مکمل بنزین
رپورتاژ

ام جی؛ ظاهر و باطن یکی!

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید «ام جی»، برند خودروسازی چینی در جدیدترین آمار جزو گران‌ترین و با ارزش‌ترین برند‌های شناخته شده جهانی قرار گرفته است.

البته که گذشته بریتانیایی آن در این امر بی‌تاثیر نبود. استایل شیک در کنار کیفیت فنی بالا، ام جی را زبانزد عام و خاص کرد. در واقع مدیران چینی این کمپانی به خوبی به یک مسئله پی برده بودند:« برخلاف دیگر برندهای چینی، ظاهر و باطنت یکی باشد» بله! کمپانی ام جی کارز همه چیز را با هم ارائه داد تا مبادا آب در دل مشتریانش تکان بخورد. نکته عجیب اما نحوه قیمت‌گذاری این کمپانی بر روی خودروهایش است. ام جی جزو معدود برندهای گرانی است که  خودروهایش چندان گران نیستند!  برای مثال خرید ام جی صفر در بالاترین مدل در ایران حدودا 400 میلیون است.

ام جی در روزگاری که خانواده کاملی نداشت و کسی آن را به سرپرستی نمی‌گرفت، خط تولید فعالی نداشت. حتی چند سال هیچ خودروی جدیدی به بازار ارائه نداد و به همین دلیل به دست فراموش سپرده شد. آن هم در زمانی که دیگر برندهای لوکس خودرو مانند هیوندای، تویوتا و بنز حسابی می‌تاختند. از سوی دیگر هر خودرویی که از این کمپانی فروخته می‌شد، از نوع دنده دستی بود. سال 2010 اما نهایتا موریس گاراژ یا همان ام جی خودمان تکانی به خودش داد. چگونه؟ با نیم نگاهی به تجهیزات و پیشرانه ماشین‌های لوکس جهان. ام جی تمام خودروهای بالارده کمپانی‌های شناخته شده را بررسی کرد و در نهایت شد، آن‌چه شد.

حالا اما تقریبا تمامی ماشین‌های ام جی به دنده اتوماتیک مجهز شده‌اند و همین موضوع تا اندازه زیادی به ارزش این برند افزود. این تمام ماجرا نبود! جعبه دنده بعضی وسایل نقلیه ام جی به آپشن‌های ویژه‌ای مجهز شدند. مثلا می‌توان به جعبه دنده ام جی 3 اشاره کرد؛ 5 سرعته خودکار با قابلیت تعویض به حالت زمستانی، اسپرت و نرمال که در سال 2014 طراحی شد.  این جعبه دنده تا اندازه زیادی توانست قیمت‌ ام جی 3 را بالا ببرد، البته آپشن‌های دیگر مانند موتور قوی در کنار چراغ‌های ال ای دی مخصوص روز در این امر بی‌تاثیر نبود. خرید ام جی صفر 3 ابتدا قیمتی حدود 93 میلیون تومان در ایران داشت اما حالا تا 110 میلیون تومان هم به فروش می‌رسد. مدیران کمپانی با چند حرکت ساده توانستند ارزش‌گذاری ام جی 3 را بالا ببرند.

رفته رفته مهندسان شرکت ام جی که بعضا از بریتانیا به چین آمده بودند، تجربیات خود را روی دایره ریختند و ام جی، شد این برند معروف که آوازه‌اش به همه جای دنیا رسید. سنسور و دوربین دید عقب، سنسور باران، قدرت بالای تولید اسب بخار، حجم بالای باک و موتور ماشین‌های ام جی توانست روی قیمت خودروهایش تاثیر مثبت بگذارد. با همه این تجهیزات، قیمت خرید ام جی صفر اما هیچ وقت مخاطبانش را متعجب نکرد. به عنوان مثال ام جی 6 در سال 2011 طراحی شد. قدرت تولید 160 اسب بخار 4 و 5 ستاره استاندارد امنیت که در این خودرو عنوان شد، در آن سال نبوغ مدیران این شرکت را نشان می‌داد. ام جی 6 در حال حاضر قیمتی کمتر از 300 میلیون تومان دارد.

خرید ام جی صفر که تقریبا از سال 2010 تا امروز رکوردی استثنایی زده است، با نارضایتی بسیار کمی همراه بوده است. اگر شما هم می‌خواهید ام جی سوار شوید و از قیمت‌ خودروهای آن سردربیاورید، به سایت دیوار بروید و آگهی‌های خرید ام جی صفر یا دست دوم را بررسی کنید.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا