مکمل بنزین
خبرداخلی

باکیفیت‌ترین و بی کیفیت‌ترین خودروهای داخلی را بشناسید

هر ماهه آمار خودروهای با کیفیت و بی کیفیت منتشر می‌شود که انتشار این آمارها باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها البته در زمان ثبات برای رسیدن به رتبه‌های بالا رقابت کنند ولی در حال حاضر وضعیت به گونه ایست که این آمارها صرفا به عنوان یک آمار تزئینی منتشر می‌شوند و تاثیری در فروش خودروهای داخلی ندارند ولی به هر حال تغییرات آمارهای مربوط به ستاره‌های کیفی برای طرفداران حوزه خودرو مهم بوده و ما نیز بررسی کوتاهی از آن خواهیم داشت.

به گزارش چرخان، شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران طبق رویه هر ماهه خود اقدام به انتشار آمارهای مربوط به صنعت خودروی کشور کرد که طبق آمارهای منتشر شده از این شرکت، در آبان ماه سال جاری 38977 خودرو تولید شده است که یک رقم بسیار بد برای این صنعت محسوب می‌شود. یک درصد از این تولیدات به خودروهای سنگین و تجاری مربوط بوده و 99 درصد آن مربوط به خودروهای سبک بوده است.

برای بررسی آمارهای منتشرشده سراغ بخش خودروهای سواری این لیست می‌رویم که تغییرات اندکی به همراه داشته است. اولین نکته مربوط به این لیست حذف بازه‌های قیمتی است که در لیست‌های قبلی وجود داشت ولی گویا به دلیل نوسانات شدید و بلاتکلیفی عجیب تغییر کرده و حالا صرفا با کلمه سطح قیمتی مشخص شده است.

در سطح قیمتی 1 پژو 2008 ایکاپ توانست با کسب 4 ستاره کیفی بالاترین رتبه را در این سطح قیمتی از آن خود کند که در رتبه بعدی نیز سوزوکی گرند ویتارا از شرکت ایران خودرو قرار می‌گیرد.

در سطح قیمتی 2 نیز کیا سراتو از شرکت سایپا توانست با کسب 4 ستاره کیفی در بالاترین رتبه این لیست قرار بگیرد. جک اس 5 و ام وی ام ایکس33 با کسب سه ستاره و دو ستاره در پایین‌ترین رتبه قرار گرفته است که البته در کمال تعجب با قیمت‌های بسیار بالایی معامله می‌شوند!

خودروهای داخلیدر سطح قیمتی 3 نیز حضور خودروی بسترن B30 توانست با کسب 4 ستاره کیفی کماکان در رتبه اول خود قرار بگیرد. چانگان CS35 که در لیست‌های قبلی با 3 ستاره کیفی در این لیست حضور داشت در این لیست به 4 ستاره کیفی ارتقا پیدا کرد. بدترین خودروی این لیست نیز لیفان ایکس60 است که کماکان با دو ستاره کیفی در قعر این لیست قرار گرفته است.

در سطح قیمتی 4 نیز که رقابت بسیار بالایی وجود دارد خودروی ساندرو اتوماتیک با 4 ستاره کیفی بالاترین رتبه را در اختیار دارد. نکته جالب در این سطح قیمتی حضور محصولات رنو در چند رتبه اولیه آن است. بدترین خودروهای این لیست نیز مربوط به سری محصولات تیبا از شرکت سایپا است که با 2 ستاره کیفی بدترین کیفیت این رده قیمتی را در اختیار دارند.

در آخرین سطح قیمتی یعنی سطح قیمتی 5 نیز سری محصولات خانواده پراید حضور دارند که همگی دارای دو ستاره کیفی بوده و اولین رتبه مختص سایپا 111 بوده و بدترین رتبه نیز متعلق به 131 پارس خودرو است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا