مکمل بنزین
گوناگونخبر

ریوین R1T، یک پیکاپ الکتریکی قدرتمند

نمایشگاه لس‌آنجلس فعالیت خود را آغاز کرده و زمینه مناسبی را برای معرفی شرکت‌های نوپا ایجاد نموده است. ریوین دو خودروی کاملا الکتریکی را به نمایش گذاشت که ویژگی‌های آفرود آنها از خودروهای دیزلی نیز بهتر هستند. چند سال پیش، RJ Scaringe، موسس و مدیر اجرایی Rivian، برنامه ای برای آوردن یک مدل خودرویی به بازار ارائه کرد که قبلا هرگز اجرا نشده است. پس از سالها تحقیق، برنامه ریزی و توسعه، پیکاپ الکتریکی R1T به عنوان اولین محصول برای تحقق رویای Scaringe معرفی شد. نوع تعلیق و سیستم بکارگرفته شده در این پیکاپ بگونه‌ای هست که شما را اماده ماجراجویی‌های سخت در شرایط آفرود می‌کند.

R1T به راحتی 5 مسافر بالغ را در خود جای می‌دهد و در کابین خود سطح بالایی از تکنولوژی را جای داده است. در حالی که مقدار زیادی از فضای بار باعث شده تا R1T کارآیی بالایی داشته باشد اما بیشتر در بخش فنی برنده خواهد بود. این خودرو می‌تواند از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت را تنها در 3 ثانیه طی کند. R1T همچنین می تواند با بزرگترین پکیج باطری خود، بیش از 400 مایل طی کند. برای حرکت این پیکاپ، چهار موتور الکتریکی 147 کیلواتی بر روی محورها نصب شده که حدود 800 اسب بخار را تولید می کند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا