مکمل بنزین
خبرداخلی

شرط بازگشت فیات به صنعت خودروسازی ایران چیست؟

خروج آمریکا از برجام باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های خودروساز بین‌المللی از ایران خارج شوند و یا روند خروج را طی کنند ولی در این میان بعضی از شرکت‌های خارجی علیرغم تهدیدهای شدیداللحن آمریکا، تصمیم به ماندن در ایران گرفته‌اند و یا شرکت‌هایی مانند فیات تصمیم به بازگشت به بازار خودرو ایران گرفته‌اند که از نکات جالب این وضعیت پرتلاطم صنعت خودرو ایران است.

به گزارش چرخان، میثم رضایی رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت حضور فیات در ایران گفت: گروه خودروسازی فیات در کشور آذربایجان فعالیت داشته و توانسته تولیدات خوبی داشته باشد. کشور آذربایجان که چند سالی است در حال پیشرفت صنعتی بوده و رشد اقتصادی خوبی را ثبت کرده است، میزبان این خودروساز بوده و توانسته از حضور آن استفاده نماید. تولیدات فیات در این کشور بسیار خوب بوده و توانسته بازار این کشور را در برگیرد.

وی در ادامه افزود: شرکت فیات در ایران به صورت واسطه‌ای فعالیت خواهد کرد و یکی از شرکت‌های ایرانی به نمایندگی از این خودروساز به تولید و فروش محصولات آن خواهد پرداخت. این خودروساز در عرضه‌های مختلف تولید، آموزش، خدمات پس از فروش و دیگر بخش‌های مرتبط فعال خواهد بود و متعهد شده است تا تمامی نیازهای طرف داخلی را تامین کرده و مرتبا به بروزرسانی در عرصه‌های مختلف بپردازد.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در ادامه گفت: البته گفتنی است که فیات قبل از این با ایران قرارداد همکاری داشته و تولیداتی نیز داشته است ولی به دلایل مختلف از صنعت خودرو کشور خارج شد ولی در حال حاضر با توجه به پیگیری‌های انجام شده توانستیم این شرکت را وارد ایران نماییم تا بتوانیم تنوع محصولات تولیدی در بخش خودروهای سبک تجاری و دیگر تولیدات را افزایش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به تعداد محصولات پیش بینی شده برای حضور این برند بین‌المللی در ایران گفت: طبق قراردادی که با این خودروساز بسته‌ایم، 16 محصول به بازار ایران عرضه خواهد شد که قطعا تنوع سلایق و نیازها را در این موارد پیش بینی کرده‌ایم و از این نظر مشکلی نخواهیم داشت. البته قابل ذکر است که عرضه محصولات ابتدا به صورت محصول آماده و پس از آن به صورت مرحله بندی شده به تولید و مونتاژ محصولات در داخل کشور خواهیم رسید.

میثم رضایی در ادامه گفت: البته با موضوع برجام و اتفاقاتی که برای شرکت‌های خارجی رخ داده است، این شرکت‌ها به صورت اجباری از ایران خارج می‌شوند ولی دولت می‌تواند با حمایت و تدارک برنامه ریزی مناسب، حضور این شرکت‌ها را در ایران تسهیل نماید.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا