مکمل بنزین
خبرداخلی

وضعیت مشتریان آسان موتور و خودروهایی که در گمرک باقیمانده است!

آسان موتور یکی از نماینده‌های برند هیوندای در ایران است که قبل از بهم ریختگی بازار خودرو به دلیل نوسانات ارزی از جمله تامین کنندگان به نام برای این خودرو بود که البته در نوسانات ارزی عملکرد خوبی نداشته و از همان ابتدای شروع این وضعیت اقدام به گرانی‌های برنامه ریزی شده نمود ولی حالا سفارشات بسیار زیاد این شرکت بدون پاسخ مانده و گویا خودروهای ثبت سفارش شده در گمرک کشور باقی مانده است.

به گزارش چرخان، مشتریان شرکت واردات خودروهای هیوندای در ایران به دلیل عدم عملی شدن وعده‌های آسان موتور دست به تجمع اعتراضی زدند که باعث شد نیروهای انتظامی وارد شده و عملا این تجمع برای شرکت آسان موتور گران تمام شود.

هیوندای النترا وارداتی 2018
هیوندای النترا

این مشتریان که چند ماه قبل برای خرید خودروی هیوندای النترا چیزی در حدود 150 میلیون تومان به حساب آسان موتور واریز کرده‌اند حالا با عدم تحویل خودروها روبرو شده‌اند و وعده‌های مسئولین این شرکت نیز یکی پس از دیگری عملی نشده و موجبات عصبانیت مشتریان این شرکت را فراهم کرده است که به همین دلیل شکایات مختلفی از سوی این 100 نفر به دادگاه‌ها ارجاع شده که به دلیل مصوبه ستاد مقاومتی عملا وضعیت به گونه عجیبی پیچیده شده است.

گفتنی است که آسان موتور به دنبال منصرف کردن مشتریان این شرکت از خرید بوده و با وعده پرداخت سود مشارکت بالا و امتیازات دیگر به دنبال صرف نظر مشتریان از تحویل این خودروهاست و از سوی مقابل مشتریان که حالا با 150 میلیون تومان حتی قادر به خرید خودروهای نسبتا با کیفیت چینی هم نیستند به دنبال احقاق حق خود و دریافت ارزش اصلی پولشان هستند.

مشتریان این شرکت مدعی هستند که آسان موتور بایستی خودروی پیش فروش کرده را تحویل داده یا اینکه معادل قیمتی بازار آزاد این خودرو را به مشتریان پرداخت نماید تا آنها راسا از طریق بازار اقدام به خرید این خودروها نمایند که البته این مورد از نظر قانونی امکان‌پذیر نیست ولی دادگاه و وزارت صنعت طی بخشنامه‌های قبلی به شرکت‌های واردکننده اعلام کرد‌ه‌اند که برای شکایات وارده بایستی نظر مشتری جلب شده و به هر ترتیبی که است این اتفاق رخ دهد.

البته بعضی از معترضین می‌گویند که آسان موتور از وضعیت بحران ارزی سو استفاده کرده و با بالا بردن قیمت قطعی و صدور دعوتنامه با این قیمت عملا ما را مجبور به پرداخت مابه‌التفاوت نمود و از این سرمایه تجمیع شده به نفع خود استفاده کرد. معترضین می‌گویند که کارکنان آسان موتور مکررا دروغ می‌گویند و با وعده‌های کاملا پوچ و بیهوده سعی در فریب مشتریان دارند.

از گفته معترضین این موضوع به صورت واحد بر می‌آید که آسان موتور با سو استفاده از اوضاع کنونی بازار خودروهای خارجی عملا اصل و سود پول را دریافت کرده و حالا با مجوزی که از وزارت صنعت و معدن دریافت کردند اقدام به دریافت مابه‌التفاوت می‌کنند که سوال بی پاسخی برای ماست.

مشتریان این شرکت خواستار آزادسازی خودروهای متوقف شده در گمرک هستند که راسا توسط وزارت صمت به آنها تحویل داده شود و از سو استفاده دوباره شرکت واردکننده جلوگیری بعمل آید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا