مکمل بنزین
خبرداخلی

خودر‌وهای خارجی در گمرگ مانده وارد بازار می‌شوند؟

خودر‌وهای خارجی که این روزها با کاهش قیمت دلار انتظار برای کاهش قیمت آنها وجود دارد و عملا اندک خریداران حاضر در این بازار پر نوسان نیز به انتظار کاهش قیمت‌ها دست از خرید برداشته و طبق گزارشاتی که از فعالان بازار دریافت کردیم باید گفت که بازار خودر‌وهای خارجی عملا وارد یک رکود عجیبی شده که فروشنده از قیمت خود پایین نمی‌آید و خریدار نیز حاضر به پرداخت قیمت فعلی خودروها نیست!

به گزارش چرخان، مجتبی خسرو تاج رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و معاون وزیر صنعت در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودروهای خارجی گفت: ما در حال حاضر در تلاش هستیم تا بتوانیم پیشنهادی کارشناسانه برای حل مشکل خودروهای وارداتی ارائه کنیم و امیدواریم به زودی بتوانیم پیشنهاد عملی برای این حوزه مطرح کنیم تا وضعیت بازار را کنترل نماییم.

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودرو

وی در ادامه افزود: بسیاری از شرکت‌های واردکننده خودروهای خارجی با مشتریان خود قرارداد منعقد کرده‌اند و بر اساس این قراردادها اقدام به واردات خودرو کردند ولی به دلیل تخلفاتی که از سوی بعضی از واردکنندگان صورت گرفته عملا دچار مشکل شده و واردات خودروی آنها نیز دچار مشکل شده و پاسخگویی مشتریان را برای ایشان سخت نموده است.

معاون وزیر صنعت در ادامه با اشاره به مشکلات شرکت‌های واردکننده گفت: شرکت‌های واردکننده به دلیل مشکلاتی که در برخورد با مشتریان داشتند عملا دست به دامن مسئولین شدند تا مشکلات پیرامون ترخیص خودروهای در گمرک مانده را حل کنیم و پیشنهادات خود را برای بررسی این موضوع ارائه کنیم. ما امیدواریم بتوانیم با پیشنهاداتی که برای این کار عرضه می‌کنیم به حل مشکل موجود در این بخش کمک کنیم. بسیاری از این شرکت‌ها خودروهای ثبت سفارش شده را وارد کرده و این خودروها در گمرک باقی مانده‌اند که با یک تسهیل ساده امکان وارد شدن و تحویل به مشتریان را دارند.

خودروهای خارجی مرد هزار چهره بازار خودرووی در ادامه به یکی از مهم‌ترین پیشنهادات برای رفع مشکل خودروهای دپوشده اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقاتی که به راحتی می‌توان با مصوبه هیات دولت آن را اجرایی کرد مساله مربوط به خودروهای خارجی دپو شده در گمرک است که با اجازه ترخیص آنها بخشی از مشکلات شرکت‌های مذکور قابل حل است. ما تابع تصمیماتی هستیم که وزرا و مسئولین مربوطه اتخاذ می‌کنند و در صورتی که در این زمینه مصوبه‌ای ابلاغ گردد همان به صورت دقیق عملیاتی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت پرونده مربوط به تخلف در ثبت سفارش‌ها نیز گفت: این پرونده در حال حاضر در اختیار قوه قضاییه بوده و مسئولین مربوطه در حال بررسی‌های مقتضی پیرامون این پرونده هستند و مصاحبه‌های مختلفی پیرامون آن انجام شده است. ما نیز منتظر اعلام نتیجه از سوی این دستگاه هستیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا