مکمل بنزین
مقایسهمشاوره خریدبرگزیده‌ها

مقایسه تندر پلاس اتوماتیک با برلیانس h330 موتور جدید!

بی تردید، انتخاب خودرویی با بودجه‌ای از قبل معین شده مابین سایر اتومبیل‌ها، امری مشکل بوده و باید با تحقیقات کامل از سوی مشتریان انجام شود.

در این مطلب قصد داریم مقایسه‌ای را بین دو خودرو تندر پلاس اتوماتیک و برلیانس h330 موتور جدید در بازار داخلی کشور انجام دهیم و با نگاه کلی به این دو خودرو، برتری هر یک را نسبت به دیگری در هر بخش بیان خواهیم کرد.

1-معرفی کلی

تندر پلاس در واقع همان تندر نود بوده و تنها در بخش‌هایی دچار تغییرات جزئی شده و به عنوان فیس لیفت تندر نود در بازار داخلی کشور به شمار می‌رود. این خودرو یک سدان اقتصادی و ارزان قیمت بوده و از سال 1396 توسط گروه صنعتی ایران خودرو، وارد بازار داخلی کشور شده است.

اما در سوی دیگر این میدان، برلیانس h330 نیز یک سدان اقتصادی به شمار رفته و توسط شرکت پارس خودرو (زیر مجموعه سایپا) در سال 1394 به بازار خودرویی ایران عرضه شد. این خودرو به دلیل طراحی نسبتا به روز و کیفیت ساخت قابل قبول، با استقبال خوبی در این سال‌ها رو به رو شده است.

2-طراحی ظاهری

پس از معرفی دو خودرو، حال نوبت به بررسی نمای ظاهری این دو اتومبیل می‌رسد و همان‌گونه که در مطالب قبلی گفته شد، طراحی ظاهری هر خودرو بسته به نظر مشتریان، هم می‌تواند زشت باشد و هم زیبا و نمیتوان با قاطعیت کامل گفت کدام مدل زیبا تر است. اما به اعتقاد کارشناسان و فعالان بازار داخلی، برلیانس h330 با توجه به طراحی بهتر، بروز تر و جذاب تر، از خودرویی همچون تندر پلاس بهتر است.

3-طراحی داخلی

در رابطه با نمای داخلی و کابین این دو خودرو باید گفت که در این بخش برلیانس h330 با قاطعیت کامل از تندر پلاس بهتراست. زیرا کابین این خودرو دارای نمایی زیبا تر و بروز تر بوده و با توجه به سلیقه مشتریان ایرانی که دوست دارند خودرو مورد نظر دارای ادوات و ابزارک‌های زیاد باشد، باید برلیانس h330 را به عنوان پیروز این بخش معرفی کرد (لازم به یاداوریست که کیفیت متریال استفاده شده در هر دو خودرو با توجه به قیمت اعلامی، قابل قبول ارزیابی شده است)

4-پیشرانه و عملکرد

تندر پلاس از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری برابر با 140 نیوتن متر بوده و این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های جلو منتقل می شود.

تندر پلاس در زمانی برابر با 11.7 الی 12.1 ثانیه، به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق دست پیدا خواهد کرد و حداکثر سرعت آن در حدود 185 کیلومتر در ساعت است. همچنین، مصرف سوخت تندر پلاس در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی برابر با 8.2 الی 8.4 لیتر بنزین اعلام شده و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 است (گنجایش باک این مدل برابر با 50 لیتر است)

اما در سوی دیگر این میدان، برلیانس h330 موتور جدید، دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1654 سی‌سی بوده و این موتور قادر به تولید 114 اسب بخار و 154 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های جلو منتقل می شود.

در رابطه با عملکرد این مدل نیز باید گفت که برلیانس h330 موتور جدید در زمانی برابر با 12.7 الی 13 ثانیه (تخمین زده شده) به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق دست پیدا خواهد کرد و حداکثر سرعت آن در حدود 190 کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی برابر با 6.7 الی 6.9 لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 است (گنجایش باک برلیانس h330 موتور جدید برابر با 55 لیتر است)

پس از بررسی پیشرانه و عملکرد این دو مدل، نوبت به اعلام برنده در این بخش می‌رسد که با توجه به مشخصات اعلامی برای این دو خودرو، در این قسمت باید هر دو خودرو را تقریبا برابر با یکدیگر عنوان کرد اما در برخی موارد همچون مصرف سوخت، برلیانس خودرویی مقرون به صرفه تر بوده و در موردی همچون شتاب صفر تا صدکیلومتر، تندر پلاس خودرویی سریع تر است.

(لازم به یاداوریست تندر پلاس دارای فضای سرنشین بیشتری مخصوصا در فضای عقب برای یک خانواده 5 نفره است)

5-امکانات رفاهی و ایمنی

در رابطه با امکانات رفاهی و ایمنی مابین این دو خودرو باید برلیانس h330 موتور جدید را پیروز میدان قلمداد کنیم، زیرا این اتومبیل با دارا بودن امکاناتی همچون ترمزهای جلو و عقب دیسکی (ABS – EBD)، سیستم صوتی مناسب ، 6 عدد بلندگو، باز شدن خودکار قفل درب‌ها هنگام تصادف، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سانروف، بسته شدن پنجره‌ها با ریموت، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، آینه‌های جانبی برقی، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارتر، روکش چرمی غربیلک فرمان، دکمه تنظیم صدا و …، خودرویی بهتر از تندر پلاس به شمار می‌رود.

6-قیمت در بازار

در رابطه قیمت این دو خودرو در بازار داخلی کشور باید گفت که تندر پلاس اتوماتیک در حال حاضر دارای ارزش قیمتی برابر با 59 الی 60 میلیون تومان است و در سوی دیگر، برلیانس h330 موتور جدید، دارای ارزش قیمتی برابر با 64 میلیون و 400 هزار تومان است.(قیمت های بدون حباب فعلی و منطقی)

7-خدمات پس از فروش

همان‌گونه که در ابتدا مطلب گفته شد، تندر پلاس توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید و به بازار خودرویی کشور عرضه می‌شود و می‌توان گفت که یکی از کم استهلاک ترین و با دوام ترین اتومبیل‌های موجود در این رده قیمتی است. همچنین، به واسطه وجود نمایندگی‌های فراوان ایران خودرو در سطح کشور، خریداران احتمالی تندر پلاس با خیال راحت می‌توانند این خودرو را برای استفاده طولانی مدت خود، انتخاب نمایند.

در رابطه با برلیانس h330 موتور جدید نیز باید بدین صورت گفت که این خودرو توسط شرکت پارس خودرو (زیر مجموعه سایپا) مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود و از کیفیت ساخت قابل قبولی نیز برخوردار است و با توجه به گسترگی خدمات گروه صنعتی سایپا، خریداران احتمالی این خودرو نیز میتوانند با خیالی آسوده برلیانس h330 را برای استفاده های شهری و برون شهری خود انتخاب کنند.

(البته باید این نکته را باید خاطر نشان کرد که تندر پلاس قطعا از نظر تهیه قطعات و دوام کیفی، خودرویی بهتر از برلیانس h330 خواهد بود)

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا