Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مقایسه هاوال H6 با لوکسژن U6، جدال تازه نفس تایوانی و با کیفیت چینی!

بی شک، بازار خودرویی ایران در حال حاضر تبدیل به مکانی برای تست خودروهای چینی و کمتر شناخته شده است، اما گاهی اوقات، مابین این برندهای چینی و تازه وارد، برندهای با کیفیتی نیز مشاهده می‌شوند که می‌توان دو برند هاوال و لوکسژن را جزء آن برندهای با کیفیت محسوب کرد.

بر این اساس، حال در این مطلب قصد داریم یک مقایسه جامع و کلی را مابین دو خودروی این دو برند معرفی شده با نام‌های H6 و U6 انجام دهیم و با نگاهی کلی به این دو مدل، برتری هر یک را نسبت به دیگری در هر بخش ذکر خواهیم کرد.

 

1-معرفی کلی

در رابطه با معرفی کلی این دو خودرو باید بدین صورت بگوییم که برند چینی هاوال که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت گریت وال محسوب می‌شود، برای ورود مجدد خود به ایران تصمیم به همکاری با گروه خودروسازی بهمن گرفته و دومین محصول که از این برند قرار است وارد بازار داخلی کشور شود، H6 نام دارد. این خودرو یک کراس اوور شهری بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

اما در سوی دیگر این میدان، برند تایوانی لوکسژن که یکی از اولین بازارهای هدف خود را ایران معین کرده است، تصمیم به عرضه چندین محصول در بازار داخلی کشور گرفته است که یکی از این خودروها، U6 نام دارد. این مدل یک کراس اوور شهری با کیفیت ساخت بسیار بالا بوده و از طراحی منحصر به فردی سود می‌برد (نماینده و شریک تجاری برند لوکسژن در ایران، شرکت آرمان موتور کویر است).

2-طراحی ظاهری

پس از معرفی کلی این دو خودرو، حال نوبت به بررسی نمای بیرونی آن‌ها می‌رسد و همان‌گونه که در مطالب قبلی گفته شد، طراحی ظاهری هر خودرو بسته به نظر مشتریان هم می‌تواند زشت باشد و هم زیبا و نمی‌توان به طور دقیق گفت که کدام خودرو زیبا تر است. اما به اعتقاد کارشناسان، با فرض اینکه گروه خودروسازی بهمن نمونه جدید H6 را وارد بازار داخلی کند، این خودرو به طور کلی و در دیدگاه اول نسبت به لوکسژن U6 که طراحی جوان پسند و خاصی را داراست، همه پسندتر و معقول‌تر از نظر طراحی ظاهری است.

 

 

3-طراحی داخلی

هر دو خودرو از کابینی بسیار زیبا برخوردار هستند و جنس متریال به کار رفته در ساخت اتاق هر دو مناسب و قابل قبول است. در زمینه طرای ادوات و ابزارک‌ها نیز باید بگوییم که طراحان هر دو شرکت در امر طراحی اتاق داخلی این دو مدل سنگ تمام گذاشته و با نگاهی کلی متوجه خواهیم شد که کابین این دو خوردو بسیار مدرن و پیشرفته بوده و به راحتی می‌توانند نظر هر شخص را به خود جلب کنند.

3-پیشرانه و عملکرد

در رابطه با پیشرانه و عملکرد این دو خودرو باید گفت که هاوال H6 از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربو شارژ با حجمی برابر با ۲.۰ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۹۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۱۵ نیوتن متر است و این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دو کلاچه، به چرخ‌های جلو (FWD) منتقل می‌شود (در نمونه‌های سفارشی، قدرت تولیدی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود).

پیرامون عملکردش نیز باید گفت که هاوال H6 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی در حدود ۹.۸ الی ۱۰.۲ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، میزان مصرف سوخت این مدل در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی برابر با ۹.۶ الی ۹.۸ لیتر اعلام شده و استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ است (گنجایش باک هاوال H6 برابر با ۷۰ لیتر است).

اما در سوی دیگر این میدان، لوکسژن U6 از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با 1.8 لیتر و مجهز به سامانه توان بخش یا همان توربوشارژ است که قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۷۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۵۶ نیوتن متر خواهد بود که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت آیسن ژاپن، به چرخ‌های جلو انتقال می‌باید که در واقع این‌گونه می‌توان گفت که U6 یک خودروی محرک جلو یا همان FWD است.

پیرامون عملکرد این مدل باید گفت که لوکسژن U6 در زمانی حدودا برابر با 11 الی 11.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت از صفر مطلق دست پیدا خواهد کرد و حداکثر سرعت آن 190 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین میزان مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی برابر با 7.5 الی 7.7 لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است (گنجایش باک لوکسژن U6 برابر با 55 لیتر است). 

حال پس از بررسی مشخصات و عملکرد هر دو خودرو، نوبت به اعلام پیروز در این قسمت می‌رسد که با در نظر گرفتن تمامی جوانب، هاوال H6 در زمینه مواردی همچون شتاب اولیه، حداکثر سرعت، قدرت خروجی موتور و… در بخش اول برنده این میدان است. اما در بخش دوم، لوکسژن U6 با دارا بودن مصرف سوختی کمتر در میانگین صدکیلومتر و مقرون به صرفه‌تر بودن، برنده قسمت دوم این جدال است.

4-امکانات رفاهی و ایمنی

در رابطه با امکانات رفاهی و ایمنی این دو خودرو باید بدین صورت گفت که هر دو محصول با دارا بودن امکانات رفاهی و ایمنی متعدد، می‌توانند راننده و سرنشینان را راضی کنند. حال اگر بخواهیم به برخی از این امکانات اشاره کنیم باید بگوییم که هر دو دارای مواردی همچون کیسه هوای راننده/ سرنشین جلو/ جانبی/ پرده‌ای، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS ،EBD ،ESP ،TCS ،HDC ،HAC ،BA ،RMI، ایمولایزر، سیستم هشدار دهنده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، فرمان برقی با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، گرمکن فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، صفحه نمایش ۱۲ اینچی با ۹ بلندگو، ساب ووفر و آمپلی فایر، صندلی راننده ۸ جهته برقی با حافظه، صندلی سرنشین جلو ۴ جهته برقی، تنظیم برقی آینه‌ها به همراه گرم کن و جمع شونده و حافظه، آینه‌های اتو دایمینگ، چراغ‌های جلو زنون مجهز به دیلایت، مه شکن جلو و عقب، سقف پانارومیک، روکش چرمی صندلی، دوربین ۳۶۰ درجه، رهیاب ماهواره‌ای، سنسور نور و باران، سنسور دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ثبت لحظه‌ای اطلاعات خودرو، کروز کنترل، دوربین نقطه کور و… هستند.

5-قیمت در بازار

پیرامون قیمت این دو خودرو در بازار داخلی کشور، باید گفت که هاوال H6 هنوز به طور رسمی و انبوه وارد بازار داخلی کشور نشده است،‌ اما به گفته مدیران گروه بهمن خودرو و برخی کارشناسان، قیمت این مدل در صورت حضور انبوه در بازار، مابین 140 الی 160 میلیون تومان خواهد بود. اما در سوی دیگر این میدان، شرکت آرمان موتور کویر قیمت لوکسژن H6 را برای عرضه انبوه به بازار داخلی کشور برابر با 160 میلیون تومان اعلام کرده است.

6-خدمات پس از فروش

سرانجام، در آخرین مورد از این مقایسه به سراغ خدمات پس از فروش این دو محصول جدید می‌رویم. در این رابطه همان‌گونه که در ابتدا گفته شد، گروه خودروسازی بهمن به عنوان شریک تجاری و نماینده برند هاوال در ایران، وظیفه خدمات دهی به محصولات این شرکت چینی در داخل کشور را بر عهده داشته و مدل H6 نیز از این امر مستثنا نیست و با توجه به سابقه درخشان گروه بهمن در بازار خودرویی ایران، انتظار می‌رود که خدمات دهی به محصولات هاوال نیز به خوبی انجام شود.

و در سوی دیگر، شرکت آرمان موتور کویر به عنوان نماینده و شریک تجاری برند لوکسژن در ایران، وظیه خدمات دهی به محصولات این برند تایوانی را بر عهده داشته و با توجه به تبلیغات گسترده و به وجود آوردن شرایط مناسب برای عرضه و دیگر موارد، انتظار می‌رود که این شرکت نیز بتواند در امر خدمات پس از فروش به خوبی عمل کرده و مشتریان خود را راضی نگاه دارد.

1 نظر
  1. رضا می گوید

    خودرو های بهمن موتور هم ارزانتر و هم شیک و ایمن میباشند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.