مکمل بنزین
گوناگونخبر

۷ شاسی‌بلند مناسب و ارزان جایگزین برای نیسان کیکس!

امروزه بازار خودروهای شاسی‌بلند بسیار پررونق است و برندهای مشهور در جهان سعی در تولید هر چه بیشتر مدل‌های مختلف در این تیپ از خودروها دارند. شاسی‌بلند جدید نیسان کیکس ۲۰۱۸ یکی از خودروهای باکیفیت در بازار است ولی قیمت پایه این خودرو از ۱۹ هزار دلار شروع می‌شود.

از این رو متقاضیانی که برای اولین بار می‌خواهند خودروی ارزان، ایمن و کاربردی از تیپ شاسی‌بلند را خریداری کنند می‌توانند گزینه‌های دیگری را پیش رو داشته باشند که در زیر ۷ شاسی بلند مناسب و ارزان جایگزین نیسان کیکس را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱) کادیلاک اسکالید

نیسان کیکس فضای کافی را در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد و فضای صندوق عقب آن نیز جا دار است ولی با این وجود برای خانواده‌های پرجمعیت این گزینه زیاد خاص به نظر نمی‌رسد. شما می‌توانید با پرداخت کمتر از ۱۹ هزار دلار خودروی دست دوم لوکس کادیلاک اسکالید با کارکرد بین ۵۰ الی ۸۰ هزار را خریداری کنید. این خودرو مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری است و می‌تواند ۴۰۳ اسب بخار قدرت تولید کند.


۲) اینفینیتی FX50

بسیاری از افرادی که نیسان کیکس را انتخاب می‌کنند به دلیل ظاهر و استایل شیک و رانندگی اسپرت آن است، اما با پرداخت کمی کمتر از ۱۹ هزار دلار می‌توانید کراس‌اوور زیبای اینفینتی FX50 با پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۰ لیتری و قدرت خروجی ۳۹۰ اسب بخار را بخرید. این پیشرانه از وسایل نقلیه مسابقه‌ای LMP3 اقتباس شده و دارای پلتفرم RWD از مدل G37 است.


۳) بی‌ام‌و X1

اولین نسل از بی‌ام‌و X1 با اسم E84 در بازار سال ۲۰۰۹ الی ۲۰۱۵ شناخته می‌شد و جایگزین مدل‌های جدید بر پایه FWD شد که مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر خطی توربوشارژ ۳.۰ لیتری با قدرت خروجی ۳۰۰ اسب بخار است و می‌تواند تنها در ۵.۲ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند.


۴) جیپ گراند چروکی SRT-8

این شاسی‌بلند در سال ۲۰۰۶ میلادی وارد بازار جهانی شد و مدل جدید SRT-8 این شاسی‌بلند با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۱ لیتری می‌تواند ۴۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند و در ۴.۸ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند. داخل کابین این خودرو شاید ساده و ارزان به نظر برسد ولی ویژگیهایی مکانیکی این خودرو بسیار قوی و خاص هستند.


۵) شورولت تریل‌بلیزر SS

در دهه ۲۰۰۰ میلادی شورولت روی هر مدل تولیدی‌اش لوگوی SS را قرار داد و تریل‌بلیزر هم مستثنی نبود. این شاسی‌بلند پیشرانه‌اش را از کوروت C6 گرفته که پیشرانه ۸ سیلندر با گنجایش ۶.۰ لیتر و قدرت خروجی ۳۹۰ اسب بخار است. هندلینگ این خودرو یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن در میان رقبا است.


۶) پورشه کاین توربو S

خرید یک دستگاه شاسی‌بلند جدید پورشه شاید گران باشد ولی قیمت خودروهای دسته دوم یا مدل‌های قدیمی می‌توانند کمتر از ۱۹ هزار دلار در بازار معامله شوند. اسن خودروی زیبا با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو می‌تواند مابین ۱۲۵ الی ۵۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند.


۷) فولکس‌واگن توارگ

اگر می‌خواهید شاسی‌بلند منحصر به فرد و تک داشته باشید بهتر است شاسی‌بلند فولکس‌واگن توارگ را بخرید. این مدل پیشرانه ۱۰ سیلندر دیزلی توئین توربو ۵.۰ لیتری دارد که می‌تواند حداکثر ۳۱۰ اسب بخار قدرت خروجی و ۵۵۳ پوند فوت گشتاور تولید کند.

نظر شما درباره شاسی‌بلندهای مذکور چیست؟ کدامیک از این شاسی‌بلندها می‌تواند در بازار ایران حضور داشته باشد؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا