مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید پژو 2008 با نشانه هایی از برادر بزرگ تر خود!

در سال 2017، پژو 2008 کراس اوور توانست با فروش 180 هزار دستگاهی در اروپا، لقب دومین خودروی پرفروش در کلاس شاسی بلندهای کوچک را به خود اختصاص دهد.

علیرغم اینکه این خودرو یکی از قدیمی‌ترین‌های کلاس خود است، از خودروهای تازه‌وارد و جدیدی مانند هیوندای کونا و کیا استونیک، نیز توانسته بهتر عمل کرده و در دل مشتریان خود جا بگیرد. اما با تمام این توصیف‌ها و تعریف‌هایی که می‌شود از پژو 2008 کرد، جای هیچ شکی نیست که این خودروی کراس اوور به بازنگری کلی در طراحی خود نیاز داشته و نسل جدید این خودروی فرانسوی نیز گویای این تغییر چهره است.

با این تصاویری که در سایت‌های خودرویی خارجی منتظر شده است به‌راحتی می‌توان انتظار یک خودروی جذاب و جمع‌وجور را داشت که بر پایه خودروهای 3008 و 5008 پژو که هم‌اکنون در قاره آسیا به فروش می‌روند، ساخته‌شده است. نسل دوم 2008 احتمالاً از پلتفرمی مشترک با پلتفرم به‌کاررفته در اپل مکا (Opel Mokka) جدید بهره خواهد برد. طراحی هوشمندانه و کمتر عضلانی در کنار افزایش ابعاد بدنه خودرو می‌توانند نتیجه‌بخش فضای داخلی کابین بزرگ‌تر و وسیع‌تر را بدهند.

در بحث طراحی داخلی نیز، شرکت پژو از آخرین فن‌آوری‌های خود در حوزه دیجیتال و الکترونیک بهره برده است. ساختار داخلی داشبورد نیز همانند برادران بزرگ‌تر این خودرو یعنی 3008 و 5008 است. به این معنا که یک فرمان کوچک‌تر و البته پایین‌تر به‌منظور مشاهده کامل صفحه دیجیتال پنل اطلاعاتی خودرو و همچنین استفاده از یک صفحه‌نمایش لمسی 8 اینچی بزرگ در وسط داشبورد توانسته‌اند به‌خوبی از عهده زیبا جلوه دادن کابین این خودرو بربیایند.

در زیر کاپوت 2008 جدید نیز یک موتور بنزینی و یا دیزل توربوشارژ با 3 یا 4 سیلندر قرارگرفته است. دو حق انتخاب محبوب‌تر قلب تپنده این کراس اوور فرانسوی نیز یک موتور 1.2 لیتری بنزینی یا 1.5 لیتری HDI دیزل خواهد بود.

همچنین انتظار می‌رود که شرکت پژو در کنار تولید نسخه تمام برقی 208 هاچبک خود، مدل 2008 جدید را نیز به پیشرانه برقی مجهز کرده و این پیشرانه قادر خواهد بود مسافت 300 کیلومتری را با یک‌بار شارژ طی نماید. البته هنوز این قضیه به‌صورت رسمی تائید یا تکذیب نشده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا