مکمل بنزین
خبرداخلی

دلیل اصلی عدم تصمیم گیری برای قیمت خودرو چه بود؟

تصمیم گیری برای قیمت خودرو به یکی از مشکلات لاینحلی تبدیل شده است که به نظر می‌رسد این بلاتکلیفی صرفا به نابودی صنعتی منجر می‌شود که زندگی چیزی در حدود یک میلیون شاغل آن را به خطر می‌اندازد و از سوی دیگر چیزی در حدود 5 میلیون نفر وابستگان این شاغلین را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد ولی دلیل اصلی عدم اعلام و تصمیم گیری برای قیمت خودرو در چند روز گذشته چه بود؟

به گزارش چرخان، در حالیکه شنبه هفته جاری بسیاری از فعالان صنعت خودروسازی کشور منتظر اعلام قیمت جدید خودرو بودند و به نظر می‌رسید که با توجه به تاکیدات مکرر وزیر صنعت جدید و همچنین مجلسی‌ها و سایر دست اندرکاران صنعت خودروی کشور، این جلسه منجر به حل مشکلات خودروسازان و مشتریان آنها شود ولی نه تنها کمکی نکرد بلکه شایعات پیرامون آن باعث افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد نیز شد!

قیمت روز خودرو قیمت خودروپیرامون عدم اعلام قیمت خودرو شایعات زیادی وجود دارد ولی یکی از اتفاقاتی که پس از این جلسه شاهد بودیم اعلامی بود که توسط آن مشخص شد که نظر خودروسازان و بسیاری از دست اندرکاران صنعت خودرو مبنی بر قیمت گذاری 5 درصد زیر قیمت بازار است ولی به این نحوه قیمت گذاری اشکالات زیادی وارد است.

طبق شنیده‌ها از وزارت صنعت پیشنهاد 10 ماده‌ای برای تعیین تکلیف صنعت خودروسازی کشور آماده شده است که منتظر تایید وزیر صنعت بوده و در صورتی که ایشان این پیشنهادات را بررسی و مورد تایید قرار دهند بسیاری از مشکلات موجود در صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور حل خواهد شد.

جلسه اخیر که طی آن قرار بود قیمت جدید خودروهای داخلی زیر 50 میلیون تومان مشخص شود در حالی برگزار شد که طبق اطلاعات منتشر شده، شخص وزیر تا نیمه‌های این جلسه حضور داشته و به دلیل قراری که وی برای استقبال از رئیس جمهور عراق داشته از جلسه خارج شده و عملا تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شده به تایید ایشان نرسیده است!

قیمت خودرو

طبق تصمیماتی که سایر حضار اتخاذ کردند پیشنهاداتی را به صورت جمع بندی شده به وزیر صنعت ارائه کرده‌اند که صرفا منتشر امضای ایشان است. نکته جالب در مورد شایعات و تکذیبیه‌های صادر شده پیرامون این جلسه همین موضوعی است که در این خبر گفته شده و خروج شخص وزیر از جلسه باعث شده تا تصمیم گیری قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار عملا قانونی نشود ولی این خبر به دلایلی به بیرون درز کند که باعث حواشی مختلفی نیز شد.

همچنین یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس نیز گفته است که موضوع بررسی قیمت خودرو نهایی نشده و مردم منتظر اعلام آن در یکی دو روز آینده نباشند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا