مکمل بنزین
خبرداخلی

چه مقدار ارز برای واردات خودروهای خارجی پرداخت شد؟

واردات خودروهای خارجی مدت‌هاست که ممنوع بوده و بسیاری از شرکت‌های واردکننده این خودروها در حال حاضر با موضوع دپو شدن این خودروها در گمرک روبرو هستند ولی نکته جالب در مورد واردات خودروهای مذکور این است که بسیاری از مجوزهای صادر شده با ارز نیما بوده است که رقم قابل توجه 98 میلیون یورویی را ثبت نموده است!

به گزارش چرخان،  طبق بررسی‌های انجام شده پیرامون وضعیت واردات خودروهای خارجی 5 شرکت توانسته‌اند از ارز 4200 تومانی برای واردات این خودروها استفاده کنند که رقم دریافتی آنها چیزی در حدود 23 میلیون یورو بوده است. همچنین 27 شرکت نیز توانسته‌اند از ارز نیمایی استفاده کنند که شاید کمتر کسی به این موضوع توجه داشته است.

آمارهای منتشر شده پیرامون واردات خودروهای مذکور با نرخ 4200 تومان در حالیست که این آمارها تا آبان ماه سال جاری بوده و به نظر می‌رسد که روند واردات خودروها توسط شرکت‌های واردکننده بسیار زیاد طول کشیده و حالا آنها مصوبات دریافت شده در خردادماه را اجرایی می‌کنند!

طبق آمارهای اعلام شده از سوی سازمان توسعه تجارت ایران تا آبان ماه سال جاری حدود 98 میلیون یورو به 27 شرکت واردکننده داده شده که همگی این ارزها از سامانه نیما بوده و نحوه تخصیص و نحوه ترخیص آنها از گمرک مشخص نشده است.

گفتنی است که با وضعیت موجود در بازار این خودروها به نظر می‌رسد که در صورت ترخیص این خودروها از گمرک عملا شاهد سودجویی بسیاری از این شرکت‌ها از مابه التفاوت نرخ فروش و نرخ قانونی فروش خواهیم بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا