مکمل بنزین
رپورتاژ

آداب نگهداری از ام‌وی‌ام ۱۱۰

وقتی ام‌وی‌ام را می‌بینید احتمالا از خود می‌پرسید که چگونه می‌توان سوار خودرویی به این ابعاد شد؟ همه چیز در این خودرو به طور اغراق‌آمیزی کوچک به نظر می‌رسد. اما وقتی داخل آن بنشینید متوجه می‌شوید که ام‌و‌ی‌ام آنقدرها هم کوچک نیست. ابعاد بزرگ درها امکان سوار و پیاده شدن راحت از آن را فراهم کرده. همچنین پنجره‌ها بزرگ‌‌تر از آنچه از بیرون به نظر می‌آیند هستند. در ام‌وی‌ام دید بهتری به اطراف دارید و بر خلاف ظاهر کوچکش طوری طراحی شده که بر خودرو مسلط باشید. برای همین با نشستن داخل آن متوجه جادار بودن این خودروی چینی می‌شوید.

با این حال دلیل نمی‌شود که نقاط ضعف این خودروی چینی را ندید بگیریم. ام‌وی‌ام مانند بسیاری از خودروهای چینی از مشکل عایق‌بندی برخوردار است. یعنی صدای موتور به داخل خودرو می‌رسد اما این صدا آن‌قدر نیست که برای خودروهای این رنج قیمتی عجیب‌تر به‌نظر برسد. پیشرانه ۱.۱ لیتری ام‌وی‌ام می‌تواند  ۶۷ اسب بخار تولید کند.

شرکت کرمان موتور قبلا دو مدل سه و چهار سیلندری را به ایران وارد می‌کرد اما امروز تنها به فروش مدل چهار سیلندری می‌پردازد. همچنین مدل جدید ام‌وی‌ام اس هم طرح پیشرفته و جدیدتر این خودرو است. ام‌وی‌ام اس دو مدل فول آپشن و کامفورت (کم‌آپشن) به بازار می‌فرستد که چهره جدیدی برای آن خودروی قدیمی محسوب می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های مثبت خرید ام‌وی‌ام ۱۱۰ دست دوم در این است که میزان افت قیمت این خودرو هنگام فروش کمتر از خودروهای مشابه دیگر است. این خودرو که سال ۲۰۰۲ پا به بازار ایران گذاشت در سال ۲۰۱۰ مدل تمام برقی خود را تولید کرد اما هنوز این نسخه به ایران نرسیده است.

چگونه مراقب ام‌وی‌ام ۱۱۰ باشیم؟

ام‌وی‌ام مانند خودروهای دیگر شکل و شیوه خاصی برای نگهداری دارد. با خرید ام‌وی‌ام ۱۱۰ دست دوم هیچ وقت نباید برای تعمیر سراغ جایی غیر از نمایندگی بروید. اگر هم این کار را کردید سعی کنید از تعویض قطعات خودرو بپرهیزید. چراکه در این صورت عمر خدماتی خودروی شما کوتاه می‌شود.

اگر برای ترمز کردن ناچارید چند بار پایتان را روی ترمز فشار دهید یا اینکه پس از استارت زدن چراغ روغن روشن مانده یعنی باید کاپوت را بالا بزنید و سیخ روغن‌نما را ابتدا با یک دستمال خشک و سپس روغن را چک کنید. اگر روغن بین سطح L  و H  بود یعنی همه چیز سر جای خودش است اما در غیر این صورت آن را تعویض کنید. یادتان باشد که مارک روغن خودرو را عوض نکرده و از همان برندی استفاده کنید که شرکت ام‌وی‌ام توصیه کرده.

مسافت طی شده برای تعویض روغن
در شرایط عادی و مسافت طی شده پنج هزار کیلومتر یا در شش ماه
در شرایط سختو مسافت طی شده سه هزار کیلومتر یا سه ماه

 

معمولا راننده‌ها با هر تعویض روغن، فیلتر هوا را هم عوض می‌کنند. توصیه شرکت ام‌وی‌ام این است که فیلتر هوا را هر ۱۵ هزار کیلومتر یا هر شش ماه (در شرایط معمولی) و همچنین هر پنج هزار کیلومتر یا هر سه ماه (در شرایط سخت) باید تعویض شود. همچنین عوض کردن شمع خودرو را باید هر یک سال و نیم یا هر ۳۰ هزار کیلومتر در برنامه‌های خود قرار دهید.

ام‌وی‌ام تایرهای کوچکی دارد و به خودی خود این موضوع امنیت خودرو را پایین آورده است. با خرید ام‌وی‌ام ۱۱۰ دست دوم باید تایر را به خوبی بررسی کرد. اگر ضخامت آج‌ها کمتر از ۱.۶ میلیمتر بود یعنی تایرها ساییده شده و می‌تواند برایتان دردسر درست کند. برای امنیت بیشتر وقتی عمق آج به دو یا سه میلیمتر می‌رسد آن را عوض کنید.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چطور مقاله کسی را چاپ میکنید که مشخصات فنی ماشین را نمیدونه .واطلاعات فنی پائینی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا