مکمل بنزین
خبرداخلی

تکلیف پیش فروش جنجالی مزدا 3 گروه بهمن چه خواهد شد؟


در ماه‌های اخیر مساله پیش فروش خودروهای خارجی و حتی داخلی به یکی از معضلات صنعت خودروسازی کشور تبدیل شده است تا جاییکه عملا بسیاری از این پیش فروش‌ها صرفا برای رفع تکلیف انجام می‌پذیرد و بسیاری از مردم عادی قادر به خرید از این طرح‌های معمولا سودده نیستند که از جمله آن‌ها پیش فروش مزدا 3 توسط گروه بهمن بود که شخص وزیر به آن وارد شده و حالا دو راه حل اساسی برای آن وجود دارد.

به گزارش چرخان، پیش فروش مزدا 3 توسط گروه بهمن به قدری عجیب و جنجالی بود که شخص وزیر صنعت و معدن وارد ماجرا شد و با یک دستور فوری نسبت به پیگیری جزئیات موجود در آن، به اشکالات این پیش فروش صحه گذاشته و حالا شنیده‌ها از این وزارت‌خانه نشان می‌دهد که برنامه‌های ویژه‌ای برای این پیش فروش در نظر گرفته شده است.

مزدا 3طبق اعلام وزارت صنعت و معدن، 269 مزدا 3 پیش فروش شده دارای مشکلاتی بوده است که در صورت اثبات این موضوع، حتی می‌بایست منتظر ابطال قراردادهایی باشیم که از طریق پیش خرید مشتریان به ثبت رسیده است و احتمالا تیر دلالان به سنگ خواهد خورد!

نکته جالب‌تر ماجرا جایی است که حتی اگر پیش فروش این خودرو توسط گروه بهمن به صورت کاملا سالم صورت پذیرفته شده باشد، خریداران این خودرو می‌بایست به سازمان مالیات مراجعه کرده و مالیات سود اتفاقی کسب شده‌شان را پرداخت نمایند که رقم قابل توجهی است و احتمالا پیامدهای دیگری نیز برای آنها خواهد داشت چرا که مشخص شدن تعداد خریدهای یک یا چند نفر که احتمالا با کد ملی‌های مختلف ثبت نام کرده‌اند، جزئیات بیشتری از پشت پرده فروش این خودرو مشخص گردد.

از جمله ابهامات موجود در این پیش فروش حضور بیش از 200 هزار نفر در سایت رسمی پیش فروش مزدا 3 بوده است که همگی به اتفاق و متفق‌القول در بسته بودن سایت از لحظه اول شروع پیش فروش متحد هستند و توپ در زمین گروه بهمن است تا شفاف سازی لازم را انجام دهد.

طبق شنیده‌ها از وزارت صنعت و معدن، وزیر مصرانه به دنبال ابطال این پیش فروش بوده تا پیش فروش شفاف‌تری برای محصولات انجام شود ولی اگر این اتفاق عملی نشود، قطعا مالیات سنگینی در انتظار دلالان خواهد بود چرا که این مالیات سنگین صرفا به آن دسته از مشتریانی تعلق خواهد گرفت که برگه پیش خرید خود را در بازار فروخته‌اند و حالا با یک سود 100 میلیون تومانی در یک روز، در حال فعالیت هستند!

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. شريعتمداري خودش دزده حالا به فروش 200 تا ماشين گير داده دزدي هاي خودش رو مردم يادشون بره…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا