Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

قیمت خودرو در بازار از دست سایپا و ایران‌خودرو خارج شده است!

قیمت خودرو در بازار این روزها کاهشی شده است و البته این کاهش نه از بابت مدیریت خودروسازان یا دخالت وزارت صنعت بلکه صرفا به دلیل اخباری است که از سوی صنعت خودروسازی شنیده می‌شود و گویا فعالان بازار پیش بینی کاهش بیشتر آن را دارند که قیمت خودرو در بازار را کاهشی کرده‌اند ولی در کمال تعجب مسئولین مربوطه می‌گویند پروسه قیمت‌گذاری خودرو از دست خودروسازان خارج شده است!

به گزارش چرخان، حسین سلاح ورزی نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار خودرو و قیمت گذاری گفت: در حال حاضر قیمت گذاری توسط دلالان و سودجویان انجام می‌شود و بازار خودرو به جولانگاه آنها تبدیل شده است.

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرو تورم خودرووی در ادامه افزود: در حال حاضر افزایش قیمت خودرو باعث شده تا سایر وابستگاه به این صنعت را نیز دچار مشکل کرده و به طور مثال در حال حاضر قطعه سازان با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند. قطعه سازان می‌گویند که هزینه‌های مربوط به مواد اولیه، دستمزد، هزینه‌های حمل و نقل و غیره افزایش پیدا کرده و باید هزینه قطعه آنها نیز بالا برود که این افزایش قیمت متناسب با افزایش هزینه‌هایی باشد که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پاسخ به سوالی پیرامون اثرگذاری پیش فروش خودروسازان گفت: پیش خودروسازان در صورتی موثر خواهد بود که خودروی پیش فروش شده مستقیما به دست مصرف کننده نهایی برسد و دست دلالان و سودجویان از این پروسه کوتاه شود. البته باید توجه داشته باشیم که در پیش فروش خودرو باید نظام تنظیم قدرت خرید رعایت شده و مشتری که امروز ثبت نام خود را برای خرید خودرو انجام می‌دهد و یکسال بعد قصد تحویل گرفتن آن را دارد باید از یک سود مشارکت متناسب با تورم برخوردار شود تا امکان و توانایی خرید خودرو را داشته باشد.

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپااین مقام مسئول با اشاره به جزئیات پیش فروش مدنظر خود گفت: در پیش فروش مذکور باید قیمت خودرو مشخص باشد و زمان تحویل به صورت دقیق تعیین گردد.

گفتنی است که در سال جاری و در چندین نوبت ایران‌خودرو و سایپا اقدام به عرضه محصولاتشان نمودند که طی آن بیش از 300 هزار خودرو به مردم فروخته شد که البته همگی آنها بدون مشخص بودن قیمت قطعی بوده و با توجه به زمان تحویل اکثریت آنها به نظر می‌رسد که خودروسازان به خوبی توانستند خودروهای خود را با قیمت‌های احتمالا گران به مردم بفروشند بدون آنکه هزینه چندانی برای فروش و بازاریابی محصولاتشان انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.