مکمل بنزین
خبر

درس بزرگ وفاداری رنو برای پژو و هیوندای؛ برنده جدال بزرگ کیست؟

خروج آمریکا از برجام باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های خارجی اعم از شرکت‌های خودروساز و شرکت‌های فعال در حوزه ‌های دیگر اقدام به خروج از صنعت و اقتصاد ایران نمایند و شاید خبر خروج پژو و هیوندای جزو دردناک‌ترین اخبار برای صنعت خودروسازی به شمار می‌رفت و شمارش معکوس برای اعلام خروج از رنو آغاز شده بود که برخلاف همه پیش بینی‌ها، این شرکت اعلام کرد نه تنها از ایران خارج نمی‌شود بلکه فعالیت‌های خود را در ایران افزایش می‌دهد!

به گزارش چرخان، کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو در مصاحبه‌ای پیرامون خروج این شرکت از بازار خودرو ایران گفت: ما نه تنها برنامه‌ای برای خروج از ایران نداریم بلکه قصد داریم از فرصت تحریم‌ها و خروج سایر خودروسازان از ایران استفاده کرده و بازار خود را عمیق‌تر کنیم و از بزرگترین بازار خاورمیانه خود بهره‌مند شویم. قطعا ماندن ما در زمان تحریم یک امتیاز بزرگ محسوب خواهد شد و در آینده امتیازات فراوانی برای ما به همراه خواهد داشت.

تاریخچه رنوکارلوس گوسن مدیرعامل «گروه خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی» در مجمع عمومی این گروه گفته بود که برنامه‌های مفصلی برای در امان ماندن از تحریم‌های آمریکا تدارک دیده‌اند و قطعا از صنعت خودروسازی ایران خارج نخواهند شد و به دنبال ادامه فعالیت‌های خود هستند.

محصولات رنواز طرفی صحبت‌های گوسن مدیرعامل رنو پیرامون امتیاز ویژه باقی ماندن این خودروساز در زمان تحریم‌ها کنایه به همتای فرانسوی خود است که برای دومین بار به محض تحریم‌های آمریکا از ایران خارج می‌شوند. کارشناسان می‌گویند که یکی از تدارکات ویژه رنو برای باقی ماندن در صنعت خودروسازی ایران، پذیرفتن بعضی از جرایم خزانه‌داری آمریکاست که این هزینه‌ها را برای سرمایه گذاری بلندمدت در ایران انجام خواهند داد و در صورتی که در آینده این تحریم‌ها رفع شوند، رنو قطعا بسیار جلوتر از پژو و سایر خودروسازان در همکاری با شرکت‌های ایرانی خواهد بود.

درخشش کراس اور کوچک رنو کوئید در نمایشگاه بین‌الملی خودروی اندونزیالبته مشخص نیست که برنامه دقیق رنو برای ادامه حضورش در ایران چیست چرا که طبق برنامه زمان‌بندی ترامپ برای بازگشت تحریم‌های خودروسازی، این شرکت نهایتا دو ماه دیگر برای تعیین تکلیف حضورش فرصت دارد و پس از جرایم سنگین خزانه‌داری در انتظار آن‌هاست. این جرایم به قدری سنگین هستند که به محض اعلام خروج آمریکا از برجام بسیاری از شرکت‌های خارجی از ایران خارج شدند تا حتی در فاصله دوماهه بازگشت تحریم‌ها هم قرار نگیرند!

نکته عجیب‌تر اینکه پژو در حالی از ایران خارج شد که بازار خاصی در آمریکا نداشت ولی گروه رنو یکی از فعال‌ترین شرکت‌ها در بازار خودرو آمریکا به شمار می‌روند و در صورتی که قول ماندنشان در ایران عملی شود، قطعا خشم ایرانی‌ها از پژو و هیوندای بیش از پیش خواهد شد چرا که مشخص می‌گردد آنها هم توانایی ماندن در ایران را داشتند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا