مکمل بنزین
خبرداخلی

حاشیه سود دلالی خودرو کم شد؛ ثبات به بازار خودرو بازمی‌گردد؟

دلالی خودرو یکی از شغل‌هایی است که این روزها برای بسیاری از مردم به یک شغل سودده و روزمره تبدیل شده و فاصله قیمتی کارخانه و بازار آزاد باعث شده تا بسیاری از مردم برای کسب سود از این فاصله قیمتی وارد دلالی شده و ثبت نام طرح‌های فروش مختلف و جنجال‌های پیرامون آن نشان دهنده همین موضوع است ولی کاهش این فاصله باعث شده تا سود دلالی خودرو نیز کاهش یابد!

به گزارش چرخان، سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودرو گفت: قیمت خودروها تا 12 میلیون تومان کاهش داشته‌اند و در مورد قیمت خودروهای مختلف بازار این حاشیه کاهش یافته است. در حال حاضر در خودروهای زیر 30 میلیون تومان شاهد حاشیه بازار 11 تا 14 میلیون تومانی هستیم. در خودروهای 45 تا 55 میلیون تومان شاهد حاشیه بازار 20 تا 38 میلیون تومان است. البته در مورد خودروهای بالای 65 میلیون تومان این حاشیه بازار یه چیزی در حدود 100 درصد قیمت خودرو رسیده است.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرووی در ادامه افزود: یکی از بزرگترین دلایلی که باعث شده این وضعیت بازار خودرو و نابسامانی‌های آن ایجاد شود مربوط به عدم عرضه ایست که توسط خودروسازان مدیریت شده  آنها با عدم عرضه مناسب در بازار باعث نوسانات اخیر شدند. این شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت خودرو داشته و هنوز با این افزایش قیمت موافقت نشده است ولی این شرکت‌ها به بهانه افزایش قیمت دست از عرضه خودرو برداشته‌اند و خودروی جدیدی را وارد بازار نمی‌کنند و مشتری‌هایشان را معطل نگه داشته‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودر در ادامه گفت: در صورتی که خودروسازان عرضه خودرو را از سر بگیرند قطعا شاهد کاهش قیمت قابل توجهی در بازار خواهیم بود که این موضوع برای مشتریان و همچنین ثبات بازار بسیار مفید خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون دلایل کاهش فعلی قیمت خودرو علیرغم عدم عرضه خودرو گفت: یکی از دلایل مهم این اتفاق آن دسته از فروشندگان و عرضه کنندگانی هستند که به دلیل کاهش قیمت دلار و طبیعتا انتظار برای کاهش قیمت خودرو دست به فروش خودروهایشان کرده‌اند و با توجه به تعداد بالای عرضه از سوی این قشر از فروشندگان شاهد کاهش قیمت خودرو در کشورمان هستیم.

سعید موتمنی در پایان با اشاره به یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت خودرو گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت خودرو دامن زدن به این موضوع سایت‌های اعلام قیمت بودند که با بالا بردن قیمت‌ها سعی در داغ تر کردن این بازار داشتند.

به نظر می‌رسد با توجه به اعلام مسئولین و همچنین مشاهدات عینی در بازار خودرو سود دلالی خودرو به شدت کاهش پیدا کرده و حتی ورود افراد جدید همراه با زیان سنگین بوده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا