مکمل بنزین
خبر

بی‌ام‌و X5 جدید در راه است

رئیس BMW، هارلد کریگر، تایید کرد، که جدیدترین مدل X5  اولین بار در سال جاری معرفی خواهد شد. کریگر در نشست عمومی این شرکت در شهر مونیخ گفت: “2018 سال سری X ما خواهد بود”، و مدل‌های X2، X3، X4 و به‌دنبال آنها ایکس ۵، ماموریت خود را آغاز خواهند کرد. جزئیات زیادی از X5 جدید منتشر نشده اما X5 بعدی یک نسخه از معماری مدولار CLAR شرکت است که در نهایت به عنوان پایه‌ای برای تمام مدل‌های بی‌ام‌و خواهد بود. مزایای بدنه جدید خودروهای بی‌ام‌و را می‌توان وزن کمتر و بهبود بهره‌وری دانست.

طراحی کلی ایکس‌۵ جدید مشابه ایکس‌۳ خواهد بود و شما فقط در فرم بدنه کمی تغییر حس می‌کنید. انتظار می‌رود آخرین سیستم های اطلاعاتی BMW و رانندگی نیمه مستقل بر روی ایکس۵ نصب شده باشد چرا که چنین سیستم‌هایی در بین خودروهای آلمانی در حال حاضر یک آپشن معمولی محسوب می‌شوند. قدرت، احتمالا با طیف وسیعی از موتورهای بنزینی و دیزلی توربو شارژ دار تامین می‌شود که 4 تا 8 سیلندر ظرفیت دارند. نسخه پلاگین هیبریدی iPerformance تقریبا قطعا در دسترس خواهد بود. در عین حال، انتظار می‌رود X5 M قدرت را از پیشرانه 4.4 لیتری توئین توربو V8 با 441kW قدرت و 750Nm گشتاور، بگیرد. نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو در ژنو و فرانسه می‌توانند محل مناسبی برای نمایش این نمونه باشند اما برای آگاهی از جزئیات بیشتر ایکس ۵، باید صبر کرد تا بی‌ام‌و به‌طور رسمی پرده از این شاسی‌بلند جدید خود بردارد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا