مکمل بنزین
خبرداخلی

قیمت خودرو تا چند روز دیگر “رسما” افزایش می‌یابد!

قیمت خودرو که این روزها دیگر هیچ متر و معیاری نداشته و هر فروشنده‌ای به اندازه توانی که دارد در قیمت گذاری دخالت می‌کند! بازار خودروهای داخلی به قدری پرنوسان شده که دیگر هیچ ارائه قیمتی تا بیش از دو سه ساعت دوام نیاورده و بسیاری از خودروها از صبح تا غروب قیمت‌های بسیار دور از هم را تجربه می‌کنند!

به گزارش چرخان، شورای رقابت که این روزها متهم ردیف اول ایجاد تشنج در بازار خودرو محسوب می‌شود و افزایش قیمت 9 درصد آنها منجر به احتکار خودرو توسط خودروسازان گردیده است، در خبری که از سوی یکی از منابع نزدیک به آن اعلام شده است، به زودی شاهد افزایش قیمت دوباره در محصولات خودروسازان داخلی خواهیم بود و به احتمال زیادی یک افزایش قیمت بالای 20 درصد را شاهد خواهیم بود!

طبق اعلام یکی از اعضای اصلی این شورا در هفته جاری یک جلسه ویژه برای بررسی دوباره گرانی محصولات سایپا و ایران‌خودرو برگزار خواهد شد که احتمالا یک افزایش قیمت بسیار زیادی در قیمت رسمی این شرکت‌ها ایجاد خواهد شد.

طبق اعلام این مقام مسئول به نظر می‌رسد که بانک مرکزی هم برای بررسی تغییرات ایجاد شده در تمامی اجزای تولید محصول خودروسازان ورود خواهد کرد و با توجه به آمارهایی که از سوی این نهاد مالی به شورای رقابت اعلام می‌شود، منابع برای اعلام قیمت افزایش یافته و قیمت خودرو طبق افزایش قیمت مواد اولیه و سایر موارد مربوط به خودروسازان بالاتر رفته و قیمت جدید و منطقی برای محصولات شرکت‌های ایرانی ارائه شود.

همچنین در این راستا شیوا رئیس شورای رقابت در مصاحبه‌ای اعلام کرد: ما به دنبال افزایش قیمت بی ضابطه خودروها نیستیم و می‌بایست دلایل منطقی برای این اتفاق وجود داشته و طبق همین دلایل، افزایش قیمت خودروهای تولید داخل رخ دهد.

وی در ادامه افزود: ما در این شرایط فعلی به دنبال افزایش نظارت هستیم تا همه اجرای صنعت خودروسازی به خوبی بتوانند به وظیفه خود عمل کنند و از بی نظمی و بی قانونی جلوگیری شود. ما از بانک مرکزی درخواست کردیم تا آمار مربوط به تورم هر بخش از اجزای صنعت خودروسازی را اعلام کند و طبق این آمار اقدام به قیمت گذاری جدید خواهیم کرد.

قیمت خودروشیوا در ادامه گفت: طبیعی است در حال حاضر که در بحران اقتصادی هستیم شیوه قیمت گذاری و فرمول نیز متفاوت خواهد بود و نسبت به اوضاع فعلی قیمت گذاری را انجام خواهیم داد. ما در مورد تورم طبق آمار رسمی عمل می‌کنیم و 2 درصد به نفع مصرف کننده کم می‌کنیم و اگر کیفیت تولیدی نیز بهتر شده باشد 3 درصد به قیمت خودرو اضافه می‌شود و بالعکس. متاسفانه در حال حاضر خرید خودرو نه به دلیل مصرف، بلکه به دلیل سرمایه گذاری است که باعث افزایش تقاضا شده و تولید خودروسازان پاسخگوی این امر نیست.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. دیگه بی حس شدیم…
    هی ببرید بالا و هی ما میریم بیشتر میخریم….

  2. واقعا ال90یه زمانی میخواست تو تولید انبوه جای پراید رو بگیره حالا میخواین با قیمت40میلیونی از پراید پرده برداری کنید.اگه قیمت حاشیه بازار بالاس اونا کنترل کنید بیاد پایین نه اینکه قیمت کارخانه رو ببرین بالا. به اینجا که رسید تورم شد80درصدولی تو همه جا بگین9درصد الی14درصد.خسته شدم حسی واسه تلاش یا کار کردن دیگه ندارم خدا به فریادمان برسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا