مکمل بنزین
خبرداخلی

پیش فروش خودرو توسط لیزینگ‌ها با اعمال شاقه انجام می‌شود!

پیش فروش خودرو که روزگاری برای لیزینگ‌ها حسابی سکه بود و سود فراوانی را به همراه داشت در حال حاضر به طور کلی تعطیل شده و اندک شرکت‌های لیزینگ فعال در این زمینه نیز با شرط و شروط عجیب و غریبی فعالیت می‌کنند که بیش از آنکه به یک پیش فروش لیزینگی شباهت داشته با عملیات بانکی خاصی شبیه است که تکرارنشدنی است!

به گزارش چرخان، شرکت‌های لیزینگ خودرو در حال حاضر از فروش خودروهای پرطرفدار مانند پراید و پژو به مشتریان خودداری می‌کنند که البته به دلیل نبود خودرو با قیمت مناسب بوده و عملا می‌بایست این خودروها را با قیمت‌های بازار آزاد عرضه کنند که به طور مثال قیمت پراید 40 میلیون تومانی بازار را با اقساط 60 ماهه به چیزی در حدود 55 میلیون تومان و شاید بیشتر می‌رساند که عاقلانه نیست!

سایپا خودروهای چینیاز سوی دیگر عرضه خودرو به لیزینگ‌ها توسط خودروسازان قطع شده و قراردادهای قبلی نیز با تاخیر فراوان انجام می‌گردد که یکی از لیزینگ‌های بزرگ کشور با مشکل بزرگ عدم همکاری این شرکت‌ها مواجه شده و با هجوم خریداران مواجه گردیده است.

اما نکته جالب در پیش فروش خودرو توسط لیزینگ‌ها نحوه فروشی است که در آنها رخ می‌دهد چرا که لیزینگ‌ها اولا خودرویی را به صورت فوری تحویل مشتری نمی‌دهند! همچنین قیمت خودروها قطعی نبوده و این شرکت‌ها با موعد تحویل یکساله و قیمت غیرقطعی اقدام به لیزینگ می‌کنند که یکی از شاهکارهای ساخته شده توسط این شرکت‌هاست!

واردات خودرو خودروهای وارداتیدر این شرایط پیش فروش عجیب مشتری می‌بایست مبلغ پیش پرداخت لیزینگ را نقدا پرداخت نماید و قرارداد تحویل یکسال بعد خودرو را امضا کند. همچنین علاوه بر مبلغی که با تسهیلات به مشتری اعطا شده، مابه‌التفاوت قیمت فعلی و قیمت قطعی در زمان تحویل نیز می‌بایست توسط مشتری پرداخت شود!

از دیگر شاهکارهای شرکت‎های لیزینگ این است که اگر به موارد فعال آنها سر بزنید صرفا خودروهایی مانند برلیانس برای فروش دارند که به طور مثال مدل کراس آن با قیمتی در حدود 130 میلیون تومان برای مشتری محاسبه می‌شود و طبیعتا سود شرکت نیز به افزوده شده و رقم وحشتناک بالایی برای یک خودرویی که دو ماه پیش با قیمت 70 میلیون تومان معامله میشد، باید پرداخت شود!

یکی از مسئولین این لیزینگ‌ها می‌گوید که در حال حاضر با مشکل عدم تحویل خودرو توسط شرکت‌ها نیز طرف هستند که این اتفاق باعث شده سرماشان شلوغ شده و عملا ثبت نامی جدید برای سال 97 نداشته باشند چرا که هنوز قرارداد سه ماه قبل را نیز تحویل ندادند!

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرودر این بلبشوی بازار لیزینگ خودرو نیز شاهد هستیم بعضی از شرکت‌های کلاهبردار نیز تاسیس می‌شوند و به بهانه پیش فروش خودرو اقدام به دریافت پول کرده و بعد از مدتی اقدام به تعطیلی می‌کنند که بر مشکلات بازار خودرو افزوده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا