مکمل بنزین
تماشاخانه

معرفی 5 خودروی الکتریکی برتر (ویدئوی اختصاصی)

صنعت خودروسازی همانند دنیای تکنولوژی روز به روز در حال تغییر و پیشرفت است، بطوریکه در عصر حاضر تقاضا برای خرید خودروهای بنزینی یا دیزلی نسبت به گذشته بسیار کمتر شده و از این رو بسیاری از خودروسازان مطرح در جهان روی به ساخت مدل های مختلف خودروهای برقی یا هیبریدی آورده اند. در این مطلب 5 خودروی الکتریکی برتر در جهان که فروش بالا و عملکرد عالی داشته‌اند را معرفی خواهیم کرد.

خودروهای برقی یا الکتریکی سوخت فسیلی مصرف نمی‌کنند و در نتیجه دی‌اکسید‌کربنی را وارد محیط اطراف نمی‌کنند. یکی از خودروهای ارزان قیمت برقی در بازار خودروهای سبز رنو Zoe است که از سه سال گذشته وارد بازار شده و با بسته های باتری لیتیوم یونی 275 کیلوگرمی و 22 کیلووات ساعت می تواند 89 اسب بخار نیرو و 220 نیوتن متر تولید کند و با یک بار شارژ کامل حداقل 402 کیلومتر را می‌پیماید و در بازار حدود 19 هزار پوند معامله می‌شود.

دومین خودروی الکتریکی برتر در بازارهای جهانی تسلا مدل S هست که مجهز به پیشرانه 75 یا 100 کیلووات ساعتی بوده و می‌تواند با یک بار شارژ کامل 632 کیلومتر را بپیماید و برای سفرهای بیرون شهری گزینه بسیار مناسبی است. حداکثر سرعت آن 249 کیلومتر بر ساعت است و تنها در 3.2 ثانیه شتاب خود را از 0 به 100 می‌رساند. قیمت این خودروی لوکس سدان در بازارهای جهانی حدود 65 هزار پوند است.

خودروی هاچبک 4 درب بی‌ام‌و i3 با بسته باتری لیتیوم یونی 33.2 کیلووات ساعتی قادر است چهار سرنشین را در خود جای دهد و تنها در 6.3 ثانیه شتاب خود را از 0 به 100 برساند. از سوی دیگر با یک بار شارژ کامل می‌تواند 200 کیلومتر را بپیماید. این خودروی جمع و جور در بازار جهانی حدود 34 هزار پوند قیمت دارد. چهارمین خودروی الکتریکی برتر متعلق به کارخانه فولکس‌واگن است که نسخه برقی مدل محبوب گلف را به بازار خودروهای سبز ارائه کرده است.  

فولکس‌واگن e-golf با پیشرانه برقی 24.2 کیلووات ساعتی متصل به جعبه دنده تک سرعته است و با اتصال به برق 220 یا 240 ولتی تنها در 5.3 ساعت بسته‌ باتری خودرو شارژ کامل می‌شود و می‌تواند با یک بار شارژ کامل 300 کیلومتر را به راحتی طی کند. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این خودروی برقی گنجایش بزرگ آن است که به راحتی 5 سرنشین را در خود جای می‌دهد. قیمت این خودروی دوست داشتنی حدود 32 هزار پوند است.

پنجمین خودروی الکتریکی برقی نیسان لیف است که نسبت به دیگر مدل‌ها سابقه حضور بیشتری داشته و نسخه‌های متفاوتی از آن وارد بازار شده است. این خودروی هاچ‌بک برقی می‌تواند در ۱۷۲ کیلومتر را با یک بار شارژ کامل باتری‌اش طی کند. جالب است بدانیم که در ۳۰ دقیقه حدود ۸۰ درصد باتری نیسان لیف شارژ می‌شود. به علاوه تا به امروز بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه نیسان لیف در سراسر جهان به فروش رسیده است.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با پنج خودروی الکتریکی برتر بازار آشنا شوید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا