مکمل بنزین
خبرداخلی

ثبت نام کنندگان در پیش فروش خودرو سود می‌کنند یا متضرر می‌شوند؟

پیش فروش خودرو و شرکت در آن به یکی از راه‌های کسب سود در ماه‌های اخیر تبدیل شده و بسیاری از مردم وارد این موضوع شده‌اند و ثبت رکورد 6 میلیون حضور در سایت گروه سایپا نشان دهنده و موید این موضوع است. اما سوال اصلی اینجاست که آیا ثبت نام کنندگان در تمامی پیش فروش‌های انجام شده در چند وقت اخیر و با موعد تحویل سال‌های بعد سود خواهند کرد؟

به گزارش چرخان، مازیار بگ لو، عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت فعلی صنعت خودروسازی کشور گفت: مردمی که در طرح پیش فروش خودرو به منظور کسب سود ثبت نام کرده‌اند باید بدانند که خودرو یک کالای سرمایه‌ای نیست و قطعا متضرر خواهند شد و خودرو چیزی نیست که باعث سود کسی شود.

قیمت بازار خودروهای داخلیوی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت تولید خودرو در کشور گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با رئیس مجلس، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت و معاونین ایشان، مدیران عامل ایران‌خودرو سایپا و بعضی دیگر از مسئولین صنعت خودروسازی کشور برگزار گردید که آخرین وضعیت تولید خودرو و قطعه سازی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

بگ لو در ادامه گفت: در جلسه برگزار شده بر عادی سازی قیمت خودرو تاکید داشتیم که مسئولین عالی رتبه نیز موافق این موضوع بودند و البته به طور مثال آقای لاریجانی اطلاعات کاملی از وضعیت خودروسازی کشور داشت و به جزئیات زیادی از این مشکلات واقف بود که باعث تعجب ما شد!

تحویل خودرو سایپا خودروهای سایپاوی در ادامه افزود: رئیس مجلس بر قیمت‌گذاری 5 درصد زیر قیمت بازار تاکید داشت ولی وزیر صنعت بر ارائه یک پیشنهاد جامع‌تر اصرار داشتند که کیفیت خودرو و خدمات پس از فروش از جمله موارد مد نظر ایشان بود. خودروسازان در پاسخ به این اظهار نظر اعلام کردند که وضعیت صنعتشان بسیار وخیم بوده و در حال مرگ است که برای زنده نگه داشتن این صنعت بایستی هر چه سریع‌تر آزادسازی قیمت‌ها عملیاتی شود و پس از آن به سراغ بحث‌های با اولویت پایین‌تر یعنی کیفیت و خدمات پس از فروش رفت که طبیعتا با عملیاتی‌شدن این درخواست خودروسازان شاهد افزایش قیمت 70-80 درصدی قیمت خودرو خواهیم بود.

بگ لو در ادامه با اشاره به مساله ثبت نام کنندگان در طرح‌های پیش فروش خودرو گفت: مسئولین بارها نسبت به سرمایه‌گذاری در بانک و بورس و بازارهای سرمایه گذاری قانونی تاکید داشتند ولی بعضی از مردم علیرغم همه این توصیه‌ها به سراغ بازار خودرو و سرمایه‌گذاری روی این بازار کردند که قطعا در روزهای آتی متوجه ضررهای هنگفتی خواهند شد که ناشی از ماهیت اصلی این بازار است.

وی درباره احتمال بازپس‌گیری پول توسط مردم به دلیل آزادسازی قیمت‌ها گفت: قطعا خودروسازان به صورت پلکانی اقدام به بالا بردن قیمت خواهند گرفت و یک شبه به این قیمت نخواهند رساند. البته راهکارهای دیگر و جذابی برای جذاب‌تر کردن ادامه حضور در پیش فروش‌های خودروسازان اندیشیده شده است که قطعا تصمیم‌گیری نهایی انجام خواهد شد. البته برای سمت خرید خودرو نیز تدابیری اندیشیده شده تا مردم بتوانند با حداقل پیش پرداخت و سود پایین بتوانند خودرو تحویل بگیرند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا