مکمل بنزین
خبرداخلی

کدام یک از خودروهای سایپا طرفدار ندارند؟

شاید برایتان عجیب باشد وقتی بدانید که بعضی از خودروهای سایپا مشتری و طرفدار آن‌چنانی نداشته و در این وضعیت بازار که در طرح فروش قبلی این شرکت همه محصولاتش در کسری از ساعت به فروش رسیده بود حالا به جایی رسیده که بعضی از محصولاتش بدون مشتری مانده و گویا برای خرید آن باید شرایط بهتری قرار داده شده یا حداقل شروط سختگیرانه سایپا برداشته شود.

به گزارش چرخان، بسیاری از خودروهای سایپا که این روزها با تفاوت قیمت بسیار زیادی نسبت به قیمت کارخانه معامله می‌شود در طرح فروش فعلی سایپا در کسری از ساعت به فروش رسیدند و عملا تجربه چندین شرایط فروش قبلی سایپا تکرار شد ولی یک نکته متفاوت در این طرح فروش سایپا نسبت به موارد قبلی این بود که همه محصولات این شرکت به فروش نرسید و دو محصول خاص سایپا برای چند روز باقی ماند و مردم از آنها استقبال خوبی نداشتند!

سایپا خودروهای چینیالبته بدیهی است که در بین خودروهای سایپا بتوان حدس زد که کدام یکی از محصولات این شرکت بدون مشتری مانده است ولی این در حالیست که در حال حاضر همین محصولات نیز با اختلاف بسیار زیاد نسبت به قیمت رسمی در حال معامله بوده و عملا حداقل برای دلال‌ها باید جذابیت داشته و مورد استقبال قرار گیرد.

به معنای دیگر اینکه همان‌طور که در طرح فروش ایران‌خودرو و سایپا شاهد به فروش رفتن هر نوع محصولی از این دو شرکت بودیم و بسیاری از خریداران بدون توجه به نوع خودرو دکمه خرید را ثبت می‌کردند ولی در حال حاضر خودروهای خاص این شرکت‌ها با وقفه زیادی به فروش می‌رسند که یک نشان مثبت برای روند آرام شدن بازار خودرو و سودجویی در آن است.

قیمت لاستیک ایرانی برای پرایدکارشناسان از تاثیر قیمت دلار در این موضوع می‌گویند و به بیان دیگر اینکه به دلیل انتظارات موجود در بین مشتریان برای قیمت آینده این محصولات به نظر می‌رسد که انتظارات پیرامون سود در بین این خودروها کاهش یافته و به همین دلیل جذابیتی در خرید این خودروها وجود ندارد.

مشتریانی که حالا به انواع پرایدهای سواری به نگاه سرمایه گذاری سودده نگاه می‌کردند حالا برای پراید 151 یا همان سایپا 151 علاقه‌ای نشان نداده و نسبت به انواع سواری با وقفه زیادی به فروش می‌رسد. همچنین از دیگر محصولات موجود در بین خودروهای سایپا می‌توان به وانت نیسان دوگانه سوز اشاره کرد که همانند ماه‌های ثبات در بازار خودروی کشور بدون مشتری باقی مانده و جذابیت خرید آن برای مشتری از بین رفته است.

با توجه به روند کاهشی نرخ دلار و همچنین آگهی‌های موجود در سایت‌های نیازمندی به نظر می‌رسد که بازار خودرو به سمت ثبات حرکت کرده و در صورت ورود به موقع و مدیریت درست این وضعیت توسط وزارت صمت باید شاهد عادی شدن آن باشیم.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا