Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

پیروزبخت:خودروسازان را مجبور به رعایت استانداردهایمان می‌کنیم!

مساله استانداردهای خودرو از جمله مشکلاتی است که علیرغم تمامی مشکلات این صنعت کماکان پیگیری شده و با توجه به تحریم‌های پیش رو، به نظر می‌رسد به زودی باید شاهد کاهش تولیدات خودروسازان به دلیل عدم اخذ استانداردهای لازم نیز باشیم چرا که طبق اعلام رئیس سازمان ملی استاندارد ایران صرفا 16 خودرو تابحال موفق به دریافت 63 استاندارد شده‌اند و معلوم نیست چه تعداد از این خودروها به 85 استاندارد لازم دست پیدا خواهند کرد.

به گزارش چرخان، نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت خودروسازان داخلی در رعایت استانداردهای لازم برای تولید خودرو گفت: تابحال 16 خودرو از خودروهای تولید کشور موفق به اخذ استانداردهای 63 گانه شده‌اند که از اول تیرماه اجرایی شده و به تمامی خودروسازان ابلاغ شده است.

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرووی در ادامه و با اشاره به شایعاتی پیرامون اغماض این سازمان به بعضی از خودروسازان گفت: به هیچ وجه سازمان ملی استاندارد در برابر این استانداردها کوتاه نخواهد آمد و مصرانه پیگیر این موضوع خواهد بود. البته صحبت‌هایی با وزارت صنعت انجام شده که برای خودروسازان تسهیلاتی ایجاد شود که آنها بتوانند وضعیت بهتری نسبت به این موارد داشته باشند.

وی در ادامه افزود: بدیهی است که از اول دیماه سال جاری می‌بایست 85 استاندارد به طور کامل رعایت شده و بازرسی‌ها برای کنترل این موارد انجام می‌شود. البته گفتنی است که بعضی از خودروها زودتر از موعد اقدام به رعایت این موارد کرده‌اند و به طور کلی 22 استاندارد باقی مانده به موارد قانونی اضافه خواهد شد تا خودروسازان موظف به رعایت آنها شوند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پایان گفت: البته گفتنی است که تابحال آزمایشگاه‌های خارجی برای تست موارد مذکور استفاده میشد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، می‌بایست اقدام به راه اندازی آزمایشگاه‌های مجهز و استاندارد برای تست موارد گفته شده گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.