو لوگان یا همان تندر 90 به شمار می‌رود و یک سدان اقتصادی و ارزان قیمت در بازارهای جهانی است.

بر این اساس، با بودجه معین شده، می‌توان سیمبل را با مدل ساختاری 2016 و کد تجاری LE با کارکردی کمتر از 41 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی، ظاهری و جانبی (مدت باقی مانده گارانتی شرکتی) خریداری کرد.

(سیمبل از یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری با قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری برابر با 145 نیوتن متر بهره می‌برد)

2-نیسان ماکسیما

از دیگر خودروهایی که می‌توان با بودجه‌ای تا سقف 80 میلیون تومان تهیه نمود، نیسان ماکیسما نام دارد. البته لازم به یاداوریست که بسته به مدل این اتومبیل، قیمت آن متفاوت بوده و به دلیل خروج از خط تولید در سالیان گذشته، نمونه صفر کیلومتر آن در بازار داخلی کشور عرضه نمی‌شود. در این رابطه، باید گفت که نیسان ماکسیما موجود در بازار در واقع بین سال های 1998 الی 2003 میلادی بر روی خط تولید کمپانی ژاپنی نیسان بوده و در ایران نیز حدود 11 سال در خط تولید شرکت پارس خودرو تولید و عرضه شد.

بر این اساس، با بودجه معین شده، می‌توانیم نیسان ماکسیما را با مدل ساختاری 1386 و با کارکردی کمتر از 135 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کنیم.

(نیسان ماکسیما از یک پیشرانه شش سیلندر 3.0 لیتری با قدرتی برابر با 227 اسب بخار و گشتاوری برابر با 28 نیوتن متر بهره می‌برد)

3-نیسان رونیز

از دیگر خودروهایی که می‌توان با بودجه‌ای تا سقف 80 میلیون تومان تهیه نمود، نیسان رونیز نام دارد. البته همچون ماکسیما، رونیز نیز بسته به مدل ساختاری خود، دارای ارزش قیمتی متفاوت بوده و به عنوان یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین خودروهای شاسی بلند برای مسیرهای خارج شهری و افرود به شمار می‌رود.

بر این اساس، با بودجه معین شده، می‌توانیم نیسان رونیز را با مدل ساختاری 1385 و با کارکردی کمتر از 150 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری (در اکثر موارد کمی رنگ دار) خریداری کنیم.

(نیسان رونیز از یک پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری با قدرتی برابر با 160 اسب بخار و گشتاوری برابر با 208 نیوتن متر بهره می‌برد)

4-هیوندای سوناتا 2007

یکی دیگر از خودروهایی که می‌توان با بودجه‌ای تا سقف 80 میلیون تومان تهیه نمود، هیوندای سوناتا نام دارد. البته این خودرو نیز بسته به مدل ساختاری خود، دارای ارزش قیمتی گوناگون است. در این رابطه باید گفت که سوناتا به عنوان یک سدان متوسط در بازارهای جهانی به شمار می‌رود.

بر این اساس، با بودجه معین شده، می‌توانیم هیوندای سوناتا را با مدل ساختاری 2007 میلادی و با کارکردی کمتر از 175 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری (کمی رنگ دار در اکثر موارد) خریداری کنیم.

(هیوندای سوناتا 2007 دارای یک پیشرانه شش سیلندر 3.3 لیتری با قدرتی برابر با 235 اسب بخار و گشتاوری برابر با 304 نیوتن متر است)

5-جیلی امگرند X7

یکی از خودروهای چینی نسبتا خوب بازار داخلی کشور که با بودجه‌ای تا سقف 80 میلیون تومان، می‌توان یکی از مدل‌های آن را تهیه نمود، جیلی امگرند X7 نام دارد. این خودرو به عنوان یک کراس اورر شهری نسبتا خوب، در سال‌های گذشته وارد بازار داخلی کشور شد (لازم به یاداوریست که با این مبلغ، تنها می‌توان نمونه‌های کارکرده این اتومبیل را خریداری کرد)

بر این اساس، با بودجه معین شده، می‌توانیم جیلی امگرند X7 را با مدل ساختاری 2014 میلادی و با کارکردی کمتر از 78 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کنیم.

(جیلی امگرند X7 از یک پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری با قدرتی 157 اسب بخار و 220 نیوتن متر بهر می‌برد)

6-کیا پیکانتو

کوچک ترین خودرویی که می‌توان در این لیست با بودجه‌ای تا سقف 80 میلیون تومان تهیه نمود، کیا پیکانتو نام دارد. پیکانتو یک خودرو هاچبک کوچک شهری بوده و برای مسیرهای شهری و پر ترافیک، بسیار گزینه مناسب و مقرون به صرفه‌ای است.

بر این اساس، با بودجه معین شده، می‌توانیم کیا پیکانتو را با مدل ساختاری 2015 میلادی و با کارکردی کمتر از 10 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کنیم.

(پیکانتو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر با حجمی برابر با 1.2 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برار با 85 اسب بخار و گشتاوری برابر با 125 نیوتن متر را تولید کند)

7-لیفان 820

یکی دیگر از خودروهای چینی که نام آن در این لیست به عنوان خودرویی که می‌توان با بودجه‌ای تا سقف 80 میلیون تهیه نمود، به چشم می‌خورد، لیفان 820 نام دارد. در واقع، این مدل یک سدان سایز متوسط در بازار خودرویی ایران بوده و توسط گروه صنعتی کرمان خودرو مونتاژ و عرضه می‌شود.

بر این اساس، با بودجه معین شده، می‌توانیم لیفان 820 را با مدل ساختاری 1395 و با کارکردی کمتر از 20 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کنیم.

(لیفان 820 از پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری با قدرتی برابر با 158 اسب بخار و گشتاوری برابر با 221 نیوتن متر بهره می‌برد)

8-بسترن B50F

از دیگر خودروهای این لیست که می‌توان با بودجه‌ای تا سقف 80 میلیون تومان تهیه نمود، بسترن B50F نام دارد. در واقع، این خودرو یک سدان شهری محسوب شده و توسط گروه بهمن در سالیان گذشته (در سال 1396 این خودرو توقف تولید گردید) به بازار خودرویی ایران عرضه و از استقبال نسبتا خوبی نیز برخوردار بود.

بر این اساس، با بودجه معین شده، می‌توانیم بسترن B50F را با مدل ساختاری 1396 و با کارکردی کمتر از 28 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کنیم.

(بسترن B50F از پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری با قدرتی برابر با 142 اسب بخار و گشتاوری برابر با 172 نیوتن متر بهره می‌برد)

9- رنو مگان (مونتاژ)

یکی دیگر از خودروهایی که می‌توان با بودجه‌ای تا سقف 80 میلیون تومان تهیه کرد، رنو مگان نام دارد. این خودرو با همکاری کمپانی رنو و پارس خودرو، مدت زمانی در حدود 6 سال را در خط تولید پارس خودرو سپری کرد و یکی از موفق ترین خودروهای موجود در بازار داخلی کشور به شمار می‌رود (این خودرو به صورت صفر تولید نمی‌شود و حدود 5 سال از خروج آن از خط تولید می‌گذرد)

بر این اساس، با بودجه معین شده، می‌توانیم مگان 2000 مونتاژ را با مدل ساختاری 1391 و با کارکردی کمتر از 70 هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کنیم.

(مگان 2000 مونتاژ از پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری با قدرتی برابر با 136 اسب بخار و گشتاوری برابر با 188 نیوتن متر بهره می‌برد)

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا