مکمل بنزین
خبرداخلی

آخرین اخبار از افزایش قیمت لاستیک‌های خارجی و داخلی!

این روزها که مساله خرید و فروش خودروهای داخلی و خارجی داغ بوده و تفاوت قیمت کارخانه تا بازار آن مورد توجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است، یکی از مسائلی که مغفول مانده و توجه رسانه‌ها و کاربران از آن برداشته شده، گرانی شدید بازار لاستیک‌های خارجی است که بعضا تا 50 درصد بالا رفته و کنترلی بر این بازار وجود ندارد.

به گزارش چرخان، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن خودرو در مصاحبه‎ای پیرامون گرانی‌های اخیر روغن و لاستیک‌های خارجی گفت: در حال حاضر بازار لاستیک‌های ایرانی تا 5 درصد گران شده‌اند و لاستیک‌های خارجی نیز افزایش قیمت 40 درصدی را ثبت کرده‌اند که با توجه به اوضاع موجود بوده است. اما در مقابل بازار روغن موتورهای داخلی و خارجی برخلاف عدم افزایش قیمت توسط شرکت‌های ارائه کننده، افزایش قیمت 5 تا 10 درصد داشته‌اند.

لاستیک‌های خارجی لاستیکاین مقام مسئول بازار لاستیک و روغن موتور گفت: بازار روغن موتور و لاستیک‌های خارجی و داخلی شدیدا به موضوع دلار وابستگی دارند و به طور کلی محصولات پتروشیمی با گرانی دلار الزما گران می‌شوند و به همین دلیل است که کارخانه‌ها اقدام به افزایش قیمت نموده‌اند.

لاستیک‌های خارجی لاستیک

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن خودرو در ادامه گفت: با توجه به ارتباط هر واحد صنفی با دلار در بازار لاستیک‌ها نیز باید گفت داخلی‌ها صرفا 5 درصد و خارجی‌ها تا حدود 40 درصد با توجه به وابستگی بیشترشان به نرخ ارز افزایش قیمت داشته‌اند. یکی از دلایلی که باعث افزایش قیمت این محصولات در بازار شده عدم اجرا شدن مصوبه تولید و فروش لاستیک مصوب سال 93 است که می‌توانست در بهبود وضعیت موجود کمک کند.

وی در ادامه افزود: با وجود همه این صحبت‌ها اما رکود موجود در بازار باعث شده فروشندگان نیز دچار مشکل شده و نتوانند بازار را به تعادل برسانند. همچنین در بازار لاستیک خودروهای سنگین نیز این موضوع به مراتب بدتر بوده و افزایش قیمت در این بخش شدیدتر است.

لاستیک‌های خارجی لاستیکرئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن خودرو در پایان گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت محصولات خارجی، نیاز بازار از طریق لاستیک‌های داخلی تامین می‌شود. همچنین در بخش روغن موتور تغییری در دستمزدها نداشته‌ایم و شرکت‌ها نیز افزایش قیمت خاصی در محصولاتشان نداشته‌اند. البته وضعیت تولیدکنندگان ما در بخش روغن موتور خوب بوده چرا که بخشی از محصولاتشان را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا