مکمل بنزین
خبرداخلی

سایپا و ایران‌خودرو ملزم به فروش شدند؛ دلیل ارزانی خودرو مشخص شد!

خودروسازان داخلی در حالی وارد پروسه فروش و پیش فروش محصولاتشان شده‌اند که هنوز تلاطم بازار فروکش نکرده و حتی بسیاری از قیمت‌های گران شده بازار نیز تثبیت شده‌اند و دیگر خبری از تعجب فعالان بازار از این قیمت‌ها نیست! سایپا و ایران‌خودرو در طرح‌های فروش و پیش فروش اقدام به عرضه گسترده محصولاتشان نمودند که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

به گزارش چرخان، ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفتگویی پیرامون موضوع احتکار خودرو توسط خودروسازان گفت: این موضوع در حال بررسی بوده و در صورت اثبات احتکار خودرو توسط خودروسازان قطعا با آنها برخورد خواهیم کرد. البته هنوز نتیجه قطعی نگرفته‌ایم و به دنبال مدارک و مستندات بیشتری هستیم.

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرووی در ادامه افزود: ما به طور کلی هر گونه احتکار خودرو توسط خودروسازان داخلی و خارجی را بررسی می‌کنیم و تفاوتی از این حیث وجود ندارد و در صورت اثبات قطعا با متخلفین برخورد خواهد شد.

سراج در پاسخ به سوالی پیرامون مصاحبه قبلی ایشان پیرامون ارزانی خودرو به دلیل بازرسی ایشان از خودروسازان و صحت این موضوع گفت: ارزان شدن خودروها در بازار برای همه محصولات نبوده و محصولات مانند سوزوکی ویتارا و پژو 2008 تا 40-50 میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند که موید این موضوع است. البته این ارزانی در همه خودروها نبوده و حتی به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای خارجی، این خودروها افزایش قیمت داشته‌اند که در کل وضعیت به خوبی کنترل شد و توانستیم در این موضوع موثر باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه گفت: به طور کلی مردم باید بدانند که در صورت کاهش ولع و طمع برای خرید خودرو به راحتی می‌توانند در موعد مناسب اقدام به خرید نمایند و بدانند که نه تنها تولید خودرو مکفی است بلکه چندبرابر نیاز نیز انجام می‌شود و در صورت مدیریت درست عرضه و تقاضا، خودروسازان داخلی به خوبی پاسخگوی تقاضا خواهند بود.

شرکت برتر پارس خودرو محصولات پارس خودرووی در پایان گفت: پس از بازرسی انجام شده از سایپا و ایران‌خودرو مقرر شد که ایران‌خودرو 200 هزار دستگاه خودرو پیش فروش نماید و سهم سایپا نیز 100 هزار دستگاه خودرو قید شده است که این دو شرکت موظف به عرضه این مقدار از خودرو هستند. به هر حال بازرسی‌ها انجام می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با این شرکت‌ها برخورد خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا