مکمل بنزین
تماشاخانه

10 نکته جالب درباره بی‌ام‌و X5 مدل 2019 (ویدئوی اختصاصی)

شاسی‌بلند جدید بی‌ام‌و X5 مدل ۲۰۱۹ یکی از جدیدترین محصول کارخانه آلمانی بی‌ام‌و است که تا سه ماه دیگر که بی‌ام‌و X7 به بازار می‌آید، بزرگترین شاسی‌بلند موجود در میان خودروهای بی‌ام‌و هست که با ویژگیهای منحصر به فردش می‌تواند در انواع جاده‌های مختلف رانده شود. در این مطلب ۱۰ نکته جالب درباره این شاسی‌بلند را مطرح خواهیم کرد.

۱) استایل و طراحی بیرونی

بی‌ام‌و X5 مدل ۲۰۱۹ بسیار شبیه به شاسی‌بلند لندروور دیسکاوری است و به علاوه مهندسان این کمپانی تصمیم گرفته‌اند توری مشبک کلیوی شکل به همراه چراغ‌های LED را در جلوی خودرو قرار دهند تا ظاهری اسپرت‌تر به آن ببخشند.


۲) طراحی داخلی

در داخل این خودرو شبیه به سری ۵ بی‌ام‌و و نسل‌های قبل است، برای مثال داشبورد طوری طراحی شده که راننده اشراف کامل به صفحه‌های نمایشگر دارد و در عین حال می‌تواند حواس خود را کامل به رانندگی بدهد. همچنین روکش تمام صندلی‌ها از جنس چرم مرغوب هستند و دوخت مخصوص بی‌ام‌و باعث شده که طراحی داخلی هم اسپرت‌تر به نظر برسد.


۳) قیمت

قیمت پایه شاسی‌بلند بی‌ام‌و X5 مدل ۲۰۱۹ حدود ۵۷ هزار پوند است که ۵ هزار پوند بیشتر از شاسی‌بلند ولوو XC90 هست و آخرین ورژن آن در بازار حدود ۷۰ هزار پوند معامله می‌شود.


۴) سیستم اطلاعات و سرگرمی

در داخل خودرو دو صفحه نمایش لمسی ۱۲.۰ اینچی با رزولوشن بالا نصب شده که رابط اپل کارپلی و اندروید اتو هست و می‌تواند به راحتی بدون پرت کردن حواس راننده اطلاعات لازم را در اختیارش قرار دهد. حتی سیستم دستیار صوتی را می‌توانید برای انجام دستورات خود استفاده کنید.


۵) کاربردی بودن

این خودرو مجهز به سیستم سیم کارت داخلی هست که امکان جستجو در اینترنت را به سرنشینان خود می‌دهد. به علاوه فاصله بین چرخ‌های جلو و عقب حدود ۴۲ میلی‌متر افزایش پیدا کرده که باعث شده جای پای سرنشینان ردیف عقب افزایش پیدا کند. از سوی دیگر صندوق عقب ۶۵۰ لیتری در پشت خودرو فضای بسیار مناسبی را برای وسایل شما در اختیارتان قرار می‌دهد.


۶) پیشرانه

موتور خودروی بی‌ام‌و X5 مدل ۲۰۱۹ در نسخه‌های بنزینی ۶ سیلندر و دو مدل دیزلی ارائه شده است که متصل به گیربگس ۸ سرعته استاندارد دستی یا اتوماتیک می‌شوند. شتاب متوسط ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۶.۵ ثانیه است که با هر ۵ لیتر سوخت حدود ۷۵ کیلومتر را می‌تواند طی کند.


۷) آئرودینامیک

سیستم آئرودینامیک این خودرو به لطف اسپویلر عقب و جلو پنجره عملکرد بسیار عالی دارد و سرعت این خودرو را بالا می‌برد و حتی این ویژگی بی‌ام‌و X5 مدل ۲۰۱۹ از مک‌لارن F1 نیز در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد.


۸) سیستم تعلیق

سیستم تعلیق دو جناحه جلو و چند میله‌ای عقب باعث شده با این ماشین سنگین سخت که نباشد و در عین حال لذت بخش هم توصیف شود. برای تعلیق هر چه بیشتر سیستم تعلیق Air نیز برای این شاسی‌بلند در نظر گرفته شده است که شما می‌توانید با فعال کردن آن نهایت رانندگی جذاب و اسپرت را داشته باشید.


۹) تکنولوژی خودران

با فعال کردن دستیار تکنولوژی رانندگی خودکار شاسی‌بلند بی‌ام‌و X5 می‌توانید به راحتی در جاده‌ها رانندگی کنید و حتی در جاده‌های پرترافیک دیگر نیازی به تعویض دنده ندارید و با خیال راحت می‌توانید از مسیر رانندگی لذت ببرید.


۱۰) آفرود بودن

این خودروی اسپرت را می‌توانید با فعال کردن سیستم تعلیق Air در جاده‌های شنی، صخره‌ای یا برفی و یخی برانید. به علاوه سیستم ایمنی ضد لغزش به شما اجازه می‌دهد که به راحتی در جاده‌های لغزنده رانندگی کنید و به معنای واقعی آفرود بودن آن را تجربه کنید.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با خودروی شاسی‌بلند بی‌ام‌و X5 مدل 2019 بیشتر آشنا شوید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا