Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تصاویر جاسوسی کیا سورنتو دیزلی منتشر شد!

یکی از خودروهای شاسی‌بلند معروف کیا در بازار جهانی سورنتو است که نسخه بنزینی آن در کشورهای مختلف به فروش می‌رسد ولی به تازگی تصاویر جاسوسی جدید از نسخه دیزلی آن در وب‌سایت‌های خبری منتشر شده که نشان می‌دهد شاسی‌بلند کیا سورنتو دیزلی همانند نسخه‌ بنزینی است ولی گشتاور بیشتری را تولید می‌کند.

این تصاویر جاسوسی نشان می‌دهد که شاسی‌بلند کیا سورنتو به طور رسمی توسط آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در حال آزمایش و ارزیابی است. در وهله اول نسخه دیزلی بسیار شبیه به نسخه بنزینی است ولی اگر کمی توجه کنید متوجه تفاوت‌های بارزی نیز خواهید شد. برای مثال در نسخه دیزلی دو اگزوز تعبیه شده که در نسخه بنزینی تنها یک لوله اگزوز موجود است. به علاوه اگر به تصاویری که از جلوی خودرو گرفته شده‌اند نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که چراغ های جلو، مه‌شکن‌ها و چراغ‌های عقب LED نیستند. به علاوه در نسخه دیزلی می‌توانید درب باک سوخت خودرو را ببینید در صورتی که در نسخه‌های پیشین این درب به نوعی محو شده بود. مسئولان کیا هنوز جزئیات دقیق پیشرانه این خودرو را گزارش نداده‌اند ولی با توجه به شواهد و تصاویر جاسوسی گرفته شده می‌توان حدس زد کیا سورنتو دیزلی مجهز به پیشرانه توربودیزلی ۲.۲ لیتری همانند هیوندای سانتافه باشد که می‌تواند حداکثر ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۲ پوند فوت گشتاور تولید کند. به علاوه این پیشرانه می‌تواند نیروی خود را بین تمام چرخ‌ها یا تنها چرخ‌های جلو توزیع کند و متصل به جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک شود. با این ویژگی‌ها می‌توان انتظار خودروی با توان متوسط را داشت. در حال حاضر نسخه پایه بنزینی سورنتو مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ پوند فوت گشتاور است ولی نسخه قدرتمندتر آن پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری با توان ۲۹۰ اسب بخار و ۲۵۲ پوند فوت گشتاور هست.

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که اواخر سال میلادی جاری یا اوایل سال ۲۰۱۹ کیا سورنتو دیزلی وارد بازار جهانی شود. نظر شما درباره این محصول شاسی‌بلند کیا چیست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.