مکمل بنزین
رپورتاژ

اولین ام جی مونتاژ شده در ایران

ام جی در میان کمپانی‌های خودروسازی چینی، برندی خوش‌نام در ایران است. این کمپانی یک تنه توانست تمام بدبینی‌هایی که نسبت به خودروهای چینی در کشور وجود داشت، از بین ببرد. ام جی 350، ام جی 550، ام جی 6 و … همگی چند سالی می‌شود که به ایران وارد می‌شود.

کار اما زمانی بالا گرفت که خبر از مونتاژ ام جی 360 به گوش رسید، آن هم از تبریز. خرید ام جی صفر دنده‌ای حالا مدتی است رونق گرفته، آن هم به یمن قیمت نسبتا خوب و کیفیت فنی بالای 360.

360 را به نوعی نسخه ارتقایافته 350 می‌دانند. پیش‌تر خرید و فروش ام جی با نمایندگی مدیاموتورز در کشور صورت می‌گرفت. اما اقدام گروه خودروسازی آذربایجان، عملا این انحصار را از مدیاموتورز گرفت. ام جی 360 در سه مدل دنده دستی، اتوماتیک و توربو به بازار آمد که در این مطلب به مدل معمولی آن می‌پردازیم.

مهم‌ترین شاخصه ام جی 360، سوخت کم بنزینش است: 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر. گروه خودروسازی آذربایجان به خودروی مونتاژی‌اش امکاناتی افزود که ام جی‌های پیشین بدان مجهز نبودند، مثل سیستم هشدار در هنگام فشار باد لاستیک و صندلی عقب ایزوفیکس. چراغ بدرقه، چراغ‌های جلو هالوژن، تیغه برف پاک کن ژله‌ای و چراغ مطالعه عقب از دیگر آپشن‌های جدید مدل مونتاژشده ام جی است. ام جی 360 نه تنها برای سرنشینان جلو بلکه برای مسافرین عقب هم تکیه‌گاه دست دارد. از همه این‌ها که بگذریم، خرید ام جی صفر دنده‌ای 360، قطعا شما را در کوچه و خیابان انگشت‌نما می‌کند، البته به معنای مثبت آن. جذبه‌ای که 360 دارد، کمتر از خودروهای مرسدس بنز و بی ام و نیست.

ام جی 360 چقدر گران شد؟

خرید ام جی صفر 360 معمولی و توربو در ابتدای ورودش یعنی دی ماه 1396 با قیمتی حدود 59 تا 64 میلیون تومان آغاز شد. در اردیبهشت 1397 از 68 میلیون تومان به 62 میلیون تومان کاهش یافت اما خرداد ماه ناگهان به 82 میلیون تومان رسید. از آن زمان تاکنون روزانه قیمت خرید ام جی صفر دنده‌ای و اتوماتیک در مدل 360 بالا رفت. بنابراین اگر قصد خرید این خودروی لوکس را دارید، همین حالا دست بجنبانید. گمان نکنید برای خرید ام جی صفر دنده‌ای 360 باید به تبریز و نمایندگی گروه خودروسازی آذربایجان بروید؛ بلکه همین حالا از طریق تلفن همراه یا لپ‌تاپ‌هایتان به سایت دیوار بروید و با نمونه‌های صفر کیلومتر یا در حد نوی این خودرو روبرو شوید. در این سایت مدل‌های اتوماتیک، دنده‌ای و توربوی 360 آگهی می‌شوند که البته بیشتر آگهی‌های خرید ام جی صفر دنده‌ای 360 به صورت حواله است و دلیل آن این است که این خودرو به تازگی روی خط تولید رفته است. به عنوان مثال در این سایت حواله ام جی 360 به قیمت 65 میلیون تومان به فروش می‌رسد. فروشنده در آگهی فروش قید کرده در هنگام تحویل نیز باید 40 میلیون دیگر پرداخت کرد. در آگهی دیگری ام جی 360 دنده‌ای 98 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. مالک این خودرو ذکر کرده به دلیل مهاجرت مجبور به حراج خودروی صفر کیلومترش شده و این ام جی هنوز در پارکینگ شرکت خودروسازی است.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا