مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی جک J4؛ شروعی جدید برای جک!

بی تردید، گروه صنعتی کرمان خودرو را می‌توان یک از فعال ترین شرکت‌ها در زمینه ساخت، مونتاژ و عرضه انواع خودرو سواری و تجاری به بازار داخلی کشور محسوب کرد. در این رابطه، باید گفت که این گروه صنعتی با دارا بودن سابقه زیاد در امر تولید و عرضه و به واسطه همکاری با چندین شرکت بزرگ بین المللی، در حال حاضر بخش عمده‌ای از سهم بازار فروش را در اختیار خود دارد.

در این مطلب قصد داریم نگاهی کلی به یکی از جدیدترین محصولات گروه صنعتی کرمان خودرو به نام جک J4 که با همکاری برند چینی جک، در حال مونتاژ و عرضه به بازار کشور است، بی‌اندازیم. همچنین، لازم به یاداوریست که در این مطلب، رقبای این خودرو در بازار داخلی کشور را نیز معرفی خواهیم.

1-معرفی کلی

در رابطه با معرفی کلی این خودرو باید بدین صورت گفت که جک J4 در واقع جایگزین مدل J5 در بازار داخلی کشور شده و به واسطه فروش بسیار خوب مدل قبلی انتظار میرود که روند عرضه و فروش جک J4 نیز به همان صورت باشد. لازم به ذکر است که این خودرو توسط گروه صنعتی کرمان خودرو با همکاری برند چینی جک مونتاژ شده و یک سدان اقتصادی شهری محسوب می‌شود.

2-طراحی ظاهری و داخلی

پیرامون طراحی ظاهری این خودرو باید گفت که جک J4 در نمای جلو کمی شبیه هیوندای سوناتا نسل قبل (2010 الی 2014) بوده و به طور کلی چهره ای زیبا و نسبتا مدرن را در مقایسه با سایر رقبا دارا است. اما در نمای جانبی، طراحی این خودرو ساده بوده و تنها می‌توان به خطوط ایجاد شده بر روی درب‌ها اشاره کرد. (لازم به ذکر است که سایز چرخ‌های این مدل در مقایسه با ابعاد کلی، کوچک بوده و همین موضوع در نمای جک J4 تاثیر منفی را داشته است) در رابطه با نمای انتهایی این خودرو نیز باید گفت که در این بخش، نوع چراغ‌ها تقریبا مشابه با مدل پیشین یعنی J5 بوده و دیگر قسمت‌ها همچون صندوق غقب و سپرها، کاملا جدید هستند.

در زمینه طراحی داخلی و کابین جک J4 نیز می‌بایست این نکته را خاطر نشان کرد نمای کلی اتاق داخلی این خودرو نسبت به قیمت و کلاس عرضه شده، قابل قبول ارزیابی می‌شود، اما جنس متریال به کار رفته در ساخت ادوات و ابزارک‌های موجود در کابین، متوسط و در برخی از بخش‌ها دارای کیفیت پایینی بوده و این موضوع به خودی خود باعث به وجود آمدن برخی انتقادات از سوی کارشناسان بازار خودرویی کشور شده است.

3-پیشرانه و عملکرد

در رابطه با مشخصات فنی و عملکرد جک J4، باید بگوییم که این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.5 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری برابر با 146 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک جعبه دنده اتوماتیک از نوع CVT یا گیربکس 5 سرعته دستی، به چرخ‌های جلو (FWD) منتقل می‌شود.

در زمینه علمکرد نیز باید گفت که جک J4 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با 14.5 الی 14.9 ثانیه بود و حداکثر سرعت آن در حدود 180 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی برابر با 5.9 الی 6.2 لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 است. (گنجایش باک جک J4 برابر با 45 لیتر است)

4-امکانات رفاهی و ایمنی

همانند دیگر خودروهای چینی در این رنج قیمت، جک J4 نیز از آپشن‌های بیشتری نسبت به رقبای فرانسوی و ایرانی خود برخوردار است و اگر بخواهیم به برخی از این امکانات در بالاترین نمونه این اتومبیل اشاره کنیم، باید مواردی همچون چراغ‌های جلو اتوماتیک، آینه‌های برقی، آینه با گرمکن، سانروف برقی، کامپیوتر مرکزی، کروز کنترل، ریموت کنترل، فرمان چرمی، آینه ضد تابش، سیستم تهویه مطبوع اتومات، تهویه، کیسه هوای پرده ای، ABS + EBD، قفل حساس به سرعت، TPMS، سیستم الکترونیکی ضد سرقت، فرمان با قابلیت جذب ضربه و … را نام ببریم.

5-قیمت در بازار

در رابطه با قیمت این خودرو در بازار داخلی کشور باید بگوییم که همچنان قیمت قطعی جک J4 از سوی کرمان خودرو با توجه به نوسانات فعلی اعلام نشده است، اما به اعتقاد کارشناسان، قیمت این سدان شهری اقتصادی مابین 60 الی 75 میلیون تومان خواهد بود.

6-رقبای این خودرو در بازار

بی شک، جک J4 در بازار ایران باید با رقبای زیادی برای تصاحب رتبه اول در زمینه فروش رقابت کند و اگر بخواهیم به نام رقبی این مدل در بازار داخلی اشاره کتیم، می‌بایست مدل‌هایی همچون دنا پلاس، برلیانس H330، بسترن B30، بی وای دی F3، جیلی CG6 و … را یاد اور شویم.

7-خدمات پس از فروش

همان گونه که در ابتدای این مطلب گفته شد، گروه صنعتی کرمان خودرو با همکاری برند چینی جک، در مراکز تولید خود مشغول به مونتاژ این اتومبیل بوده و زمان ورودی احتمالی آن به بازار داخلی کشور را تابستان سال جاری اعلام کرده است. در زمینه خدمات پس از فروش جک J4 باید گفت که انتظار می‌رود همچون مدل پیشین، این خودرو نیز از پشتیبانی نسبتا خوب کرمان خودرو در سرتاسر کشور برخوردار باشد و خریداران بتوانند قطعات و لوازم مصرفی این مدل را با آسودگی خاطر بیشتری تهیه نمایند! (در رابطه با خدمات پس از فروش کرمان خودرو تا بحال گزارش‌های زیادی مبنی بر کم کاری و عدم مسئولیت این شرکت در قبال تهیه لوازم یدکی خودروهای عرضه شده در خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده است)

به سوپر گروه جک J4 ملحق شوید

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. آخه کی واسه این ناقص الخلقه اینقد پول میده تازه خنده دار اینه هم قیمت جی ۵ هم هست

  2. به دوستانی که قصد خریدن اینو دارن این اطمینان را میدم که پولشون را دور بریزن بهتره .

  3. از ماشینهای ایرانخودرو و سایپا که خیلی بهتره.دوستانی که نظر میدن لطفا قید بفرمایند به چه خودرویی مقایسه و اعلام میکنند که به درد نمیخوره.

    1. در جواب شما باید عرض کنم که مشتری هر خودرویی و از هر کارخونه دیگه ای که مشتری بخره از این بهتره.کرمام خودرو به هیچ کدام از تعهداتش پایبند نیست.طرف النترا نوشته این میگه بیا جک اس 5 بجاش ببر.و هیچ نوع معذرت خواهی هم نمیکنه.این در مورد هیوندا اکسنت هم صدق میکنه.دو سال از تولید جک جی 5 نگذشته بود این امد خط تولیدشو جمع کرد.اخه یک مونتاژکار تا چه حد میتونه بی مسئولیت باشه.

  4. نسبت به قیمتی که داره خیلی ماشین زشت و کم قدرتی هست.
    با کمتر از این پول میتونید دنا پلاس بخرید هم ظاهرش خوشگله و هم داخلش خوشگله و قدرت و شتاب بالایی داره و ایرانیه و در مرد قطعات و تمیر اون هیچ مشکلی پیدا نمیکنید.

  5. لامبورگینی هم وارد کنند تا وقتی قطعات درست و راحت به دست مشتری نرسد ارزش خرید ندارد.
    محصولات جک با توجه به قیمت (البته قبل از صعود دلار) کیفیت خوبی دارد ولی خدمات شرکت های ایرانی منش، ارزش خودروها را ساقط میکند.
    مشتری خودرو را از شرکت خریده تا آسایش خود و خانواده را فراهم کند نه تخم مرغ شانسی که درآینده پوچ از آب دربیاید. شرکتها باید برای خدمات پس از فروش به مشتریان ارزش قائل شوند. خیلی راحت به بهانه تحریم اقتصادی قطعه وارد نمیکنند ولی ماشاالله در همین تحریم از همان کمپانی چندبرابر حجم قطعات، خودرو وارد میکنند!!!
    وقتی خودرویی که با اعتماد به شرکت خودروسازی خریدی لنگ ساده ترین قطعات مثل فیلتر هوای کابین و برف پاکن و اخیرا فیلتر هوای موتور(!) است و حتی در نمایندگی مرکزی با اکراه پذیرش میشود، دیگر چه انتظاری از آینده خودروهای جدیدالورود می توان داشت؟

  6. با ۱۰۳ اسب صفر تا صد رو زیر ۱۱ می زنه ، فقط می تونم بگم خاک بر سر ویران خودرو!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا