مکمل بنزین
خبر

670LT مک لارن؛ این بار سریع تر و سبک تر از قبل

به‌تازگی شرکت مک لارن انگلیسی از خودرویی قدرتمند بانام 600LT رونمایی کرده است. خودرویی که به‌عنوان سریع‌ترین و قدرتمندترین خودروی اسپرتی که تابه‌حال ساخته‌شده است شناخته‌شده است اما با این‌وجود مک لارن هنوز هم به‌صورت کامل راضی نشده است.

طبق گفته‌های مهندس ارشد این شرکت، پائول برنهان، مک لارن قصد ساخت خودرویی به‌مراتب سریع‌تر از این مدل را با الهام گرفتن از 570S GT4 مسابقه‌ای دارد. شاید دانستن این مطلب که 600 LT تا چه حد می‌تواند در جاده‌های معمولی مانند خودروهای مسابقه‌ای عمل کرده و قابل‌استفاده باشد، جالب و هیجان‌انگیز است.

درحالی‌که مدل 600LT چیزی حدود 96 کیلوگرم از 570S سبک‌تر است، مدل اسپورت قدرتمند جدید، به لطف بدنه خود که تماماً از جنس فیبر کربن است، از 600LT با وزن 1247 کیلوگرمی خود نیز سبک‌تر شده است.

در بحث موتوری و قدرت نهفته زیر کاپوت نیز باید گفت که 600LT با موتور 3.8 لیتری V8 و استفاده از توربو دوقلو، توانایی تولید 592 اسب بخار در کنار 457 پوند-فوت گشتاور را دارد. درحالی‌که انتظار می‌رود مدل GT4 جدید جاده‌ای، به بتواند قدرت 670 اسب بخار را تولید کرده و خود را به ابر خودروهای قدرتمند صنعت خودروسازی نزدیک‌تر کند.

این قدرت زیاد تولیدی در خودروهای اسپرتی مانند 600LT جدید، با بدنه‌ای به‌مراتب آیردودینامیک تر که از 570S GT4 مسابقه‌ای الهام گرفته در کنار باله بزرگ قابل تنظیم عقبی، دمپرها و شاسی‌های مدرن می‌تواند تولیدشده و به جاده منتقل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا