مکمل بنزین
خبرداخلی

شرط آزادسازی قیمت خودرو از نظر مجلس چیست؟

آزادسازی قیمت خودرو مهم‌ترین کلید واژه‌ایست که این روزها در رسانه‌های مختلف از آن صحبت می‌شود و چکیده این صبحت‌ها بیشتر به سمتی است که از افزایش قیمت حدود دوبرابر محصولات ایران‌خودرو و سایپا سخن می‌گویند و به نظر می‌رسد با کنار رفتن احتمالی شورای رقابت از قیمت گذاری محصولات خودروسازی کشور، آزادسازی قیمت خودرو به زودی عملی شده و بایستی شاهد جهش بلند قیمت خودروها باشیم ولی مجلسی‌ها در این باره چه نظری دارند؟

به گزارش چرخان، آزادسازی قیمت خودرو در مجلس به شدت داغ بوده و احتمالا در روزهای آتی تصمیم‌های مهمی در این زمینه اتخاذ شود ولی علیرغم حضور موافقان آزادسازی قیمت خودرو مخالفینی نیز در این بین حضور دارند که نظرات متفاوتی را مطرح می‌نمایند.

عضوکمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفت: آزادسازی قیمت‌ها در حالی انجام می‌شود که بازار رقابتی برقرار بوده و تولیدکنندگان مختلفی در صنعت حضور داشته باشند ولی شرایط فعلی صنعت خودروی کشورما به این گونه نیست و عملا محدودیت تولیدکنندگان باعث شده است که رقابت خاصی در آن برقرار نباشد. در این وضعیت آزادسازی قیمت‌ها توجیه پذیر نیست!

غلام‌محمد زارعی عضوکمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: خودروسازان به دنبال این هستند که شورای رقابت از روند قیمت گذاری محصولاتشان کنار رفته و افزایش قیمت داشته باشند ولی وظیفه این شورا، قیمت گذاری بر اساس کیفیت و ارزش واقعی محصولات است که مطالبه اصلی مردم نیز هست. خودروسازان با توجه به وضعیت خودروهای خارجی می‌توانند از این وضعیت کمال استفاده را کرده و تولیدات خود را بهتر از قبل به مردم عرضه کنند.

بازار خودرووی در ادامه افزود: شرایط فعلی برای واردات خودروهای خارجی طرحی است که برای حمایت از تولید داخل انجام شده و خودروسازان می‌توانند به جای تلاش برای افزایش قیمت محصولاتشان به دنبال عرضه بیشتر و افزایش کیفیتشان باشند تا امکان رقابت بیشتر با محصولات با کیفیت خارجی را داشته باشند.

زارعی در پایان گفت: وضعیت فعلیی به گونه‌ایست که به صورت خود به خود برای محصولات داخلی خودروسازان تقاضا ایجاد می‌کند و این ایجاد تقاضا قطعا برای این شرکت‌ها منفعت خواهد داشت. ناعادلانه است که آنها به جای استفاده از وضعیت فعلی برای افزایش کیفیت و عرضه بیشتر محصولاتشان به دنبال افزایش قیمت و حتی آزادسازی قیمت‌ها باشند. آزادسازی قیمت به مصرف کنندگان فشار وارد می‌کند و این اتفاق خوبی نیست و خودروسازان می‌بایست با افزایش کیفیت به دنبال قیمت بالاتر باشند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا