مکمل بنزین
رپورتاژ

پیشنهادهای دیوار برای افزایش امنیت خودرو

تصمیم‌گیری برای خرید دزدگیر از مراحل خرید ۲۰۶ sd  کارکرده هم سخت‌تر است. همیشه در دقیقه ۹۰ دوستانی پیدا می‌شوند که رای ما را با این جملات می‌زنند: « ۲۰۶ که نیاز به دزدگیر ندارد» ، « دزدها فقط می‌توانند کاپوت را باز کنند که این کار را با دزدگیرهم انجام می‌دهند.» آیا ۲۰۶ نیاز به دزدگیر دارد؟ در این گزارش به این سوال جواب می‌دهیم.

اولین چیزی که برای نگهداری از ۲۰۶ پیشنهاد می‌شود یک قفل آی‌سی‌یو و قفل کاپوت است. همان روز خرید پژو ۲۰۶ SD  کارکرده یا هاچ‌ب باید روی آی‌سی‌یوی آن قفل نصب کنید. کامپیوتر ۲۰۶ برای دزدان طعمه قابل دسترسی است و باز کردن آن حدود پنج دقیقه زمان می‌برد. قیمت مدل نو یک قفل حدود ۴۰۰ هزار تومان است اما این قفل را در سایت دیوار به ارزش ۱۰۰ هزار تومان یا کمتر از آن هم می‌شود پیدا کرد.

باز کردن ۲۰۶ بدون سوییچ اصلی تقریبا غیر ممکن است. چرا که از قفل یک کد به کامپیوتر خودرو ارسال شده  که تنها در صورت اصلی بودن سوییچ، اجازه باز شدن در را می‌دهد. در غیر این صورت همه خودرو قفل می‌شود و حرکت نخواهد کرد.

یکی دیگر از اقدامات امنیتی این است که هر وقت از خودرو خارج می‌شوید پنل ضبط را هم از آن خارج کنید. اگر حتی ضبط فابریک خودروی شما را دزد ببرد برای جایگزین کردن آن باید با حداقل ۲۰۰ هزار تومان از سایت دیوار یک ضبط دیگر بخرید. اگر پخش و باند حرفه‌ای روی خودرو نصب شده بهتر است ریسک نکنید و با نصب دزدگیر تصویری چهار چشمی مراقب لوازم گران‌قیمت صوتی خودرو باشید. با این حال برخی با نصب قفل ضبط می‌توان از همین ضبط هم مراقبت کرد. قیمت یک قفل ضبط در دیوار حدود ۱۰۰ هزار تومان است.

اجزای داخلی خودرو با کاپوت پوشانده می‌شوند اما باز کردن در آن برای دزدها هیچ کاری ندارد. از سایت دیوار می‌توان یک قفل ۷۵ هزار تومانی بخرید و مانع این کار شوم آنها شد. همچنین دسترسی دزدها را می‌توان با قفل زاپاس از لاستیک قطع کرد.

با خرید پژو ۲۰۶ SD  کارکرده شما سوار یک خودرو با سیستم برق مالتی پلکس می‌شوید. برای همین تعمیرکاران توصیه می‌کنند روی ۲۰۶ یک دزدگیر حرفه‌ای که نیاز به دستکاری سیستم برق دارد نصب نکنید. چرا که این دستکاری‌ها منجر به تداخلاتی در برق خودرو می‌شود. برای مثال  بسیاری از راننده‌ها از دزدگیرهای حرفه‌ای مانند مجیکار ناراضی هستند. این دزدگیرها گاهی برق لامپ سقفی را قطع می‌کنند و گاه باعث تداخل‌هایی در کمپرسور می‌شوند.

یکی از دزدگیرهای ۲۰۶ مدل‌های فابریکی هستند که ایران‌خودرو آنها را با گرفتن هزینه‌ای روی خودرو نصب می‌کند. این دزدگیرهای اپکو معمولا خدمات پس از فروش دارند و جزء  دسته دزدگیرهای گران بازار به حساب می‌آیند.

اگر از سایت دیوار دزدگیر دست دوم خریدید نصب آن را به هر تعمیرکاری نسپارید. وارد نبودن نصاب سیستم برق خودرو را به هم می‌ریزد. برای همین سعی کنید هنگام خرید دزدگیر با خود نصاب مشورت کنید.

با وجود همه این توصیه‌ها باز هم به شما تاکید می‌کنیم که برای بسیاری از دزدها کار نشد ندارد. به صدا درآمدن دزدگیر می‌تواند یک دزد را از ادامه عملیات سرقت منصرف کند اما نصب قفل برای هر قطعه خودرو به شکل ارزان‌تری امنیت دستگاه را تا حدودی حفظ خواهد کرد.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بنظرم یه ردیاب برای امنیت خودروتون هم وصل بکنید بد نیست.
    پیشنهاد من اینه از وب سایت http://www.ulcgps.com یه ردیاب بخرین روی خودروتون وصل کنید هم کار دزدگیررو میکنه هم ردیاب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا