مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاید این بدترین خودروی بنز باشد؛ مرسدس کلاس B

نسل جدید مرسدس کلاس B اگر چه نسبت به گذشته تغییرات مثبتی دارد، اما بنظر می‌رسد این محصول فاصله زیادی با دیگر خودروهای مرسدس بنز دارد. فرم بدنه این خودرو نه هاچبک است و نه استیشن و نه یک SUV، بلکه نتیجه ترکیب این ۳ از سوی مهندسان بنز است.

مرسدس برای این فرم نام ‘sports tourer’ را انتخاب کرده اما بنظر این یک هاچبک برای افراد قد بلند است. بنابر اعلام مرسدس بنز، بیش از 1.2 میلیون از خودروهای کلاس B در سراسر جهان از زمان عرضه در سال 2006 تا کنون فروخته  شده و آن را بعنوان یک محصول پر فروش خود می‌داند. از  لحاظ کیفیت سواری، این مدل را می‌توان خوب دانست اما ضعف‌های فراوانی نیز دارد.

مرسدس کلاس B از لحاظ ظاهر خارجی با دیگر محصولات بنز فاصله زیادی دارد و توقع می‌رفت که بنز کمی بهتر در طراحی این مدل عمل کند و از لحاظ چهره، شباهت بیشتری به سایر محصولات مرسدس داشته باشد. بازار B-Class در استرالیا چندان پر رونق نیست و فروش آن حدود 1000-1200 دستگاه در سال است.

اگر چه تایید نشده اما احتمالا کیت استاندارد در کلاس B شامل چراغهای جلو ال ای دی، کیلس استارت، درب عقب الکتریکی، ناوبری ماهواره ای، دوربین عقب، نمایشگرهای عریض 10.25 اینچی، MBUX شامل Mercedes Me Connect، نه کیسه هوا و یک سیستم صوتی 225 وات با 9 بلندگو می‌شود.

موتور 1.33 لیتری توربو بنزینی با 120 کیلو وات قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور، چندان پیشرانه هیجان‌انگیزی بنظر نمی‌رسد و نمی‌توان توقع داشت که جوان‌ها و کسانی که به قدرت موتور اهمیت می‌دهند از این مدل استقبال کنند. گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کلاس B از سوی مرسدس ۸.۲ ثانیه اعلام شده که برای خانواده‌ها نگران کننده نخواهد بود.

مرسدس بنز ادعا می کند B200 در تمام در هر شرایط ترافیکی تنها 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند که این عدد قابل تأملی است. شاید مهمترین نکته مثبت این کلاس از خودروهای بنز کابین زیبا و مدرن باشد اما دو ایراد اصلی دارد که آنها به تربیت ۱- پیشرانه ۱.۳۳ لیتری ضعیف، ۲- گیربکس DCT نه‌چندان مطمئن هستند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام
    لطفا نتیجه گیری شخصی رو منتشر نکنید.شما در مورد مرسدس بنز دارید حرف می زنید نه یه شرکت دیگه خود بنز می دونه داره چه کار می کنه اتفاقا این مدل کلاس B فروش به نسبت خوبی داشته که بنز نسل بعدیش رو داده بیرون وگرنه مثل R اونو کنار می گذاشت.

      1. با سلام
        ممنون از اینکه به نظرات خواننده هاتون اهمیت می دین که واقعا جای تقدیر داره.در تستهای خودرویی هر نشریه ای دنیا سلیقه نویسنده ها به شدت اعمال می شه و این اجتناب ناپذیره ولی مساله اش اینجاس که آیا همه معتبر هستند؟و آایا همه دارن حقیقت رو میگن؟مطمعنا جواب اینها منفیه ولی مساله اش اینجاس در مورد یه شرکتی مثل بنز ما داریم بحث می کنیم نه یه شرکت درجه چندم دنیا .من نمی گم همه محصولاتش عالی هستند به هر حال هر محصولی نقطه ضعفهایی هم داره ولی برخی هاش واقعا ایراد الکی هستند و اینکه تیتری زده بشه بدترین بنز این خودش نشون دهنده صرفا سلیقه نویسنده اصلی مقاله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا