مکمل بنزین
گوناگونخبر

آلفارومئو استلویو پنج ستاره از ANCAP دریافت کرد

شاسی‌بلند زیبا و پرطرفدار ایتالیایی نشان داد که از لحاظ ایمنی شرایط ایده‌آلی دارد. ANCAP آخرین نتایج آزمون ایمنی خود را در این هفته منتشر کرده و در این مجموعه آلفارومئو استلویو بالاترین نمره را کسب کرده درحالی که مدل جدید سیتروئن C3 چهار ستاره را به خود اختصاص داده است. طبق آزمایشات انجام شده توسط ANCAP، آلفارومئو استلویو به میزان قابل توجهی ایمن است.

این خودرو امتیاز 97 درصدی برای حفاظت از سرنشینان بالغ را کسب کرده است. پنج ستاره ایمنی به تمام نسخه‌های این خودرو اعطا شده و این یک نتیجه عالی برای خودروساز ایتالیایی محسوب می‌شود.

جیمز گودوین، مدیر عامل شرکت ANCAP، درباره نتایج این آزمون گفت: “این نمرات واقعا خوب هستند که تلاش‌های این شرکت ایتالیایی برای  حفظ ایمنی سرنشینان را نشان می‌دهند.” بسیاری از بخش‌های این آزمون‌ها معمولا محرمانه بوده و اغلب تمام بخش‌های خودروها حتی سیستم‌های ایمنی نیز مورد بررسی دقیق قرار گرفته و جزء به جزء، نمره دریافت می‌کنند. نتایجی که برای سیتروئن C3 بدست آمده، خیلی خوب نبوده‌اند و منجر به دریافت چهار ستاره شده‌اند. این خودرو 88 درصد برای حفاظت از سرنشینان بالغ و 83 درصد برای حفاظت از کودکان امتیاز کسب کرده است. نبود برخی از امکانات ایمنی باعث شده تا سیتروئن سی۳ چنین نمره‌ای را از موسسه ایمنی سنجی استرالیا کسب کند و این موسسه در بخش حفاظت از عابران، C3 را چندان مناسب نمی‌داند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا