مکمل بنزین
خبرداخلی

روش جدید قیمت گذاری خودروهای داخلی چگونه خواهد بود؟

قیمت گذاری خودروهای داخلی در کارخانه به یک مساله پیچیده برای مسئولین این صنعت تبدیل شده و به نظر می‌رسد که با وضعیت پیش آمده این پروسه قیمت گذاری طبق همان هدف و نیت خودروسازان پیش برود و به راحتی یک تعرفه گذاری بسیار نزدیک به بازار اعمال شود ولی سوال اصلی اینجاست که فرمول اصلی قیمت گذاری خودروهای داخلی چگونه خواهد بود و چه سازوکاری وجود خواهد داشت؟

به گزارش چرخان، عباس تابش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگویی پیرامون وضعیت خودروهای داخلی گفت: کارگروه تنظیم بازار در حالی وارد پروسه قیمت گذاری خودرو شده است که بر اساس مصالح و منافع عمل خواهد نمود و طبق وضعیت موجود در مورد این موضوع تصمیم گیری خواهد شد. طبق اعلام شورای عالی هماهنگی اقتصادی، تنها ارگانی که صلاحدید رسیدگی و تعیین وضعیت برای خودروسازی کشور را دارد، سازمان حمایت بوده و بایستی پروسه دقیق این موضوع طی شود.

فروش خودروهای کارکرده ایران‌خودرو گرانی خودرو محصولات ایران‌خودرو تورم خودرووی در ادامه افزود: سازمان حمایت مرجع اصلی قیمت گذاری است و باید نهادهای دیگر نظر کارشناسی این سازمان را پیرامون قیمت گذاری خودرو جویا شوند و طبق دیدگاه‌های این سازمان نسبت به تعیین وضعیت خودروهای داخلی اقدام نمایند. طبیعتا وقتی در سال گذشته تولید و چرخه صنعت خودرو با نرخ حدود 3 تا 4 هزار تومان انجام میشد و حالا به میانگین نرخ حدود 9 هزار تومان نیما رسیده و طبیعتا این افزایش قیمت بایستی در نرخ خودروها اعمال شود و منجر به افزایش قیمت خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم هست در ادامه گفت: سازمان حمایت بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده توسط خودروسازان اقدام به قیمت گذاری خواهد کرد و جلسات مختلفی با خودروسازان و قطعه سازان داشتیم که نهایتا منجر به در نظر گرفتن همه شرایط خواهد شد.

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپاوی در ادامه با اشاره به وضعیت پیش فروش خودروهای داخلی توسط خودروسازان گفت: پیش فروش خودروها توسط نمایندگی‌ها باید طبق مجوزی باشد که از وزارت صنعت اخذ می‌شود. ما در سازمان حمایت تمام جزئیات مربوط به قیمت گذاری خودروها را بررسی می‌کنیم و در صورتی که تخلفی در این نرخ گذاری صورت داده باشد قطعا برخورد خواهد شد و اضافه دریافتی به مشتریان برگردانده می‌شود.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه گفت: قیمت گذاری ما صرفا بر مبنای صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و اسناد و مدارک خواهد بود و خودروسازان بایستی این مدارک را ارائه کنند. همچنین در این قیمت گذاری سهم مواد، دستمزد، سربار، انرژی و غیره طبق تعرفه‌های رسمی شرکت‌ها و قطعه سازان و …. در نظر گرفته خواهد شد که منجر به یک قیمت گذاری دقیق می‌شود. همچینن حقوق مصرف کننده و تولیدکننده در نظر گرفته خواهد شد. ما در نظر داریم با افزایش قیمت اولا نقدینگی لازم برای خودروسازان را تامین کنیم تا اشتغال فعلی حفظ شود و از سوی دیگر با افزایش تیراژ، مصرف کننده نیز منتفع شده و بازار در سیر نزولی قیمت‌ها قرار بکیرد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب خدمت جنابعالی، عذر میخوام در دنیا ماشین چگونه قیمت گذاری میشود؟ ؟آنجا شورا رقابت وجود دارد یا حمایت از مصرف کننده یا دولت؟ ؟دقیقا چگونه است؟بأ تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا