مکمل بنزین
خبرداخلی

دلیل اصلی توقف خط تولید النترا در ایران چه بود؟

هفته گذشته صنعت خودروسازی کشور که به تازگی در حال آماده شدن برای یک جشن بی نظیر برای راه اندازی خط تولید خودروهای پسابرجامی بود، با خبرهای تاسف انگیزی روبرو شد که خط تولید النترا در ایران متوقف شده و مشتریانی که برای دریافت این خودروها ثبت نام کرده بودند، مجبور به تغییر خودرو شدند ولی واقعا مقصر اصلی توقف تولید النترا در ایران چه بود؟

به گزارش چرخان، خط تولید النترا در کرمان موتور طی روزهای گذشته متوقف شد و یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید خودرو نتوانست از تلاش‌های چندین ساله خود بهره‌برداری خوبی انجام دهد. شرکت خودروسازی کرمان موتور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به دلیل بدعهدی شریک کره‌ای خود قادر به تحویل سفارشات النترا نبوده و به همین دلیل مجبور به تغییر خودروی خریداری شده مشتریان شده است.

خودروهای کم مصرفاین شرکت که در اسفندماه سال گذشته پس از سال‌ها مذاکره و هماهنگی توانسته بود قرارداد نهایی خود را با هیوندای امضا کند امیدوار بود که اولین محصولات خط تولید جدید طی سال 97 به بازار عرضه شود ولی حتی حضور استاندار کرمان نیز نتوانست تضمین محکمی برای این قرارداد باشد و کرمان موتور در بلای بدعهدی هیوندای گرفتار شد.

هیوندای النترا 2018پس از این اتفاق، کرمان موتور به مشتریان خود دو بسته پیشنهادی ارائه داد که آنها می‌توانستند از سود انصراف استفاده کنند و یا از خودروهای ییشنهادی این شرکت خریداری نمایند. طبق اطلاعیه کرمان موتور دلیل اصلی توقف خط تولید النترا عدم امکان تامین قطعا سی‌کی‌دی (قطعات منفصل) بوده و به دلیل مشکلات زیاد عدم همکاری هیوندای با این شرکت، امکان تحویل خودروها را نخواهد داشت.

اما در مقابل کرمان موتور به خوبی به این موضوع واقف است که مشتریان وفادار این شرکت قطعا به دنبال پیشنهادهایی هستند که جبران این اتفاق باشد و به نظر می‌رسد پیشنهاد دو مدل خودروی پرطرفدار و پرفروش این شرکت یعنی جک و سانتافه بهترین پیشنهادهایی بودند که از سوی این شرکت ایرانی به مشتریان ارائه شد. البته این تنها پیشنهاد کرمان موتوری‌ها نبود و مشتریان می‌توانستند از سود انصراف + 5 درصد پاداش استفاده کنند که قطعا نسبت به سود مشارکت بسیاری از خودروسازان جذاب‌تر هست.

هیوندای سانتافه

نکته دیگر موجود در قرارداد فی‌مابین مشتریان و کرمان موتور وجود بندی است که این گروه خودروساز را از پرداخت خسارت‌ها معاف می‌کند ولی کرمان موتوری‌ها از این بند و اختیاراتی که از طریق آن دارند استفاده نکرده و با پیشنهادات بالا نسبت به جلب نظر مشتریان اقدام کردند.

کارشناسان صنعت خودرو درباره توقف خط تولید النترا و بدعهدی‌های خارجی‌ها می‌گویند: خروج آمریکا از برجام یکی از اتفاقاتی بود که دیر یا زود انجام میشد ولی قابل پیش بینی نبود که شرکت‌های خارجی از ترس مرگ، خودکشی کنند. هیوندای به خوبی می‌دانست که تحریم‌های خزانه برداری در انتظار آن‌هاست و حتی در ماه‌های قبل نیز دچار تحریم شده بود!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. لطف کنید متن کامل قرداد خود با طرف کره ای را انتشار کنید.طبق قانون پیش فروش شما باید 50درصد قطعات را وارده کرده بعد اقدام به پیش فروش می کردید.

  2. البته این تنها پیشنهاد کرمان موتوری‌ها نبود و مشتریان می‌توانستند از سود انصراف + ۵ درصد پاداش استفاده کنند که قطعا نسبت به سود مشارکت بسیاری از خودروسازان جذاب‌تر هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چند از کرمان موتور گرفتی این تیتر رو زدی.

    1. با سلام
      اگر در مورد مطالب چرخان پیرامون کرمان موتور یه سرچ ساد بکنید فکر کنم متوجه اوضاع بشید. ما هیچ پولی از این شرکت نگرفتیم و حتی بنر تبلیغاتی هم از این شرکت نداریم دوست عزیز ولی قطعا رعایت انصاف باید بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا