Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

معامله حواله‌های هاوال H2 و بسترن B30 ممنوع شد! + سند

وضعیت بهم ریخته بازار خودروهای داخلی باعث شده تا بسیاری از فعالان این بازار عملا به معامله حواله‌هایی رو بیاورند که با موعد تحویل بلند بوده و یا اینکه حتی در تولید این خودروها شایعات زیادی وجود دارد که نمونه آن را در محصولات رنو پارس خودرو مشاهده می‌کنیم ولی گروه بهمن در بخشنامه‌ای اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی از معامله رسمی و قانونی محصولات پر فروش خود جلوگیری خواهد کرد که عملا بازار هاوال H2 و بسترن B30 را دچار چالش کرده است.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی بهمن در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از این به بعد امکان صلح برای دو محصول پر فروش خود یعنی هاوال H2 و بسترن B30 نخواهد داشت و هیچ یک از نمایندگی‌های این شرکت نباید معاملات این چنینی را بپذیرند.

همچنین از دلایل ذکر شده برای این تصمیم از مدیریت بازار گفته شده است که به نظر می‌رسد تصمیم خوبی برای اوضاع فعلی است چرا که در گروه‌ها و سایت‌های مختلف اینترنتی شاهد معاملات بسیار زیادی هستیم که اغلب پای دلالان در میان است. البته بدیهی است که مشتریانی که حواله خرید سایپا و ایران‌خودرو را علیرغم ممنوعیت کامل خرید و فروش، به فروش رساندند و راه‌های دور زدن آن را پیدا کردند به راحتی در این بخش نیز دست به کار خواهند شد.

از دیگر دلایل ذکر شده برای ارائه این بخشنامه دسترسی مصرف کنندگان واقعی به محصولات است که کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد! از آنجاییکه بسیاری از معاملات قبلی باعث شده تا حواله‌ها به دست دلالان بیفتد عملا این ممنوعیت باعث خواهد شد تا دلالان با ریسک بیشتری مردم را وادار به خرید نمایند چرا که این بخشنامه بایستی از همان ابتدا اجرایی میشد تا جلوی سودجویی‌های احتمالی را بگیرد.

گفتنی است که گروه بهمن در ماه‌های اخیر و طی هر ماه چیزی در حدود 20 درصد به قیمت خودروهایش افزوده است که به طور مثال محصولی مانند بسترن را از حوالی قیمت 60 میلیون تومان به بالای 100 میلیون تومان رسانده است که باعث انتقاد فراوان مردم نیز گردیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.