مکمل بنزین
گوناگونخبر

تحقیق در باره آتش گرفتن خودروهای کیا و هیوندای!

همیشه و در همه جای دنیا، آتش‌سوزی خودروها هم توسط رسانه‌ها و هم مردم جدی گرفته‌شده و این حساسیت اگر به دلایل نامعلومی نیز باشند، بیشتر و بیشتر خواهند شد.

به‌تازگی مشتریان بعضی از خودروهای هیوندای و کیا درخواستی را ترتیب داده‌اند تا بتوانند دلیل آتش گرفتن ناگهانی و بدون دلیل خودروهایشان را توسط مرکز امنیت خودروها (CAS) و سازمان ملی امنیت و حمل نقل اتوبان‌ها (NHTSA) در آمریکا پیگیری کنند.

به همین خاطر نیز، CAS از آژانس دولتی آمریکا خواسته است پرونده ویژه‌ای را برای آتش گرفتن خودروهای کره‌ای هیوندای و کیا که مدل‌های 2011 تا 2014 این دو شرکت را تشکیل داده‌اند، تحقیق ویژه‌ای را صورت دهد. مدل‌هایی که در بین آن‌ها، هیوندای سوناتا و سانتافه شاسی‌بلند و همچنین کیا اپتیما و کیا سورنتو شاسی‌بلند به چشم می‌خورند.

CAS گزارش داده که تاکنون 6 نفر در این آتش‌سوزی‌ها زخمی شده و 120 مورد شکایت نیز در سازمان NHTSA برای اشخاص صاحب این خودروها به ثبت رسیده است. همچنین در کنار این شکایت‌ها، 229 مورد شکایت دیگر نیز به خاطر ذوب شدن سیم‌های موجود در قسمت موتوری، ایجاد شدن دود و بوی سوختگی حاصل از آن‌ها به ثبت رسیده است.

تاکنون شرکت‌های کره‌ای کیا و هیوندای نیز به سازمان NHTSA گفته‌اند که از رخ دادن این اتفاقات باخبر شده و در حال بررسی جزئیات این حوادث هستند. هیوندای به‌تازگی پتانسیل ایجاد چنین حوادثی را در تمامی خودروهای خود بررسی کرده و می‌کند و در ضمن در حال فراخوانی خودروهای مذکور خود برای بررسی مشکلات ایجادشده نیز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا