مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی اوپل موکا: شاسی بلند آلمانی در ایران

اوپل یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های خودرو‌سازی است که توانسته در اغلب کشور‌های دنیا رضایت مشتریان را بدست آورد. توان خودروی جی، شرکتی که در فروش و خدمات پس از فروش محصولات اوپل در ایران در حال فعالیت است، فروش کراس اوور اوپل موکا را آغاز کرده است. این شاسی بلند با نام واکسال موکا در انگلیس و بیوک انکور در چین و آمریکای شمالی عرضه شده است.

Opel-Mokka_2013_800x600_wallpaper_28
اوپل موکا به دور از هرگونه هیجان اما با وقار و ابهت به نظر می‌آید. دو بال کروم جلو پنجره در دوطرف لوگوی اوپل، به این خودرو هویت بخشیده است. چراغ‌های عقب با ظاهری گوشه‌دار طراحی شده، با این حال خطوط به نحوی در عقب خودرو به کار گرفته‌ شده‌اند که مدرن به نظر می‌آید. از نظر جثه موکا کمی بزرگ‌تر از پژو ۲۰۰۸، نیسان جوک و کمی کو‌چکتر از SUV های سایز متوسطی همچون کیا اسپورتیج و نیسان قشقایی است.

اوپل موکا
طراحی کابین، فضایی زیبا، آرام و راحت را برای ۴ بزرگسال و یک کودک فراهم می‌کند. چیدمان و آرگونومی کابین درست و کامل طراحی شده است. کنسول این خودرو مجهز به یک صفحه نمایش ۷ اینچی، با قابلیت پخش CD و MP3 است که مجهز به USB ،AUX و بلوتوث بوده و شما می‌توانید از سیستم ناوبری ماهواره‌ای آن استفاده کنید‌. صندلی‌های جلو مجهز به سیستم ۴ جهته برقی و پشت‌سری‌های تنظیم شونده است. بر روی سقف موکا یک سانروف قرار گرفته که می‌تواند لذت رانندگی را دو‌چندان کند. شیشه‌های این خودرو از نوع سولار هستند و بالابر‌های برقی آن به سنسور مانع مجهز شده‌اند. فرمان موکا الکترونیکی بوده و حتی رانندگان بلند قد نیز پشت فرمان تلسکوپی (قابل حرکت) احساس راحتی خواهند کرد. سیستم تهویه مطبوع این خودرو از نوع دوگانه و مجهز به سنسور رطوبت به همراه فیلتر است.

Opel-Mokka_2013_800x600_wallpaper_45
این خودروی آلمانی از یک موتور با حجم ۱۴۰۰ سی‌سی توربو شارژ و ۱۴۰ اسب‌بخار بهره می‌برد که از گشتاور ۲۰۰ نیوتن متری برخوردار است. این خودرو تنها با گیربکس ۶ سرعته تیپ‌ترونیک (اتوماتیک با ویژگی کم‌ و زیاد کردن دستی دنده) عرضه می‌شود و در نهایت می‌تواند به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. گنجایش مخزن سوخت این خودرو ۵۵ لیتر است و در ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند. لازم به ذکر است که این خودرو به سامانه مدیریت هوشمند مصرف سوخت مجهز شده است.

اوپل موکا
موکا از حیث ایمنی شرایط خوبی داشته و مجهز به ۶ کیسه هوا برای سرنشینان جلو و عقب است. هم‌چنین از کمربند‌های پیش‌کشنده، سنسور دنده عقب و جلو، دوربین دید عقب با نمای محیطی ۱۲۰ درجه بهره می‌برد و مجهز به سیستم‌های پایداری ABS/ESP/CBS/EBD است.

اوپل موکا
برخی از تجهیزات جالب به همراه این اتومبیل عرضه می‌شوند که عبارت‌اند از: سنسور باران، خروجی ۲۳۰ ولت، سنسور فشار باد لاستیک، یخ‌زدا جلو و عقب و کروز کنترل هوشمند.

اوپل

به‌ طور کلی اوپل موکا خودرویی خوب، خانوادگی و با‌وقار ارزیابی می‌شود و هرآنچه که از یک ماشین میان‌رده اروپایی انتظار دارید را ارائه می‌دهد. قیمت این شاسی بلند (البته با ساق‌هایی کوتاه) حدود ۱۵۷ میلیون تومان بوده و رقیب تازه‌نفس و قدرتمند این خودرو دربازار داخلی شورلت TRAX خواهد بود که اخیرا مجوز ورود آن به کشور صادر شده است.

حامد دانشمند

مهندس IT، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو و فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. این خودرو یک خودرو ایده آل است من در المان وترکیه سوار این خودرو شدم وبه محض اینکه وارد ایران شد پیش خرید وتحویل گرفتم فوق العاده راحت وبا ضریب ایمنی بالا وسواری دلچسبی دارد واصلن قابل قیاس با خودرو های کره ای وچینی بازار ایران نیست وفقط انتظار دارم از نزدیک این خودرو رو ببینید ولمس کنید .

  2. من سه ماهه این ماشینو خریدم. عالییییییی
    لطفا با ماشینهای کره ای و چینی مقایسه نکنید
    با ماشینهای ژاپنی باید مقایسه بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا